Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GojiraSS
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 29-11-2024
Hi Tweakers,

Gisteren besloot ik dat ik wat Overwatch op mijn laptop wilde spelen. Omdat het zomer is en ik veel tijd in handen heb. Na het downloaden en opstarten van het spel had ik nogal wat problemen. Ik herinnerde me dat ik Throttle stop moest installeren om mijn prestaties te verbeteren, dus dat deed ik. De meeste FPS- en warmtegerelateerde problemen waren verdwenen, maar er was één probleem. Het spel bleef bevriezen, stotteren of achterblijven (hoe je het ook wilt noemen). Eerst dacht ik dat het Overwatch was, dus ik heb de game verwijderd. Toen dacht ik bij mezelf, laten we wat League of Legends testen. Welnu, ik merkte dat ik precies hetzelfde probleem had. (Geweldige prestaties 260 FPS, maar bevriest)

Hier is een video die ik heb gemaakt:

YouTube: DELL XPS 15 9560 Stuttering while playing any game

Voor de context speelde ik Overwatch, Rust en Battlefield 3 een half jaar geleden prima, met behulp van Throttlestop, enz. Ik was zes maanden gestopt met spelen om me op mijn studie te concentreren. Maar ik moet hieraan toevoegen dat ik 3-4 maanden geleden mijn moederbord had laten vervangen door Dell om een ​​probleem met geluid op te lossen. Die kwestie is nu gedeeltelijk verdwenen, maar kan dit te maken hebben met het moederbord? Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Games kunnen niet worden gespeeld! Ik bel morgen Dell om mijn oude moederbord terug te vragen als dat een optie is of de oorzaak van dit probleem. Mijn serviceplan is helaas verlopen, dus ik bid dat ze meewerken.

Alle hulp wordt op prijs gesteld!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerosPhere
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-07 10:24
Throttle stop ken ik voorderest niet, aan de naam af te lezen betwijfel ik op het tegengaan van het throttlen van je cpu/gpu echt een goed idee is, aangezien die zijn ingebouwd als veiligheids mechanisme voor oververhitting.

Maar misschien helpt het al een stuk als je je framerate locked op het aantal fps/hz van je scherm. Dan probeert je laptop ook niet het maximale aantal frames eruit te pompen waardoor hij dus warmer wordt dan nodig is (en dan misschien gaat throttlen).

60hz scherm -> 60 fps max, 144hz scherm -> 144fps max.