Cooler master ML360

Pagina: 1
Acties:

• JustNutszz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12-2025
Goedemiddag allemaal,

Mijn pc build bestaat uit de volgende onderdelen:

i9-9900k
1080ti gigabyte
16gb auros
850w corsair voeding
Z390 elite auros
Cooler master 360ml

Waar loop ik tegen aan?
Mijn kant en klare cpu koeler van cooler master lijkt alsof hij niet koelt. Als ik game komt mijn cpu boven de 60gr uit. Hij draait op 4,7 GHz ongeveer, stress test word hij boven 90graden, natuurlijk zou je zeggen stress test dat het normaal is. Maar als ik 3% van mijn cpu gebruik komt ie wel is boven de 40 graden uit.

Blokje wat op de cpu komt eraf gehaald en de koelpasta is gewoon goed erop gesmeerd.

Mijn vraag is en hopelijk kunnen jullie mij adviseren en helpen! Is dit normaal voor deze cpu of hoort dit niet en of het te maken heeft überhaupt me de waterkoeler?

een aantal gasten keken naar de instelling bij de bios, maar daar staat full speed voor koelen en nog een aantal dingen. Ze zeiden ook dat de pomp van de koeler niet goed is waarschijnlijk

Niet afkraken aub! Maar graag helpen!

En ik zoek iemand die custom water koelers kan bouwen voor cpu en gpu? Kan iemand mij adviseren ? Of is er iemand die dit graag doet?

Cooler master 360ml, wil het best veranderen als dit niet goed is..

Dankjewel voor jullie tijd en reacties!

[ Voor 22% gewijzigd door JustNutszz op 24-06-2019 14:49 ]

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zijn hele normale temperaturen voor de 9900k. Ding is een redelijke heethoofd. Daarbij de vraag of je hem ook overgeklokt hebt? Want je praat over 4.7Ghz, klinkt in mijn oren overgeklokt.

Als dat zo is dan is de volgende vraag welke Vcore waarde heb je het meegegeven in je overklok.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• JustNutszz
Ja klopt hij is standaard 3.6 ofsow, Vcore moet ik ff kijken. Maar zijn er betere koelers dan wat ik heb? Ik keek namelijk naar de corsair standaard water koeler... omdat ik geadviseerd kreeg dat nzxt corsair en nog één merk beter is dan cooler master.

En is een custom build beter dan de standaard koelers? Is er een groot verschil?

Thx voor je reactie!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

JustNutszz schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:04:
Ja klopt hij is standaard 3.6 ofsow, Vcore moet ik ff kijken. Maar zijn er betere koelers dan wat ik heb? Ik keek namelijk naar de corsair standaard water koeler... omdat ik geadviseerd kreeg dat nzxt corsair en nog één merk beter is dan cooler master.

En is een custom build beter dan de standaard koelers? Is er een groot verschil?

Thx voor je reactie!
Met de CM 360 is er niet veel mis mee, maar heb je dan niet reviews eerst bekeken online voordat je het ging aanschaffen? YouTube: Cooler Master Masterliquid ML360R RGB review - Hardware.Info TV (4K ...

Ik ben meer van Corsair en voornamelijk de Corsair 110i of de 115i pro vind ik persoonlijk erg goed.
YouTube: corsair h115i pro rgb

En hoe bedoel je custom build beter dan standaard koelers. Custom build is altijd beter "Als" je er 1. verstand van hebt waar je mee bezig bent en 2. Hoe je de Custom tubes en pomp moet onderhouden.

Als je zelf aan de slag gaat en je maakt een fout, kan het je nieuwe pc naar PC Heaven brengen ;w

Maar de standaard waterkoeling methode werkt ook prima en kun je minder snel een fout maken met monteren dan helemaal custom tubes met pomp aan te leggen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• JustNutszz
Xtr3me4me schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:13:
[...]

Met de CM 360 is er niet veel mis mee, maar heb je dan niet reviews eerst bekeken online voordat je het ging aanschaffen? YouTube: Cooler Master Masterliquid ML360R RGB review - Hardware.Info TV (4K ...

Ik ben meer van Corsair en voornamelijk de Corsair 110i of de 115i pro vind ik persoonlijk erg goed.
YouTube: corsair h115i pro rgb

En hoe bedoel je custom build beter dan standaard koelers. Custom build is altijd beter "Als" je er 1. verstand van hebt waar je mee bezig bent en 2. Hoe je de Custom tubes en pomp moet onderhouden.

Als je zelf aan de slag gaat en je maakt een fout, kan het je nieuwe pc naar PC Heaven brengen ;w

Maar de standaard waterkoeling methode werkt ook prima en kun je minder snel een fout maken met monteren dan helemaal custom tubes met pomp aan te leggen.
Jawel ik had onderzoek Naar gedaan en had goede reviews gezien. Echter ging ik meer voor aorus sync omdat alles in men pc van aorus is.

Nu kijk ik naar een corsair:
https://www.informatique....rgb-platinum-se-240m.html

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:33
JustNutszz schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:29:
[...]

Jawel ik had onderzoek Naar gedaan en had goede reviews gezien. Echter ging ik meer voor aorus sync omdat alles in men pc van aorus is.

Nu kijk ik naar een corsair:
https://www.informatique....rgb-platinum-se-240m.html
Een 240m Corsair gaat echt niet beter koelen dan de CM die je nu hebt. Sowieso zijn al die dingen gebaseerd op Asetek en ontlopen ze elkaar dus nauwelijks. Het enige echte verschil wordt gemaakt door de fans, dus die zou je eventueel kunnen vervangen door wat betere maar ook dat verschil gaat niet enorm zijn. Een 9900K is gewoon een heethoofd. Mogelijk kun je inderdaad je vcore wat verlagen om zo de warmte productie wat te beperken. Een delid zou eventueel ook een optie kunnen zijn, maar laat het dan wel doen door iemand die verstand van zaken heeft.
Pagina: 1