AliExpress pakketjes komen niet of laat aan na verhuizing

Pagina: 1
Acties:
  • 7.239 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Wij zijn nu bijna een jaar geleden verhuisd, eerst woonden we in Utrecht, nu in Nieuwegein (naast Utrecht). Ik bestel vrij regelmatig iets bij AliExpress (1 á 2 pakketjes per week). Op mijn oude adres kreeg ik altijd alles binnen 2 á 3 weken. Nu duurt het soms maanden, en veel pakketjes komen zelfs niet aan. Ik dacht eerst dat het misschien aan de adreswijziging lag, dat dit ergens in mijn account niet goed was doorgevoerd of zo, dus heb een nieuw account aangemaakt, ook daar hetzelfde probleem.

Nu heb ik sterk het vermoeden dat het aan PostNL ligt. Ik heb diverse claims gedaan omdat de verkoopprotectie bijna afliep, iedere keer gaven de verkopers aan het echt verzonden te hebben en dat geloof ik ook wel. Tot nu toe heeft AliExpress elke keer in mijn voordeel geoordeeld, maar er zal natuurlijk een moment komen dat ze denken dat ik de boel aan het oplichten ben.

Als pakketjes wel aankomen duurt het soms wel 2 maanden. Zijn er meer mensen met dergelijke ervaringen? Of misschien mensen die ook in de buurt wonen waarbij pakketjes van AliExpress ook niet of zeer laat aankomen?

Ik bestel er nu ook een stuk minder omdat het dus telkens zo'n probleem is met bestellingen die niet aankomen.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Beste antwoord (via miicker op 28-06-2019 10:54)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Die S00000 codes zijn van Yanwen Economic Airmail en dat is gewoon een drama budget partij. Levertijden van bijna 2 maanden en 1 op de 5 paletten komen helemaal niet aan of worden naar een compleet ander land gestuurd. Probeer altijd AliExpress Standard Shipping te kiezen

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Andere pakketjes van andere websites komen wel aan? Zowel uit Nederland als China?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Yorinn schreef op zondag 23 juni 2019 @ 21:43:
Andere pakketjes van andere websites komen wel aan? Zowel uit Nederland als China?
Ik bestel eigenlijk bij vrijwel geen enkele andere website uit China, pakketjes uit Nederland heb ik geen problemen mee inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

misschien vind je hier ervaringen China-shopping levertijdentopic

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Kies je wel nog steeds dezelfde verzendmethode? AliExpress Standard Shipping is er bij mij meestal in 2 weken.
Yanwen, China Post en de andere opties die regelmatig gratis zijn duren minstens een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Welke verzendmethode gebruik je bij de bestelling? Als dit AliExpress Standard/Premium Shipping is. dan is er altijd een track en trace aanwezig, die je via postnl.post of internationalparceltracking.com kunt invoeren om te controleren waar het pakketje zich bevindt. Met deze verzendmethode is het pakketje ook zeker binnen 2 weken in huis.

Bij de overige verzendmethodes, zoals China Post Ordinary Small Packet Plus, duurt het langer en is de tracking nooit up to date. Ook vaak genoeg besteld en dan blijkt dat het pakketje nooit geleverd wordt..

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:41
Sommige pakketjes uit China moet ik afhalen bij het postkantoor. Er komt dan een kaart met normale post waarop een foto staat van het verzendlabel van het pakket wat op te halen is.

Dit kaartje is niet zo groot, en wellicht raakt PostNL dit kwijt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frickY
Tip daarvoor is de Postnl-app. Daarin kan je ook brievenbus post zien, als je het activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-09 00:40
Ander afhaalpunt met andere "huisregels"?Misschien gaan ze in Nieuwegein net iets anders om met dit soort pakketjes? Zou niet moeten, maar de ene pakketbezorger is niet de andere en doen soms dingen net iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:33
Het kan zijn dat ze je pakketjes nu bij een pakket punt a la Primera, Gamma enz afleveren ipv bij je thuis. Bij mij wisselt dat ook wel regelmatig. Hoewel pakketjes uit China nu wel al weer een tijd bij mij thuis geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
frickY schreef op zondag 23 juni 2019 @ 21:57:
Kies je wel nog steeds dezelfde verzendmethode? AliExpress Standard Shipping is er bij mij meestal in 2 weken.
Yanwen, China Post en de andere opties die regelmatig gratis zijn duren minstens een maand.
Ik verander de verzendwijze eigenlijk nooit, ik doe bij het bestellen niets anders als op mijn oude adres in ieder geval.
frickY schreef op zondag 23 juni 2019 @ 22:37:
Tip daarvoor is de Postnl-app. Daarin kan je ook brievenbus post zien, als je het activeert.
Die heb ik inderdaad ook in gebruik, heel soms (in het geval dat er een pakketje wordt bezorgd als brievenbus post) staat hij er ook in. Trouwens pakketpost van Ali met T&T code komt ook automatisch in de app te staan.
RWK__ schreef op zondag 23 juni 2019 @ 21:57:
Welke verzendmethode gebruik je bij de bestelling? Als dit AliExpress Standard/Premium Shipping is. dan is er altijd een track en trace aanwezig, die je via postnl.post of internationalparceltracking.com kunt invoeren om te controleren waar het pakketje zich bevindt. Met deze verzendmethode is het pakketje ook zeker binnen 2 weken in huis.

Bij de overige verzendmethodes, zoals China Post Ordinary Small Packet Plus, duurt het langer en is de tracking nooit up to date. Ook vaak genoeg besteld en dan blijkt dat het pakketje nooit geleverd wordt..
Mijn pakketjes traceren via een van die websites lukt sowieso niet, omdat ik geen 3S code heb. Ik heb nu bijvoorbeeld twee bestellingen gedaan waar ik nog op wacht (maand geleden besteld), die codes beginnen met S0000000XXXXXXX. Die kan ik daar niet tracken, als ik die track op parcelsapp.com staat er bij de laatste twee statussen iets in het chinees en de status daarvoor is: Accepted. Your shipment has been received (van 26 mei bij één van de bestellingen)
jeroen3 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 22:12:
Sommige pakketjes uit China moet ik afhalen bij het postkantoor. Er komt dan een kaart met normale post waarop een foto staat van het verzendlabel van het pakket wat op te halen is.

Dit kaartje is niet zo groot, en wellicht raakt PostNL dit kwijt?
Dit is al eens gedaan, maar dan kreeg ik altijd keurig een briefje, dat is ook op verschillende locaties gedaan, ik kan natuurlijk niet iedere week een rondje langs afhaallocaties gaan waar mogelijk iets afgeleverd is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
miicker schreef op zondag 23 juni 2019 @ 23:49:

Mijn pakketjes traceren via een van die websites lukt sowieso niet, omdat ik geen 3S code heb. Ik heb nu bijvoorbeeld twee bestellingen gedaan waar ik nog op wacht (maand geleden besteld), die codes beginnen met S0000000XXXXXXX. Die kan ik daar niet tracken, als ik die track op parcelsapp.com staat er bij de laatste twee statussen iets in het chinees en de status daarvoor is: Accepted. Your shipment has been received (van 26 mei bij één van de bestellingen)
Dan is het helaas geen AliExpress Standard Shipping, maar een van de gratis alternatieven. De track en trace begint dan met LX en als het pakketje in Nederland binnenkomt en bij PostNL belandt, wordt deze voorzien van een 3S code. Kijk eens in je voorgaande bestellingen die wel binnenkwamen, begint de track en trace met LX? Dan zou je die even weer moeten controleren op postnl.post en dan zou je wel gewoon informatie kunnen inzien. :)

Daarom is het altijd belangrijk om te kijken welke verzendmethode je gebruikt en deze kan ook nog eens automatisch wijzigen naar de goedkoopste optie, tijdens het afrekenen. De verzendmethode moet dus AliExpress Standard Shipping zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door MysticX op 23-06-2019 23:55 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Dit is al eens gedaan, maar dan kreeg ik altijd keurig een briefje, dat is ook op verschillende locaties gedaan, ik kan natuurlijk niet iedere week een rondje langs afhaallocaties gaan waar mogelijk iets afgeleverd is :P
Wordt er niet standaard naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt bezorgd? Een keer naar jezelf wat proberen te sturen via de site en je krijgt te zien welke locatie het dichtstbij is.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik verander de verzendwijze eigenlijk nooit, ik doe bij het bestellen niets anders als op mijn oude adres in ieder geval.
Dan gok ik dat dit de reden is. Controleer de verzendwijze eens bij de pakketjes die je mist of erg lang op wacht.

Steeds meer shops gebruiken standaard een andere verzendmethode. Ik denk dat die goedkoper voor ze is. Ik wijzig altijd naar AliExpress Shipping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:26

DataGhost

iPL dev

Als het tracken niet lukt omdat internationalparceltracking je code niet pakt en je ook geen 3S-code hebt, is nog niet alle hoop verloren. Ik heb een aantal keren contact gehad met de klantenservice van PostNL, via de chat op hun website. Als ik mijn "rare" trackingcode aan ze gaf incl postcode en huisnummer waar het pakket heen moest, konden ze me voor me opzoeken wat de bijbehorende 3S-code was, uiteraard pas nadat het pakket in NL is aangekomen. Dan kan je daarmee verder tracken wat er in NL gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Dat is toevallig, ik merk hetzelfde.
Er zijn bij mij als ik de "Track & Trace" volg meestal 2 punten waar het fout gaat.
Of in China als het het land moet verlaten.
Of in NL als het aangekomen zou zijn.

Dan om wat voor reden het ophalen bij ophaal locatie?! In eerste instantie zou het niet passen in de brievenbus, ok zonder proppen paste het niet. Toen ook kleine dingetjes die gewoon in de brievenbus paste maar toch naar de ophaal locatie zijn gegaan?!

Nou doet Wish/Aliexpress meestal niet moeilijk over refunds... Maar ik vind het lullig tegenover de verkopers.

Nou staat er bij de refund melding wel van 'als het aankomt mag je het houden' maar ik heb nog niet 1 keer meegemaakt dat een refund alsnog aankomt.

Maar ja sorry moest het ff kwijt :P

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Die S00000 codes zijn van Yanwen Economic Airmail en dat is gewoon een drama budget partij. Levertijden van bijna 2 maanden en 1 op de 5 paletten komen helemaal niet aan of worden naar een compleet ander land gestuurd. Probeer altijd AliExpress Standard Shipping te kiezen

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 13:35
[...]

Vroeger kreeg je best vaak Aliexpress standard shipping als gratis verzendmethode. Tegenwoordig moet je er meestal voor bijbetalen en heb je standaard die Yanwen club die hier al vaker genoemd is. Grote kans dat vroeger alles met standard shipping gedaan werd en je nu met de drama van Yanwen te maken krijgt. Die paar euro voor standard shipping is het bijna altijd waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Pyramiden schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:11:
[...]

Vroeger kreeg je best vaak Aliexpress standard shipping als gratis verzendmethode. Tegenwoordig moet je er meestal voor bijbetalen en heb je standaard die Yanwen club die hier al vaker genoemd is. Grote kans dat vroeger alles met standard shipping gedaan werd en je nu met de drama van Yanwen te maken krijgt. Die paar euro voor standard shipping is het bijna altijd waard.
Mwah, op pakketjes van max 5 euro vind ik het een paar euro verzendkosten niet waard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Breezers schreef op maandag 24 juni 2019 @ 07:54:
With ^ en de tracking is ruk. Staat er dat de zending in NL is aangekomen, duurt het nog een maand voor ie er is, telkens weer opnieuw :/

Overigens is tot nu toe wel alles aangekomen met Yanwen, duurt alleen even...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 23:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik kan het verhaal over de diverse verzendmethoden op AliExpress alleen maar onderschrijven. Wanneer ik AliExpress Standaard Shipping kies is het pakket er altijd binnen 2 weken. Op het moment dat er een andere verzendmethode geselecteerd is komt het pakket gewoon helemaal niet.

In de afgelopen 6 maanden op die manier al 30 pakketjes niet gehad (gelukkig wel gewoon altijd het geld retour gehad)

Ondanks dat het duurder is bestel ik tegenwoordig ook alleen nog maar met de hierboven genoemde shipping methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34

Cybje

First Post!

Ik kan ook alleen maar aanraden om AliExpress Standard Shipping te gebruiken. Het is er vrijwel altijd in 2 weken inderdaad en er is goede tracking, wat ook al prettig is.

Bij duurdere producten (10+ euro) is het vaak ook gewoon gratis. Bij goedkopere dingen moet je soms 1-2 euro bijbetalen, maar dat is het wel waard, of je moet ergens inderdaad 2 maanden op kunnen/willen wachten.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:41
Hier merk ik het ook hoor, heb het idee dat die Yawnen "nieuw" is. Vroeger koos ik ook altijd de gratis optie en was aardig snel (4-5wk) (die Express is er eigenlijk altijd 2-3wk). Maar nu Yawnen standaard aan staat pft kan rustig 3 maanden zijn.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Yanwen Economic Air Mail duurt erg lang de laatste tijd. 2 juni daadwerkelijk(departed country of origin) en nu nog dezelfde melding. ASS was iets van $3.75 duurder(maar geen haast)

edit: ASS=AliExpress Standard Shipping

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 24-06-2019 13:18 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 19:08
Mijn ervaring is dat het ergens tussen 15 en 61 dagen kan duren voordat je de zending hebt. Soms gaat het rap en een andere keer duurt het een eeuwigheid. Het is post tegen of onder de kostprijs, die kennelijk wordt aangevuld met subsidies door de Chinese overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

True schreef op zondag 23 juni 2019 @ 23:52:
[...]

Wordt er niet standaard naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt bezorgd? Een keer naar jezelf wat proberen te sturen via de site en je krijgt te zien welke locatie het dichtstbij is.
Dat zou je verwachten, maar toen ik in Utrecht woonde was de pakketbezorging 1 grote loterij. Je zou namelijk verwachten dat de pakketjes afgegeven zouden worden bij de sigarenboer om de hoek, maar van de 10 pakketten lukte dat ongeveer 1 keer. De andere pakketten werden her en der bij diverse afhaalpunten gedropped, waardoor het iedere keer weer een verrassing was waar ik nou weer naar toe "mocht" om mijn pakketje te kunnen krijgen :(
Natuurlijk heb ik bij ieder pakket wat niet bij de sigarenboer afgeleverd werd een klacht ingediend, uiteindelijk ben ik maar op zoek gegaan naar leveranciers die geen gebruik maakten van PostNL...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Pietervs schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:04:
[...]

Natuurlijk heb ik bij ieder pakket wat niet bij de sigarenboer afgeleverd werd een klacht ingediend, uiteindelijk ben ik maar op zoek gegaan naar leveranciers die geen gebruik maakten van PostNL...
Oh? Hoe doe jij dat dan? :? non-PostNL kiezen voor AE/eBay/BG bestellingen? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

ehtweak schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:18:
[...]

Oh? Hoe doe jij dat dan? :? non-PostNL kiezen voor AE/eBay/BG bestellingen? ;)
Ik bestel (nog) niet in China :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook zo beetje klaar met AliExpress .
1. Komen sommige pakketjes nooit aan.
2. Te veel verkopers die producten te koop hebben staan die ze helemaal niet kunnen leveren met als gevolg veel gedoe om je geld terug te kunnen krijgen (en vervolgens laten ze de advertenties gewoon online staan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Blijkbaar was dit topic nodig, zojuist 1 van de twee pakketjes ontvangen waar ik al lange tijd op aan het wachten was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miicker schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:50:
Blijkbaar was dit topic nodig, zojuist 1 van de twee pakketjes ontvangen waar ik al lange tijd op aan het wachten was :P
Wat is in jouw ogen een lange tijd? Bij mij duurt het meestal 4 a 6 weken voordat ik ze krijg. Tevens kun je je pakketjes min of meer volgen in de applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:57:
[...]

Wat is in jouw ogen een lange tijd? Bij mij duurt het meestal 4 a 6 weken voordat ik ze krijg. Tevens kun je je pakketjes min of meer volgen in de applicatie.
Het was nu ongeveer 8 weken. Maar goed als het langer dan 3-4 weken duurt vind ik het wel lang genoeg :P vroeger kwam vrijwel alles binnen 2 weken, zonder dat ik daarvoor een verzendmethode moest aanpassen.

Gister nog iets besteld van $0,80. Standaard Ali Shipping zou $3,08 geweest zijn, dat ga ik natuurlijk niet doen, de standaardverzendwijze was gratis namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StampVoet
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:48
Met Ali Express en dergelijke moet je altijd ook even opletten wat je PayPal adres is. Soms pakken ze dat adres in plaats van je op AE ingevulde gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 14:44
Lees dan ook even het artikel waar je naar verwijst.
Het gaat er namelijk niet om dat de pakketjes te goedkoop zijn, maar dat de verzendkosten te laag zijn en er zo oneerlijke concurrentie is met de Nederlandse winkels die wel de hogere bezorgkosten moeten betalen.
De VVD vindt dat pakketjes uit China veel te goedkoop naar Nederland worden verstuurd.
Lijkt me wel terecht, hoe kunnen de verzendkosten van china naar een adres in Nederland nou bijvoorbeeld 50 cent zijn, en de verzendkosten van Nederland naar een adres in Nederland 6,50 euro?

[ Voor 3% gewijzigd door daan! op 27-06-2019 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

StampVoet schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:32:
Met Ali Express en dergelijke moet je altijd ook even opletten wat je PayPal adres is. Soms pakken ze dat adres in plaats van je op AE ingevulde gegevens.
AE doet toch niet aan Paypal?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

daan! schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:53:
[...]

Het gaat er namelijk niet om dat de pakketjes te goedkoop zijn, maar dat de verzendkosten te laag zijn en er zo oneerlijke concurrentie is met de Nederlandse winkels die wel de hogere bezorgkosten moeten betalen.

[...]

Lijkt me wel terecht, hoe kunnen de verzendkosten van china naar een adres in Nederland nou bijvoorbeeld 50 cent zijn, en de verzendkosten van Nederland naar een adres in Nederland 6,50 euro?
Volgens mij omdat de chinese overheid die kosten voor ze betaald deels.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:17
Raven schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:57:
[...]

AE doet toch niet aan Paypal?
Sommige verkopers wel, kost alleen wat extra.

Achteraf betalen via Klarna is ook mogelijk, werkt prima en je hebt een termijn van minimaal 50 dagen, welke ook nog verlengd kan worden.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kans dat iets 50ct kost, is erg klein. dat of gratis is dan ook vaak een klein pakje. de laatste tijd kost sowieso AliEx. post extra. verder verdient de verzender ook aan zgn inklaringskosten, en niet alles gaat via PostNL. PostNL vraagt voor post hier in NL veel te veel. sowieso de brievenbuspost(pakjes) er zijn voor verzendingen via Marktplaats ook geen aangepaste tarieven toch ? Dat schaad ook 'de handel' daar
(wat er überhaupt daadwerkelijk eerlijk daar wordt verhandeld )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
daan! schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:53:
[...]

FrankHe schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:11:
Mijn ervaring is dat het ergens tussen 15 en 61 dagen kan duren voordat je de zending hebt. Soms gaat het rap en een andere keer duurt het een eeuwigheid. Het is post tegen of onder de kostprijs, die kennelijk wordt aangevuld met subsidies door de Chinese overheid.
Ik haal daaruit dat de verzending te goedkoop en daardoor traag en wellicht een tikkeltje onbetrouwbaar is. Het is valse concurrentie, subsidies door de Chinese staat die de markt in Europa aanvreet. Vanwege de verlaagde tarieven leggen de Westerse postbedrijven er ook nog eens geld op toe. Dan ontstaat er tweederangs- of zelfs derderangs post. Als ik een postbedrijf zou zijn dan heb ik weinig motivatie om de verzendingen spoedig te verwerken. Belanden wellicht ergens in een hoek en een A4'tje erop geplakt met de tekst: "Dit zoeken we volgende maand een keer uit." Maar hier speculeer ik een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Touchdomex schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:58:
[...]

Volgens mij omdat de chinese overheid die kosten voor ze betaald deels.
Klopt, en china krijgt nog steeds voordeeltjes van zo'n wereldwijde handelsgroep of zo omdat ze ontwikkelingsland zijn :+

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Kan de algemene discussie over pakketjes van AliExpress stoppen hier? Heeft niets met de vraag van TS te maken en is dus ook offtopic. Ook het delen van je eigen levertijden is hier offtopic en mag in China-shopping levertijdentopic.

[ Voor 29% gewijzigd door Yorinn op 27-06-2019 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 13:08
Heeft (denk ik) inderdaad te maken met de verzend methode, maar voorheen was dit inderdaad geen probleem. Zal misschien toevallig samen gevallen zijn met je verhuizing.

Zo had ik laatst:
Order time: Feb. 27 2019
Delivered: May. 29 2019
Ofwel 13 weken! Dit pakketje kon door de brievenbus en had een LP tracking nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 27-06-2019 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
*knip* Deze discussie mag je voeren in je eigen topic, die je al hebt, via PostNL boycott of keuze voor betere bezorging met meerprijs.

[ Voor 125% gewijzigd door Yorinn op 28-06-2019 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
*knip* Feedback op moderaties mogen per DM naar de betreffende mod toe. Hier is het gewoonweg offtopic.

[ Voor 113% gewijzigd door Yorinn op 28-06-2019 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Ik probeer ook altijd aliexpress standard shipping te kiezen. Dit kost vaak wel extra, maar dan heb ik het ook binnen 2 weken.

Die Yanwen zooi heeft bij mij ook wel eens meerdere maanden geduurd, maar een ander probleem met die post zonder tracking is je postbode. Ik heb hier namelijk last gehad van iets soortgelijks. Ik raakte ook china pakketjes kwijt, maar dat kwam omdat ik een postbode had die het niet nodig vond om goedkope China pakketjes bij iemand thuis af te leveren. Hij gooide zijn berg bestellingen dus gewoon direct hier bij de Primera af en door de ontbrekende tracking code wist ik dat niet en stuurde de Primera het na een aantal weken gewoon weer terug.

Je zou dus af en toe eens kunnen vragen bij het pakketpunt bij je in de buurt. Ik kwam erachter doordat ik 1 pakketje kwam ophalen en die man aangaf dat hij toevallig nog een paar pakketjes meer voor me had liggen die ik al een tijd mistte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

TS heeft zijn antwoord en gezien het hier alleen maar verder offtopic raakt, gaat dit topic op slot. Verdere discussie over levertijden mag in China-shopping levertijdentopic.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.