Mijn vraag:
Afgelopen week kreeg ik tijdens het gamen, een paar keer een BSOD. De melding hierbij was: uncorrectable error. We'll restart the PC.
Maar, hier bleef de PC ook op hangen (0% bleef staan).
Na een harde reset deed hij het weer en kon ik gewoon gamen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
"
Na een aantal keer hetzelfde probleem gehad te hebben, ben ik natuurlijk op zoek gegaan naar wat de oorzaak kan zijn. Chkdsk uitgevoerd, geen problemen. Bios heb ik nooit wijzigingen in doorgevoerd.
Tijdens het zoeken naar de oorzaak (lees; googlen naar de problemen) chrashte de PC nogmaals. Nu gaat hij, in tegenstelling tot eerst, helaas nog wel aan, maar geeft hij geen beeld.
Bij het moederbord brandt de EZ Led indicator bij CPU. Dit doet mij vermoeden dat de CPU kapot is. Deze heb ik verwijderd, met een droge doek schoongemaakt (koelpasta eraf) en opnieuw geïnstalleerd (met nieuwe koelpasta) echter het lampje blijft branden, en er komt nog steeds geen beeld.
Wat is nu wijsheid? Een nieuwe processor kopen? Met het risico dat het niet de processor is? Omdat er ook geen beeld meer gegeven wordt, kan ik ook vrij weinig anders..
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Afgelopen week kreeg ik tijdens het gamen, een paar keer een BSOD. De melding hierbij was: uncorrectable error. We'll restart the PC.
Maar, hier bleef de PC ook op hangen (0% bleef staan).
Na een harde reset deed hij het weer en kon ik gewoon gamen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-7500 Boxed | € 179,48 | € 179,48 |
| 1 | Moederborden | MSI B250 PC Mate | € 121,70 | € 121,70 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 580 8GD5 (11265-05) | € 208,05 | € 208,05 |
| 1 | Behuizingen | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Blauw | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim | € 22,90 | € 22,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 77,05 | € 77,05 |
| 1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 145,90 | € 145,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 118,26 | € 118,26 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 923,33 | ||
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
"
Na een aantal keer hetzelfde probleem gehad te hebben, ben ik natuurlijk op zoek gegaan naar wat de oorzaak kan zijn. Chkdsk uitgevoerd, geen problemen. Bios heb ik nooit wijzigingen in doorgevoerd.
Tijdens het zoeken naar de oorzaak (lees; googlen naar de problemen) chrashte de PC nogmaals. Nu gaat hij, in tegenstelling tot eerst, helaas nog wel aan, maar geeft hij geen beeld.
Bij het moederbord brandt de EZ Led indicator bij CPU. Dit doet mij vermoeden dat de CPU kapot is. Deze heb ik verwijderd, met een droge doek schoongemaakt (koelpasta eraf) en opnieuw geïnstalleerd (met nieuwe koelpasta) echter het lampje blijft branden, en er komt nog steeds geen beeld.
Wat is nu wijsheid? Een nieuwe processor kopen? Met het risico dat het niet de processor is? Omdat er ook geen beeld meer gegeven wordt, kan ik ook vrij weinig anders..
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.