Rare issues met Graphics tijdens een aantal spellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin0017
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-09 12:15
Goedenavond mede-tweakers,

Ik heb sinds een weekje wat rare grafische issues met een paar spellen.

Ik speel een tijdje Black Ops 4, en met name de Battle Royale modus, maar merk hier de laatste tijd dat ik veel grafische problemen heb met Black Ops 4. Wanneer ik inzoom met een sniper of wapen met een scope erop wordt vaak mijn zicht wazig en wordt het een uitdaging om de medespelers te raken. (Zie screenshots).

Ook heb ik vaak dat gras en bomen bijvoorbeeld eruit zien alsof ik alle instellingen op het laagst heb staan, ook kan dit dan zomaar verdwijnen en willekeurig weer beginnen.

In het begin dacht ik dat dit te maken had met het spel, omdat ik vaak ook GTA 5 speel en daar totaal geen problemen heb, maar van het weekend dacht ik eens even eraan om Skyrim op te starten, maar hier heb ik ook onverklaarbare zichtbare issues. (Zie screenshots).

Skyrim heb ik ook op mijn laptop, en heb dezelfde savegame geprobeerd, hier gaat het wel goed.

Black ops 4 en Skyrim speel ik voornamelijk op de hoogste instellingen mogelijk, black ops 4 zit ik af en toe wat instellingen lager te zetten of weer hoger.

Zou dit bijvoorbeeld met de videokaart te maken kunnen hebben? Ik heb 1-2-3 geen testkaart liggen namelijk.

Screenshots:https://imgur.com/a/dbvCCsH

Mijn specs van de PC zijn:

Intel Core i7 7740X
16GB DDR4
MSI Raider X299
GTX 970 Strix van ASUS

Graag hoor ik of jullie ideeën hebben :D

Alvast bedankt!

Justin0017

PC: Intel Core i7 7740X, 16GB RAM, MSI X299 RAIDER, RTX2070 | Server: 2x Xeon E5-2620v4, 192GB DDR3R

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 10:53
Begin met het standaard verhaal.

Drivers bijwerken (Chipset, Video, Geluid, LAN, etc).
Windows Updates allemaal gedraaid (Neem aan Windows 10?)
Temperaturen gemeten van je GPU en CPU? (MSI Afterburner)

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin0017
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-09 12:15
@Wylana,

Ik heb de drivers inderdaad al eens geprobeerd, en heb de nieuwste versie van Windows 10 (1903).

Temperatuur van de CPU ligt gemiddeld tussen de 70 en 78 tijdens het gamen en de GPU tussen de 62 en de 68.

PC: Intel Core i7 7740X, 16GB RAM, MSI X299 RAIDER, RTX2070 | Server: 2x Xeon E5-2620v4, 192GB DDR3R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 10:53
Staat er in het spel een optie als Blur of Blurring?

Ik weet dat dat ook hetzelfde effect geeft.

Verder lees ik dat Resolution Scale op 100% moet staan. Kan je dat ook controleren?

bron: https://www.reddit.com/r/...t_graphics_are_so_blurry/

[ Voor 48% gewijzigd door Wylana op 02-07-2019 16:21 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:59

Cheezus

Luiaard

Wylana schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:16:
Staat er in het spel een optie als Blur of Blurring?

Ik weet dat dat ook hetzelfde effect geeft.
Screenshots bekeken? Dat zijn gewoon compleet missende textures.

@Justin0017
Ik denk dat er wat data op je schijf corrupt is geraakt. Probeer eens een integrity check of reïnstall van de games om te kijken of dit het verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michavb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09 11:08
Wat ook nog kan is dat de videokaart defect is. Is de voedingskabel van de videokaart goed aangesloten?
Probeer ook de videokaart eens uit en weer terug in het socket te plaatsen (goed aandrukken).
Pagina: 1