Toon posts:

HD koelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Seagate 30 GB barracuda, die ik al een keer eerder ingeruild heb.

wat is het probleem? :
mijn hd wordt zo heet dat ie na een paar uur gewoon stopt en dan valt mijn pc uit. pas als die afgekoeld is kan ik weer spelen ( pas na 30 min ). ik ben bang dalijk weer al mijn data te verliezen waar ligt de fout?

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

dattie te heet word :o

d'r zijn speciale HD koelers te koop speciaal voor dit doel.
het helpt ook om een een of meerdere koelers in de buurt te hangen, die de hete lucht afvoeren.

zorg ook dat je HD's vrijhangen [dus niet tussen FDD en CDrom ingeperst], de hete luckt moet weg kunnen.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Topicstarter
De vorige keer had ik mijn pc een tijdje aan laten staan nadat ie gecrahed was ( was er niet bij ) ik rook een brand geur en mijn hd was zzzzzo heet. dat gaat nu met deze hd ook gebeuren, hoe kan dat dan? is het het merk?

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03 14:43

Tenesmia

First Sergeant

Als je je HD echt goed geplaatst heb ( vrij, en met twee coolers, zoals ik :) ) dan blijft ie gewoon rond de 20 / 25 graden, en heb je nergens problemen mee... koop een hd-fan ,( er zijn al goede rond de twintig piek ! ), die schroef je er onder tegenaan --> klaar is kees !

Ad Astra Per Aspera

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

hret is normala dat HD's warm/heet worden, bij sommige winkels raden ze zeer aan om een HD koeler op je HD te zetten.

Zeker in een kleine kast, met [te] weinig koeling kan de warmte niet weg en bouwt zich op.
In zon geval kan je HD inderdaad stuk gaan.

Zorg IIG zo snel mogelijk voor goede koeling, en/of hang je HD op een plek met meer ruimte.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/