USB over UTP, maximum distance

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 09:31
Ik weet niet of dit het juiste forum is. Ik zag verder geen ander passende plaats.

Ik moet een usb apparaat bijna 8 meter van mijn pc gebruiken. Ik wil hiervoor een extender halen.

Nu zijn er voor mij 2 werkbare oplossingen.
  1. USB to Cat5 extender - https://nl.aliexpress.com...b3f7a&transAbTest=ae803_5
  2. USB Active Repeater - https://nl.aliexpress.com...29ff9&transAbTest=ae803_5
Het liefst gebruik ik de Cat5 extender. Het wordt mij echter niet duidelijk of ik met cat5 daadwerkelijk verder kan komen dan met een normale usb kabel. Naar mijn weten zou er zonder active repeater niet veel verder dan het maximum moeten komen (5 meter dus). Heeft iemand ervaring met USB over Cat5 en kan iemand mij vertellen of ik de 10 meter hiermee ook echt haal?

Bedankt!

p.s. powered usb hubs zijn geen optie. Die hebben vaak maar een korte kabel en daar zou ik dan zowieso nog een verleng kabel bij moeten kopen.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Met een enkele repeater (1-port embedded hub in een kabel eigenlijk) kan je tot 25 meter komen. Lijkt me meer dan genoeg. Moet je 'm natuurlijk niet van aliexpress halen, dan weet je nooit of het werkt. Je hebt ze ook met externe power: pricewatch: Startech.com 15 m USB 2.0 actieve verlengkabel M/F

[ Voor 59% gewijzigd door johnkeates op 24-06-2019 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ik wil het liefst geen 50 euro uitgeven. Het is voor sporadisch gebruik. Vandaar ook de voorkeur voor cat5 want daar kan ik de lengte ook makkelijk van veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je minder/niks wil uitgeven kan je ook het apparaat verplaatsen. Je kan ook zelf in de pricewatch kijken ;-)

categorie: Kabels

Als je sorteert op prijs zie je een optie zonder externe voeding voor 18,50.

[ Voor 79% gewijzigd door johnkeates op 24-06-2019 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Ik wil eigenlijk gewoon weten of USB over cat5 ook verder gaat dan een normale verlengkabel. Met voorkeur van iemand die dat al geprobeerd heeft. Ik kan me voorstellen dat ik het in de toekomst nog wel eens nodig heb.

Overigens wel interessant de kabel die je doorstuurde. Dat is namelijk ook een actieve repeater. Ben benieuwd hoe die werkt. Jammer dat er geen reviews zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door justice strike op 24-06-2019 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06:54
Tja, wat is je use case?

Als het een printer is, zou je een raspberry pi met cups kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Use case is een USB microfoon die op de luisterplek moet zijn. HTPC zit vooraan de kamer, microfoon zit achter de kamer. vooral om in de hoeken te komen moet ik iets van 8 meter nodig hebben.

Metingen kunnen niet verricht worden met een laptop, omdat je dan te maken hebt met een andere geluidskaart dan degene die in de HTPC zit waardoor je metingsverschillen krijgt.

HTPC zit nogal vast aan (andere) kabels op het moment. Als ik met een niet al te hoog bedrag de kabel van de microfoon kan verlengen dan kies ik daar liever voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb ooit eens een Arduino m.b.v. bovenstaande en 25 (of was het 30) meter lange kabel geherprogrammeerd. Dat wilde prima, alleen was er aan het andere eind wel een USB hub met aparte voeding nodig omdat de spanningsval net wat te groot was. Voor voeding kan het dus een probleem zijn, data wilde echter prima :)

offtopic:
Inmiddels heb ik voor dat specifieke doel een https://learn.adafruit.co...luefruit-ez-link?view=all liggen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 24-06-2019 10:55 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Heb zelf de USB poort verlengd met 10 meter kabel van de Action voor een wireless ontvanger van de muis en het toetsenbord, werkt prima. ;)
Dus ik zou ff een kabeltje scoren en testen, voor die paar euro mag dat geen probleem zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door keur0000 op 24-06-2019 10:54 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Hier heb ik zelf een USB kabel over UTP gemaakt (gewoon USB kabel doorknippen en netwerk kabel tussen gesoldeerd), werkt prima over ca 7 meter. Het enige wat hij niet doet is de volledige stroom leveren voor een extern apparaat wat veel stroom vraagt. Microfoon zou prima moeten werken (hier alleen problemen met externe CD drive die het niet doet, maar goed mijn UTP kabel is ook maar een goedkope Copper Clad Aluminium (CCA) draad. Mocht stroom wel van belang zijn, zorg dan dat je een koperen UTP kabel gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 10:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Dit eventueel een optie?
https://www.digikey.nl/en...network-attached-usb-hubs

Wel *flink* wat duurder, maar de afstand is letterlijk onbeperkt.
Weet alleen niet wat voor snelheden je hier mee gaat halen, ik heb ze alleen voor relatief low-traffic spul gebruikt.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1