Mobiele airco met harde aan/uit knop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Ik wil met SONOFF de airco thuis aan laten gaan als de temperatuur boven de 27 graden komt. Ik heb een ouderwetse Carrier Holiday Green staan die een harde aan/uit knop heeft. Zet ik de spanning op de SONOFF dan gaat het automagisch aan. Het lijkt erop dat alle mobiele airco's van nu een soft aan/uit knop hebben.

Wie oh wie weet een merk/model wat nog harde aan/uit schakelaars op de mobiele airco levert?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Niet direct een antwoord op de vraag, maar ik heb zelf met een raspberry pi en een IR ledje (en ontvanger om de codes in te leren) de bediening van mijn (mobiele) airco in elkaar geknutseld. Heeft jouw Carrier een IR afstandbediening ? Zo ja, dan kun je hetzelfde doen, of bijv. met een Broadlink iets doen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
De Carrier werkt maar die moet ik vervangen. Ik kan een Airco met tiptoetsen kopen en de verbinding loshalen en doorverbinden, zo staat het ook altijd aan maar ben ik wel m'n garantie kwijt. ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Lees net dat er airco's zijn die "resume last state" hebben wat handig is na bijvoorbeeld een stroomstoring...

Specs