Toon posts:

Radeon VII ineens veel BSOD zonder OC of undervolt ooit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Mijn Radeon VII heeft met 1903 en de laatste radeon drivers spontaan BSOD gevonden. Voorheen crashte de pc wel, maar kreeg ik nooit BSOD.

Specs: Asrock x470 k4, 2x16gb 3200mhz 16-18-18 corsair (rgb) ram, radeon VII, 2700x, s11 pro 1tb, mx500 1tb en bitfenix bwg750m.

Eerdere problemen zijn willekeurige graphics crashes en de gestorven s11 pro en tegenwoordig weer de ram compatibiliteit ineens. Ook kan ik behalve de fan settings niks veranderen aan de gpu zonder (andere) willekeurige crashes.

Bij de crashes gaan programmas zwart en blijven ze hangen, waarna de pc een BSOD crash krijgt.

Is dit een kapotte gpu, of?! Alle hulp is welkom!

Edit: heb ook weleens gekke flikkeringen (groene, paarse of willekeurige lijntjes). Vaak bij opstarten, maar ook bij browsen bijvoorbeeld. Moet wel erbij zeggen dat ik altijd freeync aan heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2019 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 08:58
Waardeloze openingspost. je hebt niet eens je specs gepost of gezegd wat je zelf allemaal geprobeerd hebt of gezocht...

We hebben helaas nog altijd geen glazen bol.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Visgek82 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 22:47:
Waardeloze openingspost. je hebt niet eens je specs gepost of gezegd wat je zelf allemaal geprobeerd hebt of gezocht...

We hebben helaas nog altijd geen glazen bol.
Voor specs, zie openingspost.

Wat ik verder geprobeerd heb is bar weinig, simpelweg omdat ik niet zoveelkan veranderen en ik niet weet waarom het probleem met de laatste drivers is teruggekeerd, maar wel pas na een tijdje prima gedraaid te hebben, terwijl alles gewoon stock draait op de fan curve fan de gpu na.

Ga wel 19.5.2 opnieuw installeren, alleen maar omdat eerde drivers stabieler waren, maarja, ook dan deed mijn pc gekke dingen op graphics gebied, wat ik destijds wijtte aan een kapotte ssd en helemaal in het begin waren de drivers gewoon waardeloos. Een vermindering van crashes kon ik dus enkel toerekenen aan de ssd uiteindelijk, maar nu crasht de pc niet alleen, maar is de BSOD ook weer terug met de vervangende s11 pro geinstalleerd, dus crasht de pc eigenlijk "normaler".

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2019 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 08:58
wat voor melding krijg je bij de bsod? en wat zeggen de Windows logboeken?

Mss handig om ook eens het geheugen te testen met Memtest86 , liefst 8 uur of langer.

[ Voor 37% gewijzigd door Visgek82 op 23-06-2019 23:15 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Visgek82 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 23:14:
wat voor melding krijg je bij de bsod? en wat zeggen de Windows logboeken?

Mss handig om ook eens het geheugen te testen met Memtest86 , liefst 8 uur of langer.
De codes verdwijnen helaas net iets te snel om mijn telefoon te pakken, maar ik zal het de volgende keer fotograferen.

Ik heb memtest86 weleens voorbij zien komen in fora. Zal ik toch maar eens naar kijken.

Heb ook mijn ram sticks omgewisseld voor het geval er slecht contact was of wat dan ook, en dat is op dit moment stabiel onafhankelijk van gpu... Zal kijken of dat stabiel blijft. Kan zijn dat ik gewoon slecht contact had en dat alles een beetje gek deed doen! 8)7 Weet het snel genoeg, ga weer volop gamen aangezien dat hert minst stasbiel was, maar dat neemt niet weg van de gekke gpu overklok/undervolt 100% instabiliteit van de gpu.

Ik laat het vanavond voor wat het is, en zal morgen eerst een beetje gamen als stresstest, dan 19.6.2 herinstalleren. Hopelijk was mijn RAM uiteindelijk toch de oorzaak.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2019 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
BSOD kan je met WhoCrashed of BlueScreenView ook achteraf checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klein testje uitgevoerd in de bios met ramsnelheden. Korter versie is dat mijn RAM perfect is tot en met 3133MHz, maar bij 3200MHz moeite heeft bij dezelfde timings (standaard XMP 3200 16-18-18-36 settings stelt het moederbord in bij hogere snelhheden dan 2133MHz en daar heb ik niet aan gezeten). Beetje irritant, maar ik denk niet dat ik een nieuw ram kitje zal krijgen, aangezien technisch gezien het RAM wel wewrkt op 3200MHz, maar mijn moederbord het niet leuk vindt.

Ik ga nu wel heel offtopic, dus zal ik eerst maar eens zien hoe het nu gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:42

HugoBoss1985

Xenotech

Ik zou ook eens een andere voeding testen als ik jou was, wanneer de problemen blijven terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HugoBoss1985 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:31:
Ik zou ook eens een andere voeding testen als ik jou was, wanneer de problemen blijven terugkomen.
Heb helaas geen reserve liggen, maar voorlopig lijkt 1 tandje lagere RAM snelheid een goede oplossing. Los ik wel op met ryzen 3000 en x570 ooit (bij een aanbieding uiteraard) :P
Pagina: 1