Draagbare speakers die eindeloos afspelen (minimaal 1 week)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschappin
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-07 13:20
Voor een onderzoek in ons ziekenhuis zijn we op zoek naar draagbare speakers die onafgebroken minimaal een week kunnen spelen. We gebruiken nu de Clip 3 van JBL, maar als we die continu laten afspelen stopt deze na een aantal dagen. Als je 'm aan en uit zet speelt hij weer een aantal dagen af.

In ons onderzoek spelen we de hartslag van moeder af voor baby's die in een kinderbedje liggen, het moet dus geen enorme speaker zijn.

Hebben jullie een idee voor een bruikbare speaker? Hij moet aan te sluiten zijn op MP3 speler of telefoon (daar staat het audiobestand op).

Hartelijk dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:58
ik zou een speaker met een flinke powerbank pakken, of gewoon ergens op netstroom aanleggen. Beetje dikke powerbank van 21.000 mAh heb je voor ~35 eur --> https://www.amazon.de/Ank...%A4t-Technologie-Schwarz/

volgens de specs heeft de JBL clip zelf een accu van 1.000 mAh en kan daar circa 10 uur mee worden afgespeeld. Met een beetje rekenen kom je dan op misschien 16 a 18 keer opladen uit die powerbank is dus 160 -180u --> tada, een week van 176 uur gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Fr33z schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:34:
volgens de specs heeft de JBL clip zelf een accu van 1.000 mAh en kan daar circa 10 uur mee worden afgespeeld. Met een beetje rekenen kom je dan op misschien 16 a 18 keer opladen uit die powerbank is dus 160 -180u --> tada, een week van 176 uur gehaald.
Volgens mij begrijp je de vraag verkeerd. De JBL clip kan maar 10 uur spelen op de accu dus ik denk dat de beperking eerder in software dan in accutijd zit.

Persoonlijk zou ik voor een zo simpel mogelijk analoog apparaat gaan zodat je dit soort gedoe niet hebt.

Misschien zoiets: pricewatch: Speedlink TWOXO (Rood)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Moet het draadloos zijn of alleen draagbaar? Hoe wordt er verbinding gemaakt met de speakers, via bluetooth of jack?
Indien jack kun je gewoon een telefoon aan de lader hangen met het geluidsbestand op repeat en de speaker(s) in de jack poort van de telefoon pluggen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Brand het muziekstuk op een CD, koop een CD speler en een setje pc speaker met ingebouwde versterker. Cd op repeat en gaan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:58
Wolfboy schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:41:
[...]
Volgens mij begrijp je de vraag verkeerd. De JBL clip kan maar 10 uur spelen op de accu dus ik denk dat de beperking eerder in software dan in accutijd zit.

Persoonlijk zou ik voor een zo simpel mogelijk analoog apparaat gaan zodat je dit soort gedoe niet hebt.

Misschien zoiets: pricewatch: Speedlink TWOXO (Rood)
ik zie niet in hoe. De beperking qua speetltijd/gebruiksduur/etc. bij ALLE draagbare apparaten is uiteindelijk hoeveel Joules (=energie) er in de accu zitten. Is de energie op, dan gaat het niet meer aan, vrij basic natuurkunde.

@Verwijderd bedoel je dat de speaker OOK met een kabeltje voor opladen eraan na 10uur stopt? zo ja, dan is dat inderdaad software (en heel raar, maar soit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvanel
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-11-2024
Jbl charge 3 gaat naar mn eigen ervaring heel lang mee. En anders inderdaad een powerbank eraan hangen om hem tussendoor op te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb een jbl link, die staat altijd aan i.v.m. google home en cast. Via tunein heb ik hem regelmatig de hele dag aanstaan (wel continue aan de voeding), dat gaat oneindig door. Maar nog nooit meerdere dagen achter elkaar getest. Ligt het stoppen van afspelen misschien aan de bron ?

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 25-06-2019 10:16 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Ik verhuis het topic die kant dan ook op, AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Eagle schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:54:
Brand het muziekstuk op een CD, koop een CD speler en een setje pc speaker met ingebouwde versterker. Cd op repeat en gaan.
Leuk idee, maar kan nog makkelijker. Koop een cd-speler met ingebouwde speakers en je hoeft verder niks meer te doen, of set het muziekstuk op een sd-kaartje en stop dat in een speler met speakers.

Zoiets: https://www.mediamarkt.nl...enco-scd-971-1609564.html

https://www.mediamarkt.nl...io-cd-spelers-450733.html
https://www.coolblue.nl/radios/radio-cd-spelers

[ Voor 78% gewijzigd door Jorgen op 24-06-2019 20:37 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschappin
De JBL hangt continu aan de stroom, dus het zal idd een software probleem zijn. Ik denk dat de oplossing van analoge speakers waarschijnlijk het beste werkt. Het systeem moet namelijk makkelijk verplaatsbaar zijn en we hebben er een stuk of 20 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:58
rschappin schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:07:
De JBL hangt continu aan de stroom, dus het zal idd een software probleem zijn. Ik denk dat de oplossing van analoge speakers waarschijnlijk het beste werkt. Het systeem moet namelijk makkelijk verplaatsbaar zijn en we hebben er een stuk of 20 nodig.
Al geprobeerd contact op te nemen met JBL? Als de speaker verder precies doet wat hij moet doen tenminste. Misschien dat ze wel te porren zijn voor custom FW als ze voor marketingdoeleinden mogen zeggen dat ze belangrijk werk verrichten in medisch onderzoek.
Geen gehoor, dan is analoog inderdaad beter hier. Geen 'slimme' features die de boel proberen te sturen.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschappin
Ja, we hebben een aantal keer geprobeerd JBL te bereiken maar nooit reactie gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jorgen schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:33:
[...]

Leuk idee, maar kan nog makkelijker. Koop een cd-speler met ingebouwde speakers en je hoeft verder niks meer te doen, of set het muziekstuk op een sd-kaartje en stop dat in een speler met speakers.

Zoiets: https://www.mediamarkt.nl...enco-scd-971-1609564.html

https://www.mediamarkt.nl...io-cd-spelers-450733.html
https://www.coolblue.nl/radios/radio-cd-spelers
Draagbare radio met USB aansluiting is idd verreweg het makkelijkste in dit geval. Wel goed kijken naar een repeat knop :)
Vandaar ook mijn opmerking over de cd speler; die hebben dat namelijk zeker :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Fr33z schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:59:
[...]

ik zie niet in hoe. De beperking qua speetltijd/gebruiksduur/etc. bij ALLE draagbare apparaten is uiteindelijk hoeveel Joules (=energie) er in de accu zitten. Is de energie op, dan gaat het niet meer aan, vrij basic natuurkunde.
Uiteraard, maar de beperking bij dit apparaat zou op rond de 10 uur moeten zitten, niet enkele dagen. Daarnaast zei de TS "Als je 'm aan en uit zet speelt hij weer een aantal dagen af." wat toch moet betekenen dat het geen accu probleem is :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 08:36

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

rschappin schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:29:
Ja, we hebben een aantal keer geprobeerd JBL te bereiken maar nooit reactie gekregen.
Via algemene e-mail of persoonlijk? Bijvoorbeeld via LinkedIn.

En anders is idd een portable cd speler (of mp3 speler) met ingebouwde speakers een goede oplossing.
Pagina: 1