Mijn vraag:
Ik wil graag een simpele DokuWiki installeren op een Raspberry Pi; SSL e.d. hoeft nu niet, is om mee te spelen voordat het naar een echte server gaat. nginx werkt. PHP7 is actief. Maar als ik navigeer naar 192.168.1.8/dokuwiki/install.php krijg ik een kaal PHP codebestand, en zie ik dus verder niets 'moois' in de browser. Ik neem aan dat dit een probleem is met de PHP instellingen en de pointers maar helaas weet ik niet hoe ik verder moet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Raspberry Pi 2B, nieuwste Raspbian Stretch, packages {php7.0 php7.0-fpm php7.0-mbstring}, package {nginx}, dokuwiki-2018-04-22b. Verder draait er ook OpenHab op de Pi maar dat is op andere poorten. Ik verbind over ssh op standaard poort 22. Doel is om genealogie-bestanden te hebben op de wiki en voor LaTeX bestanden (notities van studie); veel statische content op een klein apparaat, vandaar nginx.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik gebruikte deze gids/blogpost
^Deze blogpost kort samengevat incl. aanpassingen:
Ik wil graag een simpele DokuWiki installeren op een Raspberry Pi; SSL e.d. hoeft nu niet, is om mee te spelen voordat het naar een echte server gaat. nginx werkt. PHP7 is actief. Maar als ik navigeer naar 192.168.1.8/dokuwiki/install.php krijg ik een kaal PHP codebestand, en zie ik dus verder niets 'moois' in de browser. Ik neem aan dat dit een probleem is met de PHP instellingen en de pointers maar helaas weet ik niet hoe ik verder moet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Raspberry Pi 2B, nieuwste Raspbian Stretch, packages {php7.0 php7.0-fpm php7.0-mbstring}, package {nginx}, dokuwiki-2018-04-22b. Verder draait er ook OpenHab op de Pi maar dat is op andere poorten. Ik verbind over ssh op standaard poort 22. Doel is om genealogie-bestanden te hebben op de wiki en voor LaTeX bestanden (notities van studie); veel statische content op een klein apparaat, vandaar nginx.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik gebruikte deze gids/blogpost
^Deze blogpost kort samengevat incl. aanpassingen:
- Bovengenoemde packages installeren
- dokuwiki bestand binnenhalen en un-tar'en (directory hernoemd naar 'dokuwiki', locatie is /var/www/html/dokuwiki)
- user www-data rechten geven voor dokuwiki bestanden (normale user is pi)
- bestand /etc/nginx/sites-available/pauldokuwiki gemaakt (niet in sites-enabled zoals de blogpost zegt, ik heb een symlink naar enabled gemaakt)
- server {
listen 80;
server_name pauldokuwiki;
root /var/www/html/dokuwiki;
location / {
index doku.php;
try_files $uri $uri/ @dokuwiki;
}
location @dokuwiki {
rewrite ^/_media/(.*) /lib/exe/fetch.php?media=$
rewrite ^/_detail/(.*) /lib/exe/detail.php?medi$
rewrite ^/_export/([^/]+)/(.*) /doku.php?do=exp$