Huurprijs woning plots verhoogd

Pagina: 1
Acties:

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:47
We(gezin) zitten met een probleem.

Intro
De woningen hier worden opgeknapt hiervoor moet je een periode(onzeker hoelang) de woning verlaten en krijg je een tijdelijke woning toegewezen. So far so good.

We hebben er voor gekozen om te verhuizen.
Per email hebben we contact gehad en werd er aangeven:op basis van gezinssamenstelling en inkomen, en werd voor het eerst de huurprijs genoemd( bedrag x)
Direct alle gegevens ingeleverd per email en het acceptatie formulier ingevuld.

Een paar dagen later:
Sorry ik heb een fout gemaakt het wordt niet bedrag x maar het wordt bedrag y. Dit komt neer op een 40 euro per maand extra.

Het gaat hier om een sociale huurwoning.

Er wordt geslingerd met een foutje, aftoppings normen en ga zo maar door.( Maar huursubsidie ontvangen we niet)

Mijn vraag: Heb ik recht op deze woning voor dit bedrag?

Ik hoop dat iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt en een duwtje in de goede richting kan geven.

Ps als het verkeerde topic is schop me maar naar de goede plek.

How are you doing?

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Voorleggen aan de huurcommissie?

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:31

lasharor

7 december 2004

Wat zeggen de voorwaarde van het contract dat je ondergetekend en verstuurd hebt? Geeft dat nog ruimte voor de verhuurder om hier onderuit te komen?

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:21
Zonder exacte details zou ik momenteel zeggen, ja je hebt recht op deze woning voor het genoemdebedrag (incl. de genoemde correctie van 40e).

Als je wat meer in detail zou treden dan zeg ik: Je hebt een hele kleine kans dat je in je recht staat om die 40 euro ongedaan te krijgen.

tijd voor wat klusjes!

• stftweaker
lasharor schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:09:
Wat zeggen de voorwaarde van het contract dat je ondergetekend en verstuurd hebt? Geeft dat nog ruimte voor de verhuurder om hier onderuit te komen?
Ik heb enkelt een woning acceptatie formulier getekend. Het huurcontract heb ik nog niet ondertekend.
s0ulmaster schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:10:
Zonder exacte details zou ik momenteel zeggen, ja je hebt recht op deze woning voor het genoemdebedrag (incl. de genoemde correctie van 40e).

Als je wat meer in detail zou treden dan zeg ik: Je hebt een hele kleine kans dat je in je recht staat om die 40 euro ongedaan te krijgen.
Welke gegevens heb je nodig?

[ Voor 37% gewijzigd door stftweaker op 24-06-2019 15:14 ]

How are you doing?

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-02 14:33
stftweaker schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:12:
[...]

Ik heb enkelt een woning acceptatie formulier getekend. Het huurcontract heb ik nog niet ondertekend.
Dan staat de prijs niet vast want volgens mij is daar juist het huurcontract voor bedoeld, als daar de prijs + 40 euro op staat kan je zelf kiezen om dit te weigeren, maar gaat het je erom dat je wilt weten wie gelijk heeft of gaat het je erom dat je die 40 euro extra neit kan betalen?

want als je het wel kan betalen, wat doe je dan moeilijk? 8)7

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:17
Er is nog een hoop onduidelijk. Maar misschien is er gewoon een fout gemaakt, en hebben ze bijvoorbeeld de tarieven van vorig jaar gehanteerd o.i.d. Fouten maken is menselijk, en zolang er geen contract is..tja. Blijkbaar had die woning gewoon niet voor dat geld aangeboden mogen worden.

Aangezien we niet weten hoe de huurprijs opgebouwd is is er ook vrij weinig over te zeggen zo.

[ Voor 11% gewijzigd door Nat-Water op 24-06-2019 15:19 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• stftweaker
mugenmarco schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:15:
[...]

Jij betaald wel graag teveel? Gaat erom dat ik het een behoorlijk bedrag vind op jaarbasis en ik het geld liever ergens anders aan besteed.

Als ik het niet kon betalen werd het mij ook niet toegewezen ;)

How are you doing?

• s0ulmaster
stftweaker schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:12:
[...]

[...]

Welke gegevens heb je nodig?
De context van het verhaal.
Je geeft net al aan nog geen huurcontract te hebben getekend. Waar denk je zelf dean recht op te hebbben?

Rond deze tijd van het jaar gaat bij mij de huurverhoging in. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat ze je in eerste instantie de verhoging nog niet door hebben berekend.
Foutje excuses en het nieuwe tarief krijg je gemeld.

Dus als jij ergens een aanknooppunt denkt te zien hoor ik het graag.

tijd voor wat klusjes!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-02 14:33
stftweaker schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:18:
[...]

Jij betaald wel graag teveel? Gaat erom dat ik het een behoorlijk bedrag vind op jaarbasis en ik het geld liever ergens anders aan besteed.

Als ik het niet kon betalen werd het mij ook niet toegewezen ;)
Als je het huurcontract al had getekend nog voordat diegene met de verhoging kwam zat je inderdaad in je recht, maar nu je dat nog niet hebt getekend mogen ze inderdaad alsnog die 40 euro extra rekenen.

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 09:41
stftweaker schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:18:
[...]
Je gaat niet teveel betalen, je had in eerste instantie een te laag bedrag vermeld gekregen ;)
Zoals gemeld, het huurcontract is bepalend.

Zo ver als ik me kan herinneren, is een acceptatieformulier ook geen garantie dat je de woning toegewezen krijgt. Je kunt daarmee alleen bevestigen dat je de woning wilt. Daarna wordt e.e.a. pas in het systeem verwerkt en komt het definitieve oordeel (en dus huurcontract en definitieve kosten)

[ Voor 27% gewijzigd door CyPh op 24-06-2019 15:38 ]

Uw advertentie hier?

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:28
Elke sociale huurwoning heeft een puntentelling, op basis van die score wordt de huurprijs bepaald.

Probeer eens te achterhalen wat jouw score is en kijk dan naar de huurberekening van de verhuurder. Als deze het foutief berekend, kun je daar mee naar de huurcommissie stappen en huurverlaging aanvragen.

Hattrick: Thorgal Eagles

• s0ulmaster
bregweb schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:34:
Elke sociale huurwoning heeft een puntentelling, op basis van die score wordt de huurprijs bepaald.

Probeer eens te achterhalen wat jouw score is en kijk dan naar de huurberekening van de verhuurder. Als deze het foutief berekend, kun je daar mee naar de huurcommissie stappen en huurverlaging aanvragen.
Dit is inderdaad een van de (zoniet de) enige mannier om een huurprijs te kunnen betwisten, voor sociale huur dan.

Verhuurders willen nogweleens riant zijn in het toekennen van punten, naar eigen inzicht natuurlijk.
Nog steeds een kleine kans, maar je zou dit eens na kunnen vragen.

tijd voor wat klusjes!

• stftweaker
Zo even een update. Ik ben er uitgekomen met de verhuurder. Bedankt voor jullie antwoorden dit heeft erg geholpen!

How are you doing?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:01
@stftweaker Goed dat je er uit bent gekomen, maar we zijn natuurlijk wel benieuwd naar de uitkomst.

• stftweaker
Arunia schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:35:
@stftweaker Goed dat je er uit bent gekomen, maar we zijn natuurlijk wel benieuwd naar de uitkomst.
Heb het gekregen voor het eerder gecommuniceerde bedrag :)

How are you doing?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:01
@stftweaker Hey, dat is erg fijn. Dat scheelt iig weer.

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:58
mugenmarco schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:15:
[...]

Dan staat de prijs niet vast want volgens mij is daar juist het huurcontract voor bedoeld, als daar de prijs + 40 euro op staat kan je zelf kiezen om dit te weigeren, maar gaat het je erom dat je wilt weten wie gelijk heeft of gaat het je erom dat je die 40 euro extra neit kan betalen?

Wat je hier schrijf valt nog te betwijfelen. De woningcorporatie heeft een (prijs)aanbod gedaan en in principe heeft @stftweaker daarop al een akkoord gegeven door het tekenen van het aanvaardings-formulier. De woning is dus, onder voorbehoud van de overige voorwaarden die nog niet in het aanbod genoemd zijn, aanvaard. Met het tekenen van het officiële huurcontract ga je dan slechts akkoord met de voorwaarden waarvoor eerder nog géén overeenstemming bestond.

Een overeenkomst komt tot stand door middel van een aanbod van de ene partij (huurwoning op adres A voor X euro per maand) en de aanvaarding door de andere partij (ondertekend aanvaardings-formulier). Dat het formulier door de partijen een andere naam wordt gegeven dan 'overeenkomst' of 'contract', maakt daarbij helemaal niets uit.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:58
CyPh schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:25:
[...]

Zo ver als ik me kan herinneren, is een acceptatieformulier ook geen garantie dat je de woning toegewezen krijgt. Je kunt daarmee alleen bevestigen dat je de woning wilt. Daarna wordt e.e.a. pas in het systeem verwerkt en komt het definitieve oordeel (en dus huurcontract en definitieve kosten)
Wat je hier schrijft, geldt alleen wanneer de verhuurder de door jou genoemde voorwaarden ook duidelijk in het aanbod heeft verwerkt. Zonder vermelding van de voorwaarden (op het aanbod/reactieformulier zelf of door middel van verwijzing naar Algemene Voorwaarden waar dergelijke bepalingen in staan), geldt dat een aanbod+aanvaarding simpelweg leidt tot een overeenkomst waar partijen niet meer onderuit kunnen zonder de regels voor opzegging (zoals in de Algemene Voorwaarden of wet vermeld) in acht te nemen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Pagina: 1