Muggenplaag in slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:18

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Zoals de titel zegt heb ik last van een muggenplaag in de slaapkamer. Ik begin wanhopig te worden.

Het raam is voorzien van een goede hor, deze heb ik gecheckt en sluit perfect aan en heeft geen beschadigingen. Hier komen ze niet door binnen.
De deur naar de rest van het huis laten we altijd gesloten, daar kunnen ze ook niet door naar binnen.

Een incidentele mug kan ik begrijpen, maar het gaat om tientallen muggen in de week.
Afgelopen nacht hadden we er 4.
Nacht ervoor 3.
vrijdag nacht 8
donderdag nacht 6

Ze moeten ergens vandaan komen, maar ik weet niet waar. Ze zijn er ook niet direct, vaak pas laat in de nacht (vanaf 3 uur ofzo)
Vrijdag de hele slaapkamer vol gespoten met Roxasect spray, dat heeft dus ook niet geholpen.

Ik kan nergens in huis stilstaand water vinden, ook in de kruipkelder niet.
Alle open ramen/deuren zijn voorzien van horren.

Wie heeft er nog tips wat ik kan doen, buiten alle "grootmoeders middeltjes" om.
(ik sta op het punt om een klamboe aan te schaffen, maar ben niet super blij om daar altijd maar onder te moeten liggen)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:52
Mad-Matt schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:04:
ik sta op het punt om een klamboe aan te schaffen, maar ben niet super blij om daar altijd maar onder te moeten liggen
Totdat je de oplossing oorzaak hebt gevonden zou ik zo snel mogelijk onder een klamboe gaan slapen. Dat is het enige wat echt direct werkt.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
CurlyMo schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:07:
[...]

Totdat je de oplossing hebt gevonden zou ik zo snel mogelijk onder een klamboe gaan slapen. Dat is het enige wat echt direct werkt.
Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Heb je al van die rode spiraaltjes geprobeerd? Back in days jaren 2000 had ik die dingen altijd; werken perfect. Of het goed is voor je lichaam? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Ivysaur schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:14:
Heb je al van die rode spiraaltjes geprobeerd? Back in days jaren 2000 had ik die dingen altijd; werken perfect. Of het goed is voor je lichaam? Geen idee.
rode spiraaltjes?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Telefooncal
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:43

Telefooncal

Tring tring!

Zijn het wel muggen? Ben je niet in contact gekomen met brandharen van de processierups?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Telefooncal schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:16:
Zijn het wel muggen? Ben je niet in contact gekomen met brandharen van de processierups?
Yes, ik word wakker van de jeuk en ga dan jagen, mug vangen en pletten, bloed eruit. Top, de juiste.
En repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zijn alle ventilatieroosters voorzien van gaas? Heb je de mechanische ventilatie altijd aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
VantageR schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:23:
Zijn alle ventilatieroosters voorzien van gaas? Heb je de mechanische ventilatie altijd aanstaan?
Ja en niet aanwezig (ouder huis)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-05 06:57

GforceNL

Out of memory....

Ventilatortje bij je bed, ze houden niet van luchtstroom en kunnen dan niet bij je komen.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:23
Muggen hebben niet veel doorgang nodig. De kier onder de deur is al voldoende. Ze komen af op de co2 in je adem, dus check waar dit je kamer verlaat. Hier komen ze waarschijnlijk binnen. Dit kan dus ook tocht door gaten in de vloer of plafond zijn.

Check ook buiten voor stilstaand water, en vraag je buren dit ook te doen. Je kunt ook nog een mosquito trap gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online

De deur naar de rest van het huis laten we altijd gesloten, daar kunnen ze ook niet door naar binnen.
Past makkelijk onder de drempel door, dus sluit dat niet uit. Een tochtstrip zou eventueel werken als dat de bron blijkt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:58
Bij ons zijn er ook altijd veel muggen, ellendige krengen. Ik slaap met een ventilator en ga iedere avond met een spuitbus de ronde doen in de living en slaapkamers. Heb van de week deze besteld, ben benieuwd: https://www.aliexpress.co...with-led/33017584570.html Dat werkt op het zenuwstelsel van de muggen. En je kan jezelf ook insmeren met Deet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-05 10:58
Heb je kunststof kozijnen? Daarin zitten gaten voor de afvoer van water. De hor bedekt dat meestal niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Pizza_Boom schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:46:
Heb je kunststof kozijnen? Daarin zitten gaten voor de afvoer van water. De hor bedekt dat meestal niet.
Die heb ik, hor is met opzet groter gemaakt om dit af te dekken, maar wel een goede tip voor mensen die meelezen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:00
Zoals de titel zegt heb ik last van een muggenplaag in de slaapkamer. Ik begin wanhopig te worden.

Het raam is voorzien van een goede hor, deze heb ik gecheckt en sluit perfect aan en heeft geen beschadigingen. Hier komen ze niet door binnen.

Een incidentele mug kan ik begrijpen, maar het gaat om tientallen muggen in de week.
Afgelopen nacht hadden we er 4.
Nacht ervoor 3.
vrijdag nacht 8
donderdag nacht 6

Ze moeten ergens vandaan komen, maar ik weet niet waar. Ze zijn er ook niet direct, vaak pas laat in de nacht (vanaf 3 uur ofzo)
Vrijdag de hele slaapkamer vol gespoten met Roxasect spray, dat heeft dus ook niet geholpen.

Ik kan nergens in huis stilstaand water vinden, ook in de kruipkelder niet.
Alle open ramen/deuren zijn voorzien van horren.

Wie heeft er nog tips wat ik kan doen, buiten alle "grootmoeders middeltjes" om.
(ik sta op het punt om een klamboe aan te schaffen, maar ben niet super blij om daar altijd maar onder te moeten liggen)
toon volledige bericht
Wat voor hor heb je? Ik heb vroeger plisé horren gehad, en ondanks dat deze optisch goed aansloten vlogen alle muggen er vrolijk langs zodra er een klein zuchtje wind was.

Verder kan je eens kijken naar je ventilatie openingen (de kokers). Wij hadden in het vorige huis alleen natuurlijke ventilatie en daar kwamen ze ook via de kokers binnen totdat ik horrengaas achter de ventielen had geplaatst.

En tot slot: als je een vochtige kruipruimte hebt: check dan ook even de doorgangen naar de kruipruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-05 10:58
Mad-Matt schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:50:
[...]

Die heb ik, hor is met opzet groter gemaakt om dit af te dekken, maar wel een goede tip voor mensen die meelezen (y)
Dan ben ik erg benieuwd naar je hor. Wij hebben frames die echt in het kozijn geklemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Dit is er 1 van de vorige bewoner, is zo'n hor in een frame met klemmetjes tegen de gevel, hij hangt buiten tegen de gevel geklemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik deed het "jagen" ook ,, vermogen aan muggen spray's todat:

plafond ventilator boven je bed hangen, (laagste / hoogste stand .. jou keuze) maar ik heb met dit geen last van muggen .. na verhuizing ophangen uitgesteld .. totdat het muggen seizoen begon.. pfff hij hing er zsm en blij blij blij en zei ik al BLIJ ? dat ik ben tot heden. (vrouw lief heeft dat ook liever dan citroen geur in de kamer)

Het gezin slikt knoflook pillen (2x per dag) vanaf het begin van het seizoen.. hiermee verander je de bloedwaarde muggen vinden je dan minder aantrekkelijk..

overgens ik heb zelf ook wel eens een klamboe gemaakt, paar balken tegen het plafond.. en bij de ikea "vritrage" (3 lappen per pak van 140x270 oid) en bij de bouwmarkt gordijnlood. overlappend vastgeniet (10,- bij de bouwmarkt) katten vonden het minder fijn.. maar veel minder last van de klamboe en belangrijker de muggen ..

[ Voor 16% gewijzigd door vso op 24-06-2019 10:23 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:40
Mijn vriendin woont in Amsterdam waar overal water is en heel veel platte daken. Een klamboe die je rondom je matras strak duwt, erin klimt en dichthoud werkt wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ApexAlpha schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:22:
Mijn vriendin woont in Amsterdam waar overal water is en heel veel platte daken. Een klamboe die je rondom je matras strak duwt, erin klimt en dichthoud werkt wonderen.
je kan voor je raam en deur natuurlijk (klamboe/gaas) ook doen .. daarna de kamer "vergassen" met insect killer waarom alleen rond je bed ? ..

juist gordijn lood zorgt bij de onrustige mens (zoals ik zelf) voor wat gemak.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:40
vso schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:30:
[...]

je kan voor je raam en deur natuurlijk (klamboe/gaas) ook doen .. daarna de kamer "vergassen" met insect killer waarom alleen rond je bed ? ..

juist gordijn lood zorgt bij de onrustige mens (zoals ik zelf) voor wat gemak.
Geloof me dit is allemaal al 100 keer gedaan. Ze komen altijd binnen, kan ook als jij ff de deur uit gaat. Daarnaast kun je nu makkelijk je huis luchten. Persoonlijk ben ik ook niet allergisch voor de beesten ik word gewoon *knetter*gek van dat gezoem.

Dus als ze maar niet langs mijn hoofd komen als ik slaap is het doel bereikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Dat is wel lekker. Ik reageer vrij heftig op die beesten,van die fijne schijven van 1 a 2cm in doorsnede die enorm jeuken. Dat maakt me wakker en dan weet ik dat er 1 zit en kom ik dus niet meer in slaap.

Klamboe is net besteld bij bol, helaas pas woensdag binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:52
vso schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:30:
[...]

daarna de kamer "vergassen" met insect killer waarom alleen rond je bed ? ..
en dan lekker in die kamer vol met gif gaan slapen 8 uur lang. Al die rotzooi inademen.

[ Voor 20% gewijzigd door Mirved op 24-06-2019 10:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
@Mad-Matt Je hebt ook van die grote vierkante klamboes, dat werkt een stuk fijner dan die 'kleine' ronde dingen.
En mocht je toch geprikt zijn, tandpasta smeren. Mijn ervaring is dat die blauwe prodent het beste werkt. De menthol verkoelt binnen seconden en doordat de tandpasta uitdroogt wordt het gif uit je lichaam gezogen. De volgende ochtend haal je de plak tandpasta er relatief makkelijk weer vanaf (niet vergeten! ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
dat is een goede tip van die tandpasta!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 23:20
Zoals sommige al zeiden, ventilator zachtse stand over je bed laten waaien.
Muggen vinden mij best lekker dus als er 1 was, slapen weinig nut tot je hem te pakken had.

Nu met ventilator kan ik gewoon de nacht doorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-04 23:49
Mad-Matt schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:34:
Dat is wel lekker. Ik reageer vrij heftig op die beesten,van die fijne schijven van 1 a 2cm in doorsnede die enorm jeuken. Dat maakt me wakker en dan weet ik dat er 1 zit en kom ik dus niet meer in slaap.
Herkenbaar. Pro-tip: antihistaminespul, met actieve ingredient desloratadine. Ik heb via huisarts keer pilletjes gekregen, juist omdat ik ook van die forse plekken kreeg, daarmee merk je niet eens dat je gestoken bent. Komen dan gewoon geen bulten meer. Zit je dus aan die pilletjes vast, geen idee of drogist die standaard zonder recept verkoopt - loratedine wel zonder recept, zie ik, maar ik weet niet of dat even effectief is - wellicht poging waard. Ik koop zelf af en toe in Spanje, Griekenland, Italië etc desloratadinepilletjes bij de apotheek, want daar gaan ze sowieso gewoon zonder recept. Bonus is dat je ook van eventuele hooikoortsverschijnselen af bent, begrijp ik.

Echter: na een spraakverwarring bij een Italiaanse apotheek kreeg ik een keer de zalf, dat werkt ook als een trein. Ideaal als het maar 1 of 2 muggen zijn geweest en die inmiddels over de kling gejaagd zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Horren moet je overal hebben, want muggen gaan gewoon onder de deur door. Dus alle slaapkamers, de uitzetraampjes beneden, de bijkeuken. Ik had maar 10% reductie van het hor in mijn eigen slaapkamer en 80%+ toen de rest van de slaapkamers ook een hor hadden. Verder nog ventielatieroosters. Vergeet ook de luchtinlaat van de keuken niet. Hier zijn muggen echt super zeldzaam nu. Alleen de luchtinlaat van de keuken moet nog voorzien worden van een hor. Ook kiertjes tussen kozijn en binnenspouwblad afdichten.

Antihistamine werkt tegen meer dingen. Ik slik het tegen de hooikoorts, maar nu dubbel vanwege eikenprocessierups. Levocetrizinedihydrochloride 5mg slik ik. Op recept in NL, vrij verkrijbaar in USA, Hongarije en Finland. Maar bij mij werkt het niet echt tegen muggenbeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat feiten en fabels m.b.t. deze irritante stekers:

https://dier-en-natuur.in...gen-feiten-en-fabels.html
https://www.quest.nl/natu...3256/muggen-actief-nacht/
https://gezondnu.nl/dossi...muggen-komen-af-op-licht/
https://gezondr.nl/wat-helpt-tegen-muggen/
...
en dit is de reden waarom het zo jeukt:
Bulten zijn een reactie van je immuunsysteem
De mug versnijdt de haarvaten met dat zogenoemde broodmes. Hierdoor ontstaat een poeltje van bloed, dat zich onderhuids bevind. Hier injecteert de mug twintig verschillende eiwitten, waardoor het bloed niet kan stollen. Je immuunsysteem reageert hierop met een bult als gevolg.

Bij de ene mens wat erger dan bij de ander. :-(

En, idd desloratadine onderdrukt vaak de irriterende gevolgen; het neemt uiteraard niet de oorzaak weg.
https://www.apotheek.nl/medicijnen/desloratadine
Let ook op de mogelijke bijwerkingen!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:14
.

[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:36 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 06-05 16:43

MrMonkE

★ EXTRA ★

Okay little grasshopper.. here's the solution.

1 - Klamboe, wit
2 - Muren slaapkamer en meubels, wit
3 - Electrische tennisracket
4 - licht kunnen aan en uit doen met afstandsbediening vanuit de klamboe bunker.

Welkom in mijn slaapkamer annex muggen Waterloo.

- Wordt je wakker van een mug in je klamboe?
- Licht aan.
- 110% dat je hem op de zijkant ergens ziet zitten
- Neutraliseer met electrische racket
- Voldaan gevoel.
- Licht uit slapen.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:35
Ik zie dat er ondertussen al weer wat technische en chemische (tweaker) oplossingen zijn geadviseerd. Laat die betoverende stekkers en vergifspuiten lekker in de winkel liggen.

Beste oplossing: een blauwe lamp (zo'n PANG knetter weg mug), ver van je bed en lavendelplant (/munt/citronellaplant), dicht bij je bed. Wierrook helpt ook. Daarnaast helpt een ventilator ook, muggen houden niet van tocht. Maar sowieso de lamp en lavendel eerst proberen, da's de meest gezonde en minst vervelende manier om van muggen af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

eelcootjuh schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:30:
Bij ons zijn er ook altijd veel muggen, ellendige krengen. Ik slaap met een ventilator en ga iedere avond met een spuitbus de ronde doen in de living en slaapkamers. Heb van de week deze besteld, ben benieuwd: https://www.aliexpress.co...with-led/33017584570.html Dat werkt op het zenuwstelsel van de muggen. En je kan jezelf ook insmeren met Deet.
Dat is ook erg gezond voor jezelf, en degene die bij je slaapt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:36
GforceNL schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:25:
Ventilatortje bij je bed, ze houden niet van luchtstroom en kunnen dan niet bij je komen.
Dit en een klamboe is in de tropen de enige methode. En dan hebben ze daar ook nog deet enzo, maar een stille (plafond)ventilator die meteen afkoelt, prettige bijkomstigheid + klamboe en je bent eraf. Hoeft maar heel zwakke luchtstroom te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-05 09:49
Ik kan ook bijzonder slecht tegen muggen maar bij ons was een simpel horgaas met dubbelzijdig klitteband op de slaapkamers en achter de ventilatieroosters gelukkig genoeg.

Electrische zapper is sowieso de beste uitvinding na vuur en het wiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-04 18:13
jeroen3 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:25:
Check ook buiten voor stilstaand water, en vraag je buren dit ook te doen. Je kunt ook nog een mosquito trap gebruiken.
Dit.
Stilstaand water is de broedplaats voor muggen. Aangezien muggen maar een maand of 2 leven planten ze zich in een rap tempo voort. Ergens in de buurt is stilstaand water waardoor ze zich kunnen voortplanten. Denk hierbij aan een emmer water, een regenton of een zwembadje wat niet (goed) afgedekt is en al even niet gebruikt is. Mocht jij of je buurtgenoten dit hebben, dan zou ik dit inspecteren (je zult allemaal kleine larven zien drijven/"zwemmen") en verwijderen.

De muggen zelf bestrijden is een redelijk verloren zaak (tenzij je onder een klamboe wilt slapen) aangezien de meeste "middeltjes" niet werken volgens de biologen. Als ze binnen willen komen, komen ze wel binnen. De enige goede oplossing is de oorzaak elimineren, en dat is stilstaand water.

[ Voor 3% gewijzigd door Joever op 24-06-2019 13:49 ]

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-05 09:59
Als je het wat drastischer wilt aanpakken met de buurt:
Wikipedia: Health measures during the construction of the Panama Canal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:32
Pizza_Boom schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:00:
[...]
Dan ben ik erg benieuwd naar je hor. Wij hebben frames die echt in het kozijn geklemd worden.
Waarschijnlijk hebben jullie dan een inzethor, of klemhor, terwijl zij dan, zoals ik begrijp, een voorzethor hebben.
Die komt dan inderdaad voor het kozijn, terwijl de inzethor / klemhor tussen het kozijn komen.

Edit: het kan natuurlijk ook een rolhor zijn, die ze op het kozijn geplaatst hebben

[ Voor 9% gewijzigd door Jantje2000 op 24-06-2019 13:55 ]

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:58
Hier ook vol muggenbeten. Ventilator in de slaapkamer lijkt niet te werken. Dus misschien dat zo'n zap-lamp een oplossing is. Maar is dat blauwe licht in de slaapkamer niet stront irritant? Of valt dat wel mee...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-05 14:33

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Bij ons valt het wel mee.. Gelukkig. Maar ik had wel laatst dat ik honderden larven in de waterbak voor de vogels zag krioelen. Gadverderrie, maar wegspoelen gaat dus niet. Wat heb ik nu gedaan?
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7tqzTYr/Screenshot-2.png
Met de onkruidbrander even flink het aardewerk opgestookt en weg waren die ondieren :+ :')

Edit: ik ben ook voornemens om de dansende muggenzwermen die zich sowieso deze week gaan vormen op dezelfde wijze uit te roeien. Even die vlam over hun tere broodzaag-instrument en ze vallen denk ik als regen uit de lucht.

[ Voor 22% gewijzigd door Kuusj op 24-06-2019 14:07 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:53
Sinds ik horren heb geinstalleerd heb ik gelukkig geen last meer van muggen. De laatste paar die mijn slaapkamer weten te vinden vanaf de gang vliegen gelijk de muggenlamp in.
Die muggenlamp kan wel irritant zjin tijdens het inslapen maar ik heb ervoor gezorgd dat je het licht nauwelijks nog ziet met een paar boeken. De muggen trappen er nog steeds in maar ik het geen blauwe gloed meer in mijn kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Zien dat je ergens Smidge te pakken kunt krijgen. Dat opspuiten en er komt geen mug meer bij je in de buurt. :)

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1031525

Als fervente Schotland-liefhebber (7 keer geweest) heb je van mei tot augustus altijd last van midgees: een soort fruitvliegjes MAAR DAN UIT DE HEL ;)
Schotten smeren zelf veel "Nivea Skin so soft" maar dat is meer dat die beesten daar in blijven plakken en je dan niet kunnen bijten. Vanuit Nederland neem ik altijd Deet mee om op je huid te smeren, maar we hebben in Schotland ook Smidge gekocht.

https://www.smidgeup.com/

Wel grappig: het is vrij heftig spul. Als je het op je gezicht wil smeren en er komt iets op je lippen dan zijn je lippen ook gevoelloos, maar het werkt wel ontzettend goed!

Andere tips zoals hierboven gegeven zijn een ventilator naast je bed en die over je heen laten blazen (anders kun je nog kou vatten ook) en wij hebben ook een klamboe; ook voor de kinderen. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:08

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Mad-Matt schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:34:
Klamboe is net besteld bij bol, helaas pas woensdag binnen.
Mogelijk is het door de vraag minder goed beschikbaar maar Xenos heeft ze standaard liggen en deze week bij Kruidvat in de aanbieding (niet online).

Voor dat bedrag kan je er een reserve houden, mocht je hem in je slaap stuk trekken o.i.d.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 19:52
Vorig jaar deze gekocht:
https://www.bol.com/nl/p/...mation_standard2008093611

Kan gewoon in de klamboe rond mijn bed wandelen. Hangt er praktisch het hele jaar.
En als er een mug in komt, heb je die zo gevonden (telefoon-zaklamp aan, krijg je grote schaduwen op de muren als ze op de klamboe zitten) en een electrische mepper en klaar.

Maar ze zitten er eigenlijk nooit in. En er is niets relaxter dan een mug horen die probeert binnen te komen, maar het nooit gaat lukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 22:24

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Mad-Matt schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:04:
Dit is er 1 van de vorige bewoner, is zo'n hor in een frame met klemmetjes tegen de gevel, hij hangt buiten tegen de gevel geklemd.
Een hor tegen een gevel klemmen: is dat niet vragen om een slechte aansluiting waardoor de muggen er gewoon achterlangs wandelen? Zeker over de voegen van de muur? In geval van een vlak (metalen?) frame op een bakstenen muur, zou ik een rubberen tochtstrip op de achterkant van het frame plaatsen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Thijsmans schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:14:
[...]

Een hor tegen een gevel klemmen: is dat niet vragen om een slechte aansluiting waardoor de muggen er gewoon achterlangs wandelen? Zeker over de voegen van de muur? In geval van een vlak (metalen?) frame op een bakstenen muur, zou ik een rubberen tochtstrip op de achterkant van het frame plaatsen.
Frame zit tegen het kunststof kozijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 10:08
jeroen3 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:25:

Dubbel dit. Ik heb een tijdje een muggeninvasie live mogen aanschouwen. Standaard vliegroute van bovenkant raam, langs het plafond direct naar mijn bed. Meerdere per minuut. Oorzaak: en klein beetje water dat in een laag stukje dakgoot stond waarschijnlijk direct boven mijn slaapkamerraam.

Oplossing: scheutje bleek in een emmer water gedaan en deze uit het zolderraam gegooid de dakgoot in. Daarna geen last meer gehad van invasies.

Daarna nog af en toe een verdwaalde mug maar daarvoor heb ik een klamboe. Een flink grote die je onder je matras in kunt stoppen voor 100% mugvrij slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-03 13:21

basvdijk1647

aka Osiris

Misschien stilstaand water in een pot van een plant?

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yer00n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:53
Check ook eens onder je bed. Daar verstoppen ze zich nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik ben opgegroeid met deze dingen:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/rG8mSDL/vapona.png

Werkt perfect, de muggen vallen letterlijk uit de lucht. Je hoort ze sterven.

Ik koop ze bij een Belgische online shop, want in Nederland wordt dit middel niet verkocht.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Een klamboe is een beetje de terp in de vergelijking waar horren de dijken zijn.

De regel met horren is domweg alles wat je open doet te voorzien van een hoor. Dus elk raam, elk rooster. Zolang je niet 100% doet blijf je muggen binnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@XWB Tja... er zijn diverse chemische middelen die idd alles killen wat maar vliegt/zoemt/kruipt.
Maar of dat nou zo gezond is voor ons, de homo sapiens?

https://www.radarplus.nl/...jden-hoe-zit-het-nu-echt-
Middeltjes met Icaridin schijnen iets minder 'erg' te zijn, maar wel effectief:
Wikipedia: Icaridin – Wikipedia

Wikipedia: Bioallethrine
was/is volgens mij de werkzame stof in die oude, in NL, niet meer toegestane insectenverdelgers.

Via alibaba kun je dat spul gewoon per liter kopen. :X 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door ehtweak op 24-06-2019 23:47 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 23:17
eelcootjuh schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:30:
Weet je zeker dat je wilt slapen in een omgeving vol giftige stoffen? Zelfs in EU goedgekeurde stoffen zijn twijfelachtig, laat staan wat je bij ali besteld... en Deet is ook echt slecht voor je. Beter dan malaria natuurlijk dus goed voor een vakantie in de tropen, maar dat spul wil je echt niet een zomer lang dagelijks smeren! Just my two cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:26

Sméagol

Master of Mayhem

Ik heb ook een tering hekel aan die beesten. Maar ik hou niet van chemische troep (of veraste muggenlijkjes), en ik ben ook extreem lui. En ik wil het raam open in de zomer. Klamboe of ventilator helpen niet tegen het geluid helaas.

De tip van MrMonkE is een goeie: veel witte muren. Ik ben bezig met een grote opruiming van m'n kamer, dus het is redelijk Spartaans op dit moment, en dus veel muur wat zichtbaar is. Dit helpt enorm omdat je ze zo ziet zitten.

Andere low-tech tips die niet het probleem direct verhelpen: Ga sporten, wees actief over de gehele dag, zorg dat zodra je gaat slapen je zo moe bent dat je in slaap valt voordat de problemen beginnen. Voor mij is echt het geluid het probleem, niet zo zeer het steken. Maar als ik eenmaal echt slaap, dan is het geen probleem meer.

Verder slaap (/probeer ik te slapen) met het licht aan als ik last van ze heb. Ik heb geen cijfers, maar ik heb 't idee dat ze me minder lastig vallen met het licht aan. Maar het idee erachter is als ze het wel proberen, dat ik er direct achter aan kan. Als ik nog moet gaan kutten met het licht ben ik ze meestal kwijt. En nogmaals, veel witte muren helpen ook bij de jacht. En dan natuurlijk de muggen uit de lucht grijpen als een ninja. Zo doen de pro's het. ;)

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Vannacht weer een hel. Het begon wederom rond 3 uur, geen idee waarom ik de eerste 4 uur geen last heb. Werd weer wakker van enorme jeuk in mn nek en ben weer gaan jagen.

Af en aan slapen en om half 6 heb ik de hoop opgegeven en ben ik eruit gegaan.
Ik deed de kledingkast open en er kwamen er 3 uitvliegen. (brengt het totaal op 7 deze nacht). Ik heb nu een sterk vermoeden dat ze in de spouwmuur leven. Vanmiddag even naar de bouwmarkt en alle gaten/kieren die ik kan vinden in de kast vol purren. Kijken wat dat voor winst brengt. Ik kan in ieder geval niet wachten op de klamboe die morgen binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 11:31
Dat is wel super irritant en vervelend voor jou dat je zo slecht slaapt hierdoor, zeker met deze warme nachten dat je al minder goed slaapt (in mijn geval dan).
Alle gaten en kieren dichten helpt ook, zo waren bij mij de aan en afvoer voor de CV ketel niet goed afgewerkt en kwamen de kleine etters gewoon via het dak langs de pijp naar binnen.
Ook was de vorige bewoner van mijn huis niet zo goed in de afwerking van kabels doortrekken, zo zaten er enorme gaten in het plafond/vloer voor 1 utp kabel, hier kwamen bij mij ook wel eens muggen of vliegjes door naar binnen. Na deze dicht te zetten heb ik geen problemen meer in samenwerking met mijn horren.

Is er ook een fonteintje in huis die nooit/weinig gebruikt wordt? Hier staat ook water stil in de sifon en kan ook wel eens een issue zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Nibbor op 25-06-2019 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
kabeltjekabel schreef op maandag 24 juni 2019 @ 23:23:
Een klamboe is een beetje de terp in de vergelijking waar horren de dijken zijn.

De regel met horren is domweg alles wat je open doet te voorzien van een hoor. Dus elk raam, elk rooster. Zolang je niet 100% doet blijf je muggen binnen houden.
Ik moet zeggen dat mij dit verbaasd. Hier zitten soms best wat muggen, we hebben zelfs een muggenplaag gehad. Mijn hor op mijn slaapkamerraam houdt naar persoonlijke schatting 95% van die beesten wel tegen. Mijn woonkamer heeft hele nacht een raam open staan, en natuurlijk komt er daar weleens eentje door naar binnen, die uiteindelijk in de slaapkamer komt, maar dat is echt de uitzondering. Een insect kan een raam niet vinden als zijn leven ervan afhangt, maar zou wel feilloos mijn woonkamer in vliegen, en dan onder twee deuren door?

Zelf heb ik weinig problemen met gebruik van chemische middelen. Als ze niet wilde dat ik chemische oorlogsvoering ging gebruiken hadden die beesten mij maar niet moeten gaan steken. Maar zelf zou ik denken dat TS toch moet proberen uit te vogelen waar ze in hemelsnaam vandaan komen. Dus inderdaad kieren proberen dicht te maken net zo lang tot het minder wordt (het zal niet direct stoppen omdat er vast nog wel een paar zich verborgen houden in de slaapkamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 16:28
Ik heb ook veel last van muggen omdat mijn slaapkamer onder de grond is en er een dompelpomp naast ligt voor het wegpompen van water uit de patio. Ik gebruik altijd zo'n roxasect anti-muggen stekker in een WIFI stopcontact. Die gaat standaard om 2200 aan en om 0500 weer uit :)

In plaats van met zo'n elektrisch tennisracket of vliegenmepper te zwaaien pak ik altijd gewoon een speciaal toegewezen kruimeldief. Daar vang je super makkelijk alle muggen mee,als we wegvliegen worden ze er zo in gezogen en geen dikke bloedvlekken meer op de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Mad-Matt schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 07:07:
Vannacht weer een hel. Het begon wederom rond 3 uur, geen idee waarom ik de eerste 4 uur geen last heb. Werd weer wakker van enorme jeuk in mn nek en ben weer gaan jagen.

Af en aan slapen en om half 6 heb ik de hoop opgegeven en ben ik eruit gegaan.
Ik deed de kledingkast open en er kwamen er 3 uitvliegen. (brengt het totaal op 7 deze nacht). Ik heb nu een sterk vermoeden dat ze in de spouwmuur leven. Vanmiddag even naar de bouwmarkt en alle gaten/kieren die ik kan vinden in de kast vol purren. Kijken wat dat voor winst brengt. Ik kan in ieder geval niet wachten op de klamboe die morgen binnenkomt.
ik zou geen pur doen maar kit, pur is "gevaarlijk" en blijft langer nat .. niet goed als je het inademt. neem een bus doorzichtig/ wit kit .. en werk inderdaad elk kiertje af. als je grote gaten hebt kan je beter een prop krant erin doen scheelt kit :)
kit kan je goed glad maken schijnt met een ijsblokje,

ik had een kast die wat kiertjes had tussen muur en kast, en erboven moest ik een plankje "vastkitten" tja niet ideaal maar je verhindert muggen wel een "windstil' plekje te vinden.

ps vergeet niet die plafond ventilator ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
vso schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 08:26:
[...]

ik zou geen pur doen maar kit, pur is "gevaarlijk" en blijft langer nat .. niet goed als je het inademt. neem een bus doorzichtig/ wit kit .. en werk inderdaad elk kiertje af. als je grote gaten hebt kan je beter een prop krant erin doen scheelt kit :)
kit kan je goed glad maken schijnt met een ijsblokje,

ik had een kast die wat kiertjes had tussen muur en kast, en erboven moest ik een plankje "vastkitten" tja niet ideaal maar je verhindert muggen wel een "windstil' plekje te vinden.

ps vergeet niet die plafond ventilator ..
Zei een collega ook idd, dus ik ga wat kit halen (y)

Plafondventilator heeft nog even werk (oud huis), plafond bestaat uit gipsplaten met riet als isolatie, ik moet dus even de houtenbalken opzoeken om de ventilator aan te hangen anders ligt hij binnen een nachtje weer beneden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Klamboe, ventilator, lavendel/muntplanten. Geen tandpasta, da's een volkspraatje. Ja, door de menthol erin voelt het even beter, maar het doet niks. Antihistamines doen het wel.

Verder heb ik vitamine B12 nog niet voorbij horen komen, al ben je daar eigenlijk wat laat mee. Ik was niet alleen super-allergisch voor muggen, maar ook super-aantrekkelijk. Totdat ik een lente-seizoen lang een kleine overdosis / iets meer dan de maximale dosis vitamine B12 nam. Sindsdien wordt ik nauwelijks meer gestoken. En geen idee waardoor het komt, maar de zeer heftige reacties die ik altijd had op muggenbeten (de gemiddelde bult werd rustig 10cm groot) zijn ook zo goed als verdwenen.

Het is er eentje in de categorie baat het niet, schaad het niet, maar je moet er wrl aan denken volgens jaar.

Overigens zijn hierover de verhalen wisselend: de een zegt vitamine B1, de ander B12, weer een ander B6 en weer een ander gewoon B-complex. De een zegt een stootkuur zoals ik gedaan heb, de ander zegt een paar dagen voor en tijdens de vakantie, en weer een ander een paar weken voor de vakantie. Wetenschappelijke onderzoeken wijzen vooralsnog geen (sterk) verband uit, en een langdurige overdosis vitamines is wel ongezond, maar voor mij was het een life-saver en ik hoor niemand er echt ontevreden over zijn :P.

[ Voor 25% gewijzigd door Ardana op 25-06-2019 09:24 ]

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:52
Sissors schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 07:49:
[...]

Zelf heb ik weinig problemen met gebruik van chemische middelen. Als ze niet wilde dat ik chemische oorlogsvoering ging gebruiken hadden die beesten mij maar niet moeten gaan steken. Maar zelf zou ik denken dat TS toch moet proberen uit te vogelen waar ze in hemelsnaam vandaan komen. Dus inderdaad kieren proberen dicht te maken net zo lang tot het minder wordt (het zal niet direct stoppen omdat er vast nog wel een paar zich verborgen houden in de slaapkamer).
Het gaat niet om de beesten maar om je eigen gezondheid. Niemand zal het boeien of jij ze chemisch, elektrisch, verbrand of met de hand vermoord. Gif spuiten of andere apparaten die chemische rotzooi verspreiden kan zeker op lange termijn effecten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Mad-Matt schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 08:34:
[...]

Zei een collega ook idd, dus ik ga wat kit halen (y)

Plafondventilator heeft nog even werk (oud huis), plafond bestaat uit gipsplaten met riet als isolatie, ik moet dus even de houtenbalken opzoeken om de ventilator aan te hangen anders ligt hij binnen een nachtje weer beneden.
Gast .. het gaat om lucht bewegen om je heen hoe ? lekker boeiend. de kans dat je nu ventilatoren vind is per dag 50% kleiner .. dingen zijn niet aan te slepen..

@Ardana knoflook/b12 je kan nooit "teveel' nemen .. de rest plas je er toch weer uit (hoop je) maar overdaad is nooit goed. overgens ik geef de voorkeur voor "knoflook" ruik je niet maar muggen steken al niet meer.. ipv "minder voelen na de steek"

ik ben klaar wakker na een steek grr

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
vso schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:12:
[...]

Gast .. het gaat om lucht bewegen om je heen hoe ? lekker boeiend. de kans dat je nu ventilatoren vind is per dag 50% kleiner .. dingen zijn niet aan te slepen..

@Ardana knoflook/b12 je kan nooit "teveel' nemen .. de rest plas je er toch weer uit (hoop je) maar overdaad is nooit goed. overgens ik geef de voorkeur voor "knoflook" ruik je niet maar muggen steken al niet meer.. ipv "minder voelen na de steek"

ik ben klaar wakker na een steek grr
Ik weet, we hebben een tafelventilator staan, maar die muggen steken me nu in de luwte :'(
En de plafondventilator hebben we al liggen, dus dat is geen probleem, alleen het monteren is even een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Mad-Matt schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:14:
[...]

Ik weet, we hebben een tafelventilator staan, maar die muggen steken me nu in de luwte :'(
En de plafondventilator hebben we al liggen, dus dat is geen probleem, alleen het monteren is even een uitdaging.
ik begrijp je wel :) probeer een ladder te maken van hout met een "plaat" mdf waar je het ding op kan hangen..
4x balkendrager(google voor image) en scoor gelijk "antitril" voetjes voor de wasmachine zodat het hout niet tegen de wand "vibreert" .. gebruik minimaal 4 gaten per drager .. en 1 voor de balk. vast maken met slagpluggen .. (als je het gekke idee krijgt een schommel eraan te hangen dan lazert het niet naar beneden) 6x60mm ofzo :?

De breedte v.d ladder op 1m .. en minimaal 3 treden (per 50 cm tussen ruimte .. de treden zelf kunnen planken zijn(beter balk) maar de balk 44x44mm of 44x69 de "treden" verstevigen de constructie uiterraard.

je kan ook als je bed bv 180x200 is je balken van uit het midden 50cm (dus 40cm "bed over" aan weerskanten.. zodat je vitrage als "klamboe" eraan kan bevestigen(nieten?) maar hoe breder je gaat hoe meer kans op "doorbuigen" dus liever 80cm breed dan 100cm als je snapt wat ik bedoel.

[ Voor 7% gewijzigd door vso op 25-06-2019 09:41 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• staaltje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:45
Kuusj schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:05:

Edit: ik ben ook voornemens om de dansende muggenzwermen die zich sowieso deze week gaan vormen op dezelfde wijze uit te roeien. Even die vlam over hun tere broodzaag-instrument en ze vallen denk ik als regen uit de lucht.
Voor je je hut affikt: dit heb ik ook al eens geprobeerd. Probleem is dat die muggen zo licht zijn dat ze door de golf hete lucht voor de vlam worden weggeblazen om even later triomfantelijk weer om je hoofd te zoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:58
Mad-Matt schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:14:
[...]

Hier vannacht hele nacht vol een ventilator op me gehad. Draaiend over mijn hele lichaam. Toch een hoop beter erbij...

Ik denk dat ik maar aan de zaplamp ga... Iemand tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
vso schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:39:
[...]

ik begrijp je wel :) probeer een ladder te maken van hout met een "plaat" mdf waar je het ding op kan hangen..
4x balkendrager(google voor image) en scoor gelijk "antitril" voetjes voor de wasmachine zodat het hout niet tegen de wand "vibreert" .. gebruik minimaal 4 gaten per drager .. en 1 voor de balk. vast maken met slagpluggen .. (als je het gekke idee krijgt een schommel eraan te hangen dan lazert het niet naar beneden) 6x60mm ofzo :?

De breedte v.d ladder op 1m .. en minimaal 3 treden (per 50 cm tussen ruimte .. de treden zelf kunnen planken zijn(beter balk) maar de balk 44x44mm of 44x69 de "treden" verstevigen de constructie uiterraard.

je kan ook als je bed bv 180x200 is je balken van uit het midden 50cm (dus 40cm "bed over" aan weerskanten.. zodat je vitrage als "klamboe" eraan kan bevestigen(nieten?) maar hoe breder je gaat hoe meer kans op "doorbuigen" dus liever 80cm breed dan 100cm als je snapt wat ik bedoel.
Dat is dus het lastige, dan moet het hele plafond open.
(maar goed, dat is een andere discussie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Mad-Matt schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:42:
[...]
Dat is dus het lastige, dan moet het hele plafond open.
(maar goed, dat is een andere discussie)
:? waarom moet je plafond open ? gewoon tegen je plafond aan.. alleen ipv aan het plafond schroeven moet je de balkendragers tegen de muur aan schroeven .. .(al gegoogled op balkendrager???)

kijk .. je kan lopen miepen .. maar dat is net zoals ik wil niet iets mijn handen hebben en naakt over het strand lopen met deze zon zonder te verbranden en zonder me in te smeren .. en zonder extra kosten ... tja dan heb je een uitdaging ;) teminste sommige niet anderen wel

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
vso schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:58:
[...]

:? waarom moet je plafond open ? gewoon tegen je plafond aan.. alleen ipv aan het plafond schroeven moet je de balkendragers tegen de muur aan schroeven .. .(al gegoogled op balkendrager???)

kijk .. je kan lopen miepen .. maar dat is net zoals ik wil niet iets mijn handen hebben en naakt over het strand lopen met deze zon zonder te verbranden en zonder me in te smeren .. en zonder extra kosten ... tja dan heb je een uitdaging ;) teminste sommige niet anderen wel
Ah ja natuurlijk, slim!
Niet over nagedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 23:17
@Mad-Matt Hoe groot is je slaapkamer eigenlijk? Het lijkt mij een kleine moeite om te zorgen dat het hor goed zit (geen randen open of te groot gaas), + ventilatierooster dicht is (niet meer nodig, want raam staat immers open). Dan zou je kamer toch mug-vrij moeten zijn? Mochten er dan alsnog muggen komen dan eventueel nog een handdoek voor de onderkant-rand van de deur als extra optie. Gaat het dan wel goed dan weet je meteen dat ze daar vandaan kwamen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
[...]

Ik moet zeggen dat mij dit verbaasd. Hier zitten soms best wat muggen, we hebben zelfs een muggenplaag gehad. Mijn hor op mijn slaapkamerraam houdt naar persoonlijke schatting 95% van die beesten wel tegen. Mijn woonkamer heeft hele nacht een raam open staan, en natuurlijk komt er daar weleens eentje door naar binnen, die uiteindelijk in de slaapkamer komt, maar dat is echt de uitzondering. Een insect kan een raam niet vinden als zijn leven ervan afhangt, maar zou wel feilloos mijn woonkamer in vliegen, en dan onder twee deuren door?
[...]
Mijn verbaasd het helemaal niks omdat ik ze zelf onder de deur heb zien doorvliegen. Dat is ook waarom ik jarenlang als kind een badhanddoek op de grond had liggen waarmee ik de kier onder de deur afdichtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:13
het enige wat ik nog niet voorbij heb zien komen in dit topic zijn muggenstekkers
van vaponna(die gele) waarin prallethrin zit. dit is chemisch en werkt wel.
verkijgbaar bij drogist huishoudwinkel supermarkt.
een hele zwerm ermee weghouden geen idee, maar die 2 a 3 muggen die ik hier heb komen echt niet in de buurt als ik de stekker aan heb. http://www.vapona.nl/nl/home/producten/muggen.html

[ Voor 25% gewijzigd door miciel op 25-06-2019 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 19:52
Ik snap niet dat TS nog geen klamboe heeft gekocht......
Als je die dicht houd, is er niets aan het handje. Hij wordt wakker van de prikken, niet het gezoem. Al het andere is de kans verminderen. Enkel een echte barrière werkt. En een klamboe is de makkelijkste barrière om op te zetten.

voor 6 tientjes heb je een gigantisch ding. Even ophangen, desnoods met goede duct-tape en je bent er gegarandeerd vanaf. Voor je slapen gaat even langs de binnenkant lopen om te zien of er toch niets in zit door slecht sluiten en je slaapt als een roosje.

Ik had ook een hekel aan die beesten. En van het geluid werd ik heel zenuwachtig. Maar nu boeit het geluid me niet meer. Want ik weet dat ze toch niet bij me kunnen komen.

En ja, bij ons "jagen" de muggen ook in de vroege ochtend (tussen 4 en 7 ofzo). Tenzij ik een telefoon aan heb in bed (scherm). Daar komen ze als bijen op honing op af.
Een insect kan een raam niet vinden als zijn leven ervan afhangt, maar zou wel feilloos mijn woonkamer in vliegen, en dan onder twee deuren door?
Naar binnen is simpel: Ze volgen de CO2 die via de kieren/ramen naar buiten stroomt. Een beetje zoals Jerry door de geur van kaas word gelokt in de tekenfilms.
YouTube: Tom & Jerry | Smells Like Cheese | Boomerang UK

Naar buiten toe lukt dat natuurlijk niet. En muggen willen vaak helemaal niet naar buiten. Van regen kunnen ze dood gaan, vrieskou = instadeath, en binnen zwaait er een maaltijd naar ze :+

[ Voor 38% gewijzigd door Waah op 26-06-2019 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Heb je de muggen ook als je het raam dicht houdt?
Dan kun je uitsluiten of je hor al dan niet lek is.

Zelf slaap ik met het raam dicht, want ze komen toch wel binnen.
Slaapkamerdeur open en een raam open in een andere kamer. Dan heb je toch nog 'frisse' lucht, maar de muggen blijven weg.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Ik had inderdaad ook muggen met het raam dicht.

Zoals de oplettende lezer las "had".

Ik ben eergisteren met een kitspuit en een bus pur de schuifwandkast ingedoken en alles afgekit en op 1 plek rondom een grote afvoer wat pur gespoten (kieren waren te groot voor kit) en daarna de hele kast + kamer volgespoten met Roxasect en daarna goed door gelucht (met ramen met horren) en ik heb inmiddels 2 nachten heerlijk geslapen zonder zoemende bloedzuigertjes.

Dus iedereen bedankt voor de tips.
De klamboe is gistermiddag ook binnen gekomen, deze bewaar ik voor de zekerheid, kan altijd handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Oof, oof. Ik ben dus eergisteren gestoken op een hele vervelende plek. Mijn voetzool :( Jeukt ontzettend, maar als ik met mijn sok aan er over heen wrijf is het weer een héérlijk gevoel. Hihi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 13:06
Ik gebruik een muggerstekker die Prallethrin verdampt. Dat is een insecticide en volgens mij mag de hoeveelheid werkzame stof bij dit soort dingen in het buitenland wat hoger zijn dan hier. Ik heb dan ook de niet-NL variant. Stekker er in aan het begin van de avond en net voor het slapen gaan doe ik hem weer uit. Geen gezoem of gesteek meer want alle muggen liggen voor pampus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:28
Had een keer een raamhor gekocht. Bleek dus dat er gewoon hele kleine muggen net door de hor gaatjes konden vliegen.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Pagina: 1