PS3 Circuit Zandvoort oefenen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Tussengas
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-05-2024
Welk PS3 racespel heeft circuit Zandvoort erin zitten?
Het liefste ook circuit zolder om te oefenen voor echt circuit rijden met de motor :)

Groeten!

Beste antwoord (via Bas Tussengas op 24-06-2019 23:01)

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Waarschijnlijk zul je alle spellen moeten nagaan of er een track editor in zit zoals GT6 Track Path Editor.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 10:31
Helaas, ik denk niet dat je die op de ps3 gaat vinden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Waarschijnlijk zul je alle spellen moeten nagaan of er een track editor in zit zoals GT6 Track Path Editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Eerste google hit; Circuit Zandvoort in racegames;
• Assetto Corsa (PS4, Xbox One, PC)
• Simraceway (PC)
• Raceroom (PC)
• iRacing (PC)
• Rfactor 2 (PC)
Zie bijv ook geek: Versie 1.0 van Circuit Zandvoort is beschikbaar voor rFactor 2

[ Voor 28% gewijzigd door frickY op 24-06-2019 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Tussengas
Thanks Fricky, maar ik zoek specifiek voor de PS3
GT6 zal het dan worden en via een omweg de track downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:50
Bas Tussengas schreef op zondag 23 juni 2019 @ 23:51:
Het liefste ook circuit zolder om te oefenen voor echt circuit rijden met de motor :)

Groeten!
Je hebt wellicht wat meer aan het bekijken van onboard filmpjes op youtube. ;) Op die manier kan je de layout van de baan leren kennen. Die banen zijn ook niet zo ingewikkeld als bijvoorbeeld een Nordschleife, dus na een paar rondjes op de baan heb je ze wel globaal in je knar.

Maar de eerste keren zal je toch met een instructeur gaan rijden. Die leert je dan gelijk positie op de baan, houding op de motor, rempunten etc. Kan je allemaal niet oefenen op de PS3. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Panini op 24-06-2019 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Tussengas
Ik ga gewoon vrij rijden, vandaar.

En het zelf moeten sturen en remmen in een game is toch interactiever dan onboard. Al vinden sommige dat je dan verkeerde dingen aan het leren bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bas Tussengas schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:25:
Al vinden sommige dat je dan verkeerde dingen aan het leren bent.
Lijkt me evident. In verschillende race-games ben ik ook heel goed; op een circuit heb je met vrij rijden natuuuurlijk nooit continue grip & omstandigheden & balans. Om nog maar te zwijgen over gewichtsverlies, wind, brake-fading etc.

Zou me meer zorgen maken over je verzekeringen en andere zaken dan een computerspelletje kopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:50
Bas Tussengas schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:25:
Ik ga gewoon vrij rijden, vandaar.

En het zelf moeten sturen en remmen in een game is toch interactiever dan onboard. Al vinden sommige dat je dan verkeerde dingen aan het leren bent.
Heb je al wel eens eerder op het circuit gereden? Zo niet: kan ik je echt aanbevelen om je in te schrijven bij groep 1 of 1+. Je kan dan ook een halve dag met instructie rijden en een halve dag vrij (bij 1+).

Je gaat niet op dezelfde wijze in kunnen sturen als in de game denk ik. Je rempunten liggen bijvoorbeeld totaal ergens anders. Je gaat jezelf echt veel meer plezier doen met een beetje instructie voordat je vrij gaat rijden, en de rijders om je heen ook absoluut.

[ Voor 9% gewijzigd door Panini op 24-06-2019 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Bas Tussengas schreef op zondag 23 juni 2019 @ 23:51:

Groeten!
Mijn advies als beginnende "coureur", kijk heel goed uit op Zandvoort met de motor, want daar gebeuren nog wel eens flinke ongelukken op de motor. Ook is het advies om nooit meer dan een paar rondjes tegelijk te doen. De meeste denken na een paar rondjes (stuk of 4 a 5) oh dit gaat lekker. Als je dat denkt, meteen stoppen(echt serieus). Ik heb heel veel mensen na een aantal ronden hun auto/motor af zien schrijven omdat ze dachten het gaat lekker (soort van overmoedigheid). Na die paar rondjes gewoon even analyseren waarom je dacht dat het goed ging en om de motor weer even af te laten koelen.

/edit: het was Toca 3 ipv DTM racedriver 3 welke Zandvoort iig heeft:

https://www.eurogamer.net/articles/news081205toca3

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Tussengas
Thanks voor alle info, maar dit is zeker niet mijn eerste circuit dag ;)
Ik begrijp alle verschillen, maar het is wel prettig om in ieder geval de route te kennen. Het rempunten verleggen en rijlijnen aanpassen doen we op de dag zelf wel.
Pagina: 1