Temperatuur van cpu of gpu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yormir
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-06-2021
Hallo,
Ik heb sinds kort een nieuwe behuizing , de corsair commander pro en de fans van corsair.
Ik wou alleen de fans iets anders instellen zodat ze wat stiller zijn, maar welke temperatuur moet ik daarvoor gebruiken? Die van de cpu, moederbord of van de gpu?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-09 18:36
kun je de fan curve niet instellen? zodat ze bij hogere temperaturen van je CPU of GPU langzamer draaien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

Yormir schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:14:
Hallo,
Ik heb sinds kort een nieuwe behuizing , de corsair commander pro en de fans van corsair.
Ik wou alleen de fans iets anders instellen zodat ze wat stiller zijn, maar welke temperatuur moet ik daarvoor gebruiken? Die van de cpu, moederbord of van de gpu?
Alvast bedankt!
De regel is vaak je CPU. Tenzij je CPU koud genoeg blijft en je GPU steeds zit te throttlen.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yormir
juulius schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:18:
kun je de fan curve niet instellen? zodat ze bij hogere temperaturen van je CPU of GPU langzamer draaien
Dat wil ik dus ook doen, maar daarbij moet je kiezen welke temperatuur je wil gebruiken. Je kan helaas niet automatisch de hoogste laten kiezen.
Fordox schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:48:
[...]

De regel is vaak je CPU. Tenzij je CPU koud genoeg blijft en je GPU steeds zit te throttlen.
Bedankt voor de hulp!
De cpu en gpu blijven vaak ongeveer even warm. De fans van de cpu en gpu kunnen namelijk ook sneller en slomer draaien.

[ Voor 33% gewijzigd door Yormir op 25-06-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrThompson
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-09 13:17
Welke fans wil je regelen? Alleen de case fans?

En wat is de cooling setup van je cpu en die van je gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yormir
MrThompson schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:03:
Welke fans wil je regelen? Alleen de case fans?

En wat is de cooling setup van je cpu en die van je gpu?
Ik heb 3 keer de corsair ll120 en 1 keer de ll140.
En ik wil alleen de case fans regelen.
De gpu is een gainward gtx 1070 gs. De cpu is de i7 6700k met de artic freezer i32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrThompson
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-09 13:17
Voor casefans is een constante airflow in principe voldoende, tenzij je al op het randje zit qua temperaturen. Het maakt dus eigenlijk niet uit welke temperatuur je daar voor neemt, want een redelijk vlakke curve is genoeg. Zou zelf kiezen voor de CPU.
Pagina: 1