Sinds de laatste stuitersessie van mijn Nokia 6 is het scherm er mee opgehouden. Hij is niet gebarsten, maar blijft gewoon op zwart. Blijkbaar is hij niet zo onverwoestbaar als de 3310, maar verder doet hij het nog prima wanneer hij verbindt met mijn auto 
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe en na het één en ander gelezen te hebben kom ik uit op een Nokia 6.1 of een Xiaomi Mi A2.
Één van de belangrijkste feautures van een telefoon zijn voor mij: zo weinig mogelijk bloatware en regelmatige updates. Wat dat betreft weet ik dat de Nokia het op die punten goed doet. Updates worden snel verspreid.
Andere zaken vind ik van minder belang, zoals opslag en camera.
Punten Nokia:
+ Goed update beleid
+ No nonsense en stevig
+ Goedkoper in NL
- iets langzamer (630 vs 660 snapdragon)
+ NFC, ik betaal regelmatig met de telefoon
Xiaomi:
+ 64/4GB
+ Goedkoper (als je in DE besteld)
+/- Update beleid?
- Update problemen (SIM pin scherm)
- Misschien net iets te groot
- Geen NFC
Als ik zo naar het lijstje kijk kom ik uit op de Nokia, vanwege de NFC. Hoewel de dubbele opslag van Xiaomi weer aantrekkelijk is.
Met andere woorden: Wat is wijsheid?
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe en na het één en ander gelezen te hebben kom ik uit op een Nokia 6.1 of een Xiaomi Mi A2.
Één van de belangrijkste feautures van een telefoon zijn voor mij: zo weinig mogelijk bloatware en regelmatige updates. Wat dat betreft weet ik dat de Nokia het op die punten goed doet. Updates worden snel verspreid.
Andere zaken vind ik van minder belang, zoals opslag en camera.
Punten Nokia:
+ Goed update beleid
+ No nonsense en stevig
+ Goedkoper in NL
- iets langzamer (630 vs 660 snapdragon)
+ NFC, ik betaal regelmatig met de telefoon
Xiaomi:
+ 64/4GB
+ Goedkoper (als je in DE besteld)
+/- Update beleid?
- Update problemen (SIM pin scherm)
- Misschien net iets te groot
- Geen NFC
Als ik zo naar het lijstje kijk kom ik uit op de Nokia, vanwege de NFC. Hoewel de dubbele opslag van Xiaomi weer aantrekkelijk is.
Met andere woorden: Wat is wijsheid?
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.