Vraag

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Sinds de laatste stuitersessie van mijn Nokia 6 is het scherm er mee opgehouden. Hij is niet gebarsten, maar blijft gewoon op zwart. Blijkbaar is hij niet zo onverwoestbaar als de 3310, maar verder doet hij het nog prima wanneer hij verbindt met mijn auto :p

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe en na het één en ander gelezen te hebben kom ik uit op een Nokia 6.1 of een Xiaomi Mi A2.

Één van de belangrijkste feautures van een telefoon zijn voor mij: zo weinig mogelijk bloatware en regelmatige updates. Wat dat betreft weet ik dat de Nokia het op die punten goed doet. Updates worden snel verspreid.

Andere zaken vind ik van minder belang, zoals opslag en camera.

Punten Nokia:
+ Goed update beleid
+ No nonsense en stevig
+ Goedkoper in NL
- iets langzamer (630 vs 660 snapdragon)
+ NFC, ik betaal regelmatig met de telefoon

Xiaomi:
+ 64/4GB
+ Goedkoper (als je in DE besteld)
+/- Update beleid?
- Update problemen (SIM pin scherm)
- Misschien net iets te groot
- Geen NFC

Als ik zo naar het lijstje kijk kom ik uit op de Nokia, vanwege de NFC. Hoewel de dubbele opslag van Xiaomi weer aantrekkelijk is.

Met andere woorden: Wat is wijsheid?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Beste antwoord (via Standeman op 26-06-2019 09:03)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Als ik ze naast elkaar zet, zie ik dat de Mi A2 ook een stukje groter is:
https://tweakers.net/pric.../1155071;1161565;1225413/

Beviel de 6 qua snelheid, zo ja maakt het processor snelheid verschil je dan nog uit?
En wil je zonder NFC verder voor de extra opslag, waarbij je zelf aangeeft dat opslag neit belangrijk is en je NFC wel gebruikt?

Ikzelf zou eerst kijken of ik het niet kan oplossen, misschien is door de val alleen een kabeltje los in het toestel. Lukt dat niet, op basis van je openingspost zou ik de 6.1 halen.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Standeman schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:12:
Met andere woorden: Wat is wijsheid?
Ik schop je topic in ieder geval even van AND naar ATT, aangezien dit om aankoopadvies gaat.

Verder is het volgens mij gewoon persoonlijke voorkeur. Beide toestellen zijn er goed. Waar je echter wel rekening mee moet houden is dat de Nokia 6.1 al ruim één jaar oud is en daarmee dus nog maar +/- 1,5 jaar updates ontvangt. De Mi A2 is ook al bijna één jaar oud, maar ontvangt dus nog wel langer updates.

Acties:
  • Beste antwoord

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Als ik ze naast elkaar zet, zie ik dat de Mi A2 ook een stukje groter is:
https://tweakers.net/pric.../1155071;1161565;1225413/

Beviel de 6 qua snelheid, zo ja maakt het processor snelheid verschil je dan nog uit?
En wil je zonder NFC verder voor de extra opslag, waarbij je zelf aangeeft dat opslag neit belangrijk is en je NFC wel gebruikt?

Ikzelf zou eerst kijken of ik het niet kan oplossen, misschien is door de val alleen een kabeltje los in het toestel. Lukt dat niet, op basis van je openingspost zou ik de 6.1 halen.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Ik denk inderdaad voor de 6.1 ga. Groter is imo ook onhandiger en tot nu toe ben ik nooit wat te kort gekomen qua ruimte.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:14
Daarbij wil je zo min mogelijk bloatware en op de Xiaomis staan vaak eigen apps die ik persoonlijk niet altijd de beste vind. Verder heeft Xiaomi aangegeven dat ze meer reclame in de menu's willen laten zien en het is te verwachten dat dit uiteindelijk ook op de andere telefoons dan de 9 te zien zal zijn.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-11 21:18
Standeman schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:12:
Één van de belangrijkste feautures van een telefoon zijn voor mij: zo weinig mogelijk bloatware en regelmatige updates. Wat dat betreft weet ik dat de Nokia het op die punten goed doet. Updates worden snel verspreid.
Xiaomi ook - tenminste als ik de A1 als maatstaaf mag nemen. Iedere maand netjes een update. Is min-of-meer ook een Android One commitment.

Maar beide toestellen zijn al een jaar oud. Nu móet je wel een nieuwe kopen, maar ik zou eigenlijk géén toestel van een jaar oud kopen als je updates belangrijk vindt. Is er niets recenters met Android One?

Het duurt als het goed is ook niet héél lang voordat de Xiaomi Mi A3 er is. In dat opzicht is een A2 kopen extra zonde..
Als ik zo naar het lijstje kijk kom ik uit op de Nokia, vanwege de NFC. Hoewel de dubbele opslag van Xiaomi weer aantrekkelijk is.
NFC is handig ivm. mobiel betalen en DigiD. Voor wat betreft opslag zou ik je afvragen of je wel 64 GB wil vullen - als je 'm laat stuiteren ben je potentiëel dubbel zoveel data kwijt ;)
soskes schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 07:43:
Daarbij wil je zo min mogelijk bloatware en op de Xiaomis staan vaak eigen apps die ik persoonlijk niet altijd de beste vind. Verder heeft Xiaomi aangegeven dat ze meer reclame in de menu's willen laten zien en het is te verwachten dat dit uiteindelijk ook op de andere telefoons dan de 9 te zien zal zijn.
Allemaal niet relevant, want Android One. Er is (A1) alleen een feedback-app van Xiaomi, that's it.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

soskes schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 07:43:
@soskes

Bron? Zo ver ik weet kan je bij de eerste keer dat je de telefoon installeert er voor kiezen om advertenties uit te schakelen door middel van;
Geef bij het configureren van je Xiaomi-toestel in het scherm met aanvullende instellingen daarom aan dat je geen reclames wil zien, door de knop bij ‘Persoonlijke aanbevelingen voor advertenties’ te verschuiven.
Daarnaast met Android one waar de A2 serie van Xiaomi onderdeel van is heb je een cleane Android ervaring dus concreet gezegd klopt het niet wat je aan geeft.

@Standeman

De Nokia is ook gewoon een prima telefoon, voor mij topt de Xiaomi hem maar het is net waar je eisen liggen. Veel succes met je nieuwe phone!

[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 25-06-2019 15:09 ]

Liefhebber van Tweakers

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:14
https://www.androidauthority.com/xiaomi-ads-business-966584/

Het is een aanname maar een simpele business case. Eerst marktaandeel winnen, dan geleidelijk de adverts toevoegen om vervolgens de opt-out eruit te halen.
En ik weet, Xiaomi heeft gezegd nooit adverts in het systeem te plaatsen waar je niet van af kunt.
Maar ja, Whatsapp zei ook de toezegging bij verkoop te hebben dat nooit ads zouden komen.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

Dus het is gebaseerd op aannames en meningen zonder feiten.
Nee dan is dat duidelijk :P
Los hier van ik begrijp wel waar je redenatie vandaan komt en ik kan me er ook in vinden maar toch zal dat soort reclame in het OS zelf in Europa niet gaan werken voor ze.

Vraag me ook af in hoeverre ze dan nog de stempel Android one kunnen houden mocht men ooit dit gaan in voeren.
Afijn ik ga erg off-topic nu,excuses ts.

[ Voor 65% gewijzigd door pino85 op 25-06-2019 19:17 ]

Liefhebber van Tweakers

Pagina: 1