Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke gaming laptop zou ik kopen rond de 1500 euro?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zou graag willen gamen (games zoals the witcher 3 op hoge settings met stabiele fps), liefst met windows, ik wil ook photoshoppen en videobewerken.

Wat is je budget?
Ik wil rond de 1500 euro uitgeven, het mag meer zijn maar ook minder. Liever niet boven de 1900-2000 (MAX).

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben niet van plan om mijn laptop vaak mee te nemen, maar ik verplaats me binnenshuis wel vaak, of kijk graag filmpjes in men bed, dus een desktop is niet ideaal voor mij.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zou graag een laptop hebben met het beste 'bang for buck'. Dus een echte topper op elk vlak, liefst met RGB verlichtingen, goede scherm en kleuraccuraatheid etc... ik heb zelf al veel opgezocht, maar kom er maar niet uit, de MSI GL63, Laptop van Origin EVO 17S etc...

Alvast enorm hard bedankt!

Alle reacties

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-11 20:31

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ik zit een beetje in het zelfde schuitje, want ik wil ook voor rond de €1500,- een nieuwe laptop. Tot op heden heb ik kwa specs en prijs niet beter kunnen vinden dan deze van BTO:

https://bto.eu/product/bto-x-book-17x884-rtx/

Je krijgt er ook een 1TB SSD bij.

Verwijderd

Topicstarter
Luchtbakker schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:12:
Ik zit een beetje in het zelfde schuitje, want ik wil ook voor rond de €1500,- een nieuwe laptop. Tot op heden heb ik kwa specs en prijs niet beter kunnen vinden dan deze van BTO:

https://bto.eu/product/bto-x-book-17x884-rtx/

Je krijgt er ook een 1TB SSD bij.
Ik heb nooit van BTO gehoord. Het ziet er allemaal wel veel beter uit dan hetgeen ik al heb gevonden, dus dankuwel om dit te delen. Is het een betrouwbaar merk?

• Luchtbakker

Luchtbakker

Vroegahhh.... Heb ik BTO gehad. BTO is een bedrijf dat custom laptops maakt. Ze gebruiken gewoon de algemene merken wat asus, MSI, of whatever aan merken ook gebruiken. Dus intel moederborden, Intel/AMD processoren, ga zo maar door.

Hun machines zijn naar mijn mening niet beter of slechter dan overige merken :-)

Verwijderd

Topicstarter
Alright, en wa vind ge van deze laptop van origin? die zijn ook niet slecht precies https://www.originpc.com/configurator/evo17-s

• Luchtbakker

Luchtbakker

Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:19:
Alright, en wa vind ge van deze laptop van origin? die zijn ook niet slecht precies https://www.originpc.com/configurator/evo17-s
Ehm, iets met garantie? Het is geen NL webshop of een bedrijf dat van NL opereert. Voor zulke prijzige aanbestedingen zou ik dat toch niet aanbevelen.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:19:
En dan nog even importeren vanuit USA, met nog eens invoerkosten daarboven op?
Ook heb je zoals gezegd geen garantie in NL...

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Verwijderd

Topicstarter
d22wth schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:26:
[...]

En dan nog even importeren vanuit USA, met nog eens invoerkosten daarboven op?
Ook heb je zoals gezegd geen garantie in NL...
Nee jullie hebben volledig gelijk, stom van mij, maar daar stond ik niet direct bij stil... Heb jij toevallig ook een aanrader?

• sasto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-07-2022
Ik zit zelf erg te denken aan BTO
2060 - 16 gb - 1 tb ssd. = €1.212

https://bto.eu/product/bto-x-book-15x884-rtx/

Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat hij 15.6" is (en niet 17), je hebt geen turbo 144hz scherm en je moet zelf nog windows regelen maar die dingen neem ik voor die prijs voor lief!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Wat denk je van deze?

pricewatch: Lenovo Legion Y540-15IRH (81SX007YMH)

Lijkt me erg goede prijs voor die specs.

• Captain_Code
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21-11 15:19
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:39:
[...]

Nee jullie hebben volledig gelijk, stom van mij, maar daar stond ik niet direct bij stil... Heb jij toevallig ook een aanrader?
Is dit niet de clevo p97x ? te krijgen bij een bto/laptopplus?

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 14:49

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Captain_Code schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:54:
[...]

Is dit niet de clevo p97x ? te krijgen bij een bto/laptopplus?
Kans is aannemelijk, lijkt op onze Skikk 17R serie :)

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 10:27

Croga

The Unreasonable Man

Luchtbakker schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:16:
Vroegahhh.... Heb ik BTO gehad. BTO is een bedrijf dat custom laptops maakt. Ze gebruiken gewoon de algemene merken wat asus, MSI, of whatever aan merken ook gebruiken. Dus intel moederborden, Intel/AMD processoren, ga zo maar door.
Hun machines zijn naar mijn mening niet beter of slechter dan overige merken :-)
Intel processoren, nVidia grafische kaarten, en de goedkoopste behuizing en moederbord wat ze kunnen vinden (Nee, dat zijn zéker geen Intel moederborden!)

De goedkopere BTO systemen zijn vergelijkbaar in kwaliteit met de goedkope ACER en MSI systemen, de goede BTO systemen zijn qua prijs vergelijkbaar met Asus en Lenovo.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11 17:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik ben zelf ook in de markt voor een mooie laptop met goede gaming capabilities:
Intel i7
17" scherm, 1920x1080
Game-worthy videokaart, ik lees nu vooral dingen over RTX 2060, 2070 en 2080
Verlicht keyboard
16 GB RAM
en liefst SSD+HDD combi

Maar ik heb nu het idee dat er nu allemaal nieuwe laptops op de markt komen dus dat het wellicht handig is om even te wachten.
Bijv. pricewatch: HP Omen 17-cb0700nd

[ Voor 11% gewijzigd door CAP-Team op 01-07-2019 16:15 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-10 11:12
Zit in hetzelfde schuitje. Ben al een paar maanden aan het oriënteren.

Wellicht interessant om te weten dat de GTX1660ti nu in laptops aan het verschijnen is. Performance ligt erg dicht tegen de RTX2060 (soms zelfs sneller) maar dan zonder de RTX poespas. Daardoor ook wat zuiniger en koeler. Kan zo’n 100-200 in prijs schelen. Er zijn nu nog vrij weinig laptops met deze chip beschikbaar maar in de loop van deze maand moeten dat er meer worden. Zie pricewatch. Ook de 2070 max-Q presteert nauwelijks beter dan de 2060/1660ti. In sommige behuizingen zelfs slechter vanwege throttling door slechte koeling. Het is dus goed om benchmarks te checken van de specifieke laptops en niet enkel op chip type af te gaan. Voor mij ook een reden waarom ik naar die 1660ti kijk. Die kan makkelijker in volle potentie gebruikt worden.

Als je echt bang for buck wil dan kun je niet om de zelfbouw laptops heen van o.a. BTO (vrij bekend) of Laptopplus, laptopparts4less. Zij gebruiken behuizingen van Clevo en Tongfang waar je zelf de hardware voor kan kiezen.

Zelf vind ik de 16,1” versie wel interessant. Volledig metaal, 2cm dik, 2kg zwaar. Vrij goed draagbaar dus. Kan daar 2060-2080 in stoppen. De 1660ti hebben ze nu helaas alleen nog in een dikkere behuizing in het assortiment.

Overigens bieden ze tegenwoordig zelfs OLED schermen als optie. Ver ver veruit goedkoopste laptop optie met OLED scherm. Zelf heb ik liever LCD met 144hz. Houdt niet van gloss, 4K te klein, risico op inbranden taakbalk. Als je veel films/series er op kijkt kan het erg leuk zijn.

Bouwkwaliteit van de zelfbouw Clevo’s en Tongfangs laten soms nog wat te wensen over, maar daar is de prijs ook naar. Wil binnenkort in de showroom van BTO eens ervaren of het acceptabel is, want zelf je hardware samenstellen staat me wel erg aan.

Liefste zou ik de nieuwe Asus Zephyrus S willen hebben. Lijkt mij qua bouw (magnesium/koolstof legering) helemaal top. Alleen kost de 2060 versie al 2300 euro terwijl alternatieven met zelfde gewicht/dikte al vanaf 1400 te krijgen zijn. Denk dat die in prijs nog wat moet zakken.

[ Voor 17% gewijzigd door Shaflic op 02-07-2019 19:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Shaflic schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:52:
Zit in hetzelfde schuitje. Ben al een paar maanden aan het oriënteren.

Wellicht interessant om te weten dat de GTX1660ti nu in laptops aan het verschijnen is. Performance ligt erg dicht tegen de RTX2060 (soms zelfs sneller) maar dan zonder de RTX poespas. Daardoor ook wat zuiniger en koeler. Kan zo’n 100-200 in prijs schelen. Er zijn nu nog vrij weinig laptops met deze chip beschikbaar maar in de loop van deze maand moeten dat er meer worden. Zie pricewatch. Ook de 2070 max-Q presteert nauwelijks beter dan de 2060/1660ti. In sommige behuizingen zelfs slechter vanwege throttling door slechte koeling. Het is dus goed om benchmarks te checken van de specifieke laptops en niet enkel op chip type af te gaan. Voor mij ook een reden waarom ik naar die 1660ti kijk. Die kan makkelijker in volle potentie gebruikt worden.

Als je echt bang for buck wil dan kun je niet om de zelfbouw laptops heen van o.a. BTO (vrij bekend) of Laptopplus, laptopparts4less. Zij gebruiken behuizingen van Clevo en Tongfang waar je zelf de hardware voor kan kiezen.

Zelf vind ik de 16,1” versie wel interessant. Volledig metaal, 2cm dik, 2kg zwaar. Vrij goed draagbaar dus. Kan daar 2060-2080 in stoppen. De 1660ti hebben ze nu helaas alleen nog in een dikkere behuizing in het assortiment.

Overigens bieden ze tegenwoordig zelfs OLED schermen als optie. Ver ver veruit goedkoopste laptop optie met OLED scherm. Zelf heb ik liever LCD met 144hz. Houdt niet van gloss, 4K te klein, risico op inbranden taakbalk. Als je veel films/series er op kijkt kan het erg leuk zijn.

Bouwkwaliteit van de zelfbouw Clevo’s en Tongfangs laten soms nog wat te wensen over, maar daar is de prijs ook naar. Wil binnenkort in de showroom van BTO eens ervaren of het acceptabel is, want zelf je hardware samenstellen staat me wel erg aan.

Liefste zou ik de nieuwe Asus Zephyrus S willen hebben. Lijkt mij qua bouw (magnesium/koolstof legering) helemaal top. Alleen kost de 2060 versie al 2300 euro terwijl alternatieven met zelfde gewicht/dikte al vanaf 1400 te krijgen zijn. Denk dat die in prijs nog wat moet zakken.
Ik heb sinds een paar dagen geleden nog nooit van BTO gehoord, maar door even op de site te browsen moet ik wel toegeven dat ik het heel interessant vindt. Ik ben echter wel bang dat dit niet volledig betrouwbaar is, of dat het een 'goedkoop' merk is dat inferieur is aan grote merken zoals msi etc... Ik woon in belgië dus heb ook geen idee of hier echt een winkel van bestaat, want ik zou graag eens willen binnenspringen om wat meer informatie te vragen en de laptops eens persoonlijk te zien om de kwaliteit na te kijken

Verwijderd

Ik heb een soortgelijke vraag hier op het forum niet zo lang geleden gesteld. Dacht dat ik iets moois had gevonden bij BTO en ik werd nog net niet afgebrand, maar tendens was wel dat BTO niet top producten gebruikt en ik kon beter voor bekendere merken gaan, omwille van (bouw) kwaliteit en koeling. Hoewel ik zo m'n twijfels had of dat zo wel is heb ik m'n geld in m'n zak gehouden.

Voor degene die een BTO zelf willen zien, ze hebben een showroom in Utrecht. Ben er geweest is eigenlijk meer een bijkamer in het gebouw waar ze zitten, maar ze kunnen genoeg laten zien.

Ik heb wat verder gezocht en gekeken en ben wat meer te weten gekomen. Iedere laptop die er nu is met goede specs maakt best wel herrie als je om prestaties vraagt (door de koeling). Ook de topmerken als Razorblade, Asus en MSI. Dus als je een laptop wil die wat kan dan zal je dat moeten accepteren.

Vervolgens ook uitgevonden dat de game serie van Dell (niet Alienware) wel een serieus warmte probleem heeft.

Heb nu een laptop gevonden waarvan ik denk dat die het gaat worden. Het gaat om de HP omen 15 dc1621nd. Kost 1499 en heeft i7 9750, rtx2060, 16 gig, 1,512 tb opslag, 144 hertz refreshrate, b&o boxen, windows. Niet volledig RGB toetsenbord maar instelbaar in 4 zones.

Het enige wat echt min is dat het beeldscherm niet g-sync approved is. Wat op zich raar is want exact hetzelfde beeldscherm is dat in andere systemen wel.

Aan de andere kant vraag ik mij af of je het echt merkt met 144 hertz refreshrate.

Ik heb er eigenlijk maar 1 review van gevonden en die was zeer positief, ook qua koeling. Het gedeelte van het toetsenbord bleef ook redelijk qua temperatuur, bij sommige merken wordt geadviseerd om handschoenen te dragen omdat het toetsenbord deel zeer heet wordt. Maar zoals gezegd maar 1 review daardoor denk ik dat het een vrij nieuw model is.

Hopelijk heb je er wat aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2019 00:04 ]

Pagina: 1