Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een iphone 8+ van iemand gekocht en die gene vertelde dat hij de eerste eigenaar was
Nou vroeg ik mezelf af of er misschien een manier is om te zien hoeveel eigenaren/simkaarten er in mijn telefoon gezeten hebben

Als hier op internet over zoek krijg ik alleen maar aanbiedingen van providers te zien misschien dat jullie er meer van weten
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Nee.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Die mogelijkheid is er niet, en wat zou je er precies aan hebben als je het wel zou kunnen achterhalen? Het is geen auto waarbij de kilometerteller teruggedraaid kan zijn ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:17
Drukte om niks. Wat ga je doen als blijkt dat je de 100e eigenaar bent? De koop ongedaan maken? Dat is zonde als je nu een goedwerkend toestel hebt. Je kunt als het goed is wel bij Apple nagaan wat de originele verkoopdatum is, dan weet je in ieder geval hoe oude het toestel is.

Ik geloof niet dat er een manier is om uit te vinden hoeveel simkaarten zijn gebruikt. iPhone houdt geen lijstje bij van simkaarten die er ooit in hebben gezeten. Dat zou ook een behoorlijk privacylek kunnen zijn bij tweedehands doorverkopen. Als het toestel goed werkt en je het kunt aanmelden op je iCloud dan zou ik me er niet te druk om maken.

Waar ik me druk om zou maken is hoe vaak het toestel al is gerepareerd door een niet-Apple reparateur. Dat is namelijk wel interessant, zelfs als je geen garantie meer hebt. Als het scherm ooit is vervangen door een telefoonwinkel en er zou ooit een terugroepactie komen of de accu's kunnen worden vervangen door Apple, dan heb je daar geen recht meer op. En check even of je Touch ID goed werkt, want als een of andere prutser de homebutton heeft vervangen dan krijg je dat nooit meer aan de praat.

Zo'n stereotype is nergens voor nodig.

[ Voor 2% gewijzigd door Hoedje op 05-07-2019 15:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:11

DataGhost

iPL dev

Al zou het kunnen, heb je er nog niks aan. Ik ben de afgelopen tijd behoorlijk op reis geweest en ik heb daarbij 9 SIMkaarten in mijn telefoon gehad, en ik ben de enige eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

De eerste eigenaar heeft vaak de bon met daarop het serienummer. Had de verkoper deze bij een gsm-abbo erbij "gekregen" heeft hij ook een leveringsbon met daarop het serienummer. Belangrijk om bij een tweedehands iPhone die bon te hebben, want zonder kun je het in de toekomst vergeten om bij Apple een icloud-lock eraf te krijgen. Anyway, probeer eens een nieuw icloud-adres aan te maken via de iPhone, je kunt er maar een bepaald aantal per device aanmaken, dus als je dat al niet meer lukt, kun je er wel van uitgaan dat het toestel een paar users versleten heeft.

http://yor.minitroopers.com

Pagina: 1