Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rembojr
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-04 22:32
Hallo,

Na aanschaf van een nieuwe computer, wil ik deze zo optimaal mogelijk inrichten.
nu zit ik met de kabels van corsair. Deze zijn niet altijd even praktisch voor mij. Daarom zoek ik vervanging van een kabel. Helaas kan ik deze niet vinden op google. wellicht bestaat hij niet, maar doe toch een vraag hier.

Ik zoek een?
2x PCIe (single 6+2 connector) cable - 400 mm

Wat is je budget?
Niet nodig.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Overige kabels zijn van Corsair, maar merk maakt niet uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Videokaart: MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio,
Voeding: Corsair RM750x(2018)

Wat wil ik
De 2x PCIe (single 6+2 connector) cable heeft tussen de twee connectors een verleningskabel. Deze gebruik ik niet, omdat beiden connectors naast elkaar zitten. Nu zoek ik een kabel die dit niet heeft

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckei
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-08 15:49
Je hebt kitjes zoals deze, is dat wat?
Moet je alleen specifiek voor jouw voeding opzoeken wat je wilt hebben (kleur, lengte, type kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rembojr
Hallo Luckei,
Hier lijkt de tussenstuk van de ene 1x6+2 en de andere 1x6+2 ook aanwezig.
Wat ik eigenlijk zoek is dus een 1x12+4 dan denk ik.
Luckei schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:32:
Je hebt kitjes zoals deze, is dat wat?
Moet je alleen specifiek voor jouw voeding opzoeken wat je wilt hebben (kleur, lengte, type kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:54

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik volg je probleem eerlijk gezegd niet helemaal. Wat maakt het uit dat twee PEG connectors los van elkaar zitten aan dezelfde kabel (want dat bedoel je geloof ik?). Overigens geldt voor de kabel die je zoekt, als de pinout niet exact hetzelfde is als van de originele kabel, dat je een recipe for disaster hebt.

Dus, wat is eigenlijk precies het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:42
De voeding die je linkt en de voeding die je vermeldt in de TS zijn niet dezelfde dus daar gaat het al mis. Welke heb je?
Je wilt dus 2 aparte kabels met elk een 6+2 pins connector. Dan heb je de verkeerde voeding gekozen. Kan je de Corsair beter omruilen voor een be quiet! Straight Power 11 550w. Is nog nipt een betere voeding ook en 550w is zat voor je systeem. Een verlengkabel kan ook zoals deze, je hebt toch ruimte zat in een Dark Base 900.

[ Voor 26% gewijzigd door Uszka op 24-06-2019 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckei
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-08 15:49
rembojr schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:05:
Hallo Luckei,
Hier lijkt de tussenstuk van de ene 1x6+2 en de andere 1x6+2 ook aanwezig.
Wat ik eigenlijk zoek is dus een 1x12+4 dan denk ik.

[...]
Je wilt op 1 PCIE aansluiting (aan de voedingkant dus) naar in totaal 12+4 (of 8+8, hoe je wil)? Anders gezegd: je wil 2x8 pin op bijvoorbeeld een GPU doen vanaf 1 enkele kabel vanaf je voeding?

Het is een beetje gissen wat je nou exact wil. Bedoel je zoiets?
Volgens mij is dat niet aan te raden ivm eventuele hoge voltages/spanningen die geleverd kunnen worden, maar dat gaat mijn boekje enigzins te buiten.
Voor mijn GPU gebruik ik zelf 2 kabels naar 8 pin ter vermindering van coil whine.
Uszka schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:28:
De voeding die je linkt en de voeding die je vermeldt in de TS zijn niet dezelfde dus daar gaat het al mis. Welke heb je?
Je wilt dus 2 aparte kabels met elk een 6+2 pins connector. Dan heb je de verkeerde voeding gekozen. Kan je de Corsair beter omruilen voor een be quiet! Straight Power 11 550w. Is nog nipt een betere voeding ook en 550w is zat voor je systeem. Een verlengkabel kan ook zoals deze, je hebt toch ruimte zat in een Dark Base 900.
Zo slechts is die voeding nou ook weer niet denk ik. Voeding van TS heeft verder ook gewoon 4x 6+2-pins tov 2x 6+2-pins van de be quiet! die je noemt...

@TS: Je zegt je nieuwe PC zo optimaal mogelijk te willen inrichten. Voor airflow boeit die ene extra kabel echt niks.

[ Voor 40% gewijzigd door Luckei op 24-06-2019 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:42
Luckei schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:36:
[

Zo slechts is die voeding nou ook weer niet denk ik. Voeding van TS heeft verder ook gewoon 4x 6+2-pins tov 2x 6+2-pins van de be quiet! die je noemt...
Waar zeg ik dat de RMx slecht is? Ik zeg dat de SP 11 nog net iets beter is. Multirail met meerdere OCP op 12v. De 550w heeft 2 PCI-e kabels met elk één 6+2 pins connector. Als er geen Y-kabels gewenst zijn aan de videokaart dan moet je geen Corsair nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rembojr
Hallo.
Excuses voor de verwarring maar ik heb een Corsair RM750x(2018).

Ik heb nu een Y vormige kabel en ik wou naar een T vormige kabel. Maar blijkbaar kan dat niet ivm mijn voeding.

In ieder geval allen bedankt
Pagina: 1