20GB IBM schijf aan het d00dgaan¿

Pagina: 1
Acties:

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik merkte vanmiddag dat een van me HD's af en toe een vreemde tik gaf [net alsof hij op standy wou gaan en dat niet lukte]

dus ik heb me HD's gebencht, en wat blijkt: me benchmarkt van me IBM schijf [c-schijf]
zijn echt STERK achteruit gegaan.

Benchmark van voor: [gister]
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/icu13693/ibm.jpg

Benchmark van na: [vandaag]
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/icu13693/ibm2.jpg

Kan dit beteteken dat me schijfje aan het overlijden is¿
En hoe kan ik alle data naar me 40GB zetten, formatteren en dan alles weer terugzetten¿ [dos copy gaat niet, die kort alle filenames in » windows flipt].

plz help, ik heb geen tijd voor reinstall, maandag Campzone, weekend geen tijd :(

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm#FeatureTool

hier staan een aantal handigheidjes op, van kopieren tot health-status, je kunt een komplete spiegel van de ene naar de andere hdd maken met het proggie 0copy.exe vanaf de diskmanager 2000, dit instalt zich zelf op een floppie.
Kijk maar eens.
suk3

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
tnx

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• cruger
  • Niet online
Oei
als dit de 60gxp of de 75gxp is... in hdtach dan is het niet best.

Je kan de schijf inhoud overzetten met Ghost of Pqdi (disk to disk)
(lleen win2000 naar een andere disk gaat niet goed.)
.

Tweak!

• cruger
  • Niet online
Zit nog ff te denken het kan de 60 of 75 gxp niet zijn het zal de djna of dpta zijn.
Je kan met de IBM link van boven de feature tool downloaden en daarmee checken of de
acoustic nogwat setting op off staat.
met diezelfde tool kan je ook de schijf op udma2 ,4 of 5 zetten.

Tweak!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
tis een 20GBS dpta.

hij tikt, en spint dan weer up.

(NORMAAL.GELUID)....TIK.(SPINUP.....GELUID)......(NORMAAL.GELUID)

het lijkt erop dattie het allen doet als ie NIET in gebruik is [lees: soundrecorder maakt een tijdelijke file op c-shijf, en dan maaktíe geen gek geluid, kan het daarom ook niet opnemen], maar tijdens surfen, na een tijdje soms 2 of 3 keer 8er elkaar...

\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
hmz, die IBM tools maken een bootable disk en ik floppydrive hier.
Probleem :(

in deze thread word gezegd dat het aan de voeding kan liggen.
Ik heb een magere 235 watt voeding en aardig veel eraan hangen.
Zou het daaraan kunnen liggen¿

\o/

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Hmmmz nog nooit over nagedacht die voeding. Maar wel eens schijf in een andere PC gehangen (die inderdaad redelijk kaal was en dus niet veel voeding vroeg) en toen was het weg. Test het eens in een andere PC. Zijn je tikken weg, heb je de oorzaak. Keep me posted... Ik ben benieuwd!

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
ik denk dat ik het heb gevonden..

Door me nieuwe 40GB moest me 20GB zeegat 1 slot omlaag, zodat 'ie eigenlijk TEGEN me IBM schijffie aanzat

Ik dus me kast opendoen, checken of HD stevig zit, fik me vingers zowat aan die HDrack, echt LOEIHEET, ik gok toch boven de 60-70 graden, en dat was na ong. 1 uurtje.

Ik heb nu de 40Gb een hoger gehangen [past eigenlijk niet, hij steekt nu erg ver naar binnen uit, moet maar ff zo blijven]
Daarna me casefan onderuit gerukt, tussen me CPU en kast ingeklemt, naar boven gericht [CD-rom speler+fikker 3 5-1/4 naar boven gezet, 1 frontje eruit geknikkerd]
Beide 3-1/2 frontjes weggehaald [ me 40GB zit nu op de FDD plek, beoieuh, zit toch geen FDD in me PC, 40GB omgedraaid, voor betere airflow.

20Gb zeegat ook op de kop gehangen [of hangt 'ie nu rechtop? ;)] meer ruimte tussen IBM een 20GB zeegat nu.
Direct ff IDE-kabel ge-rearranged [iets beter airfow, voorzover ik die nog heb met 4 flatkabels door me PC heen, ga binnekort met me nieuwe kast alles rounden]

Nu word het een STUK minder warm [30-40 gok ik zo]
Morgen FF 2x 50x50 + een 70x70 fan halen + een zooitje HD spacers, zodat ik evt een HD in een 5-1/4 kan hangen.

Als ik morgen nog puf heb [lang werken morgen] probeer ik wel FF wat webcam pics te schieten van hoe 't nu hangt.

net ff gebencht en de results zijn weer bijna hetzelfde.

P.S. Die 7200 rpm Zeegat 40GB worden HEET!
tis de enige met een eigen HD koeler [ding van 40 piek, 2 fans].
Maar hij word voelbaar duidelijk warmer dan me 2 20GB. schijffies [zeegat/ibm] waarvan bij allebei de HD koeler al is overleden [+een heeft een HD gemold, lang verhaal, nu te moe].

\o/

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 20:43 schreef -=!ME!=- het volgende:
tis een 20GBS dpta.

hij tikt, en spint dan weer up.

(NORMAAL.GELUID)....TIK.(SPINUP.....GELUID)......(NORMAAL.GELUID)

het lijkt erop dattie het allen doet als ie NIET in gebruik is [lees: soundrecorder maakt een tijdelijke file op c-shijf, en dan maaktíe geen gek geluid, kan het daarom ook niet opnemen], maar tijdens surfen, na een tijdje soms 2 of 3 keer 8er elkaar...
Ik heb dit dus gehad in me laptop (12,3Gb Fujitsu schijf)... Die gaf dus na een paar dagen mooi de geest. Hij deed ook elke keer tik en opspinnen, uiteindelijk werd het alleen nog maar gekras en moest de HD vervangen worden. Zit nu een nieuwe in en doet het perfect. Temperatuur kan het toen niet geweest zijn want het was punt 1 winter en hij deed het al na een kwartier ofzo.

Ik zou d'r in ieder geval niet op rekenen dat ie het nog heel lang doet.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Hmzz, ik heb net me 40GB zeegat + me 40X cd-rom speler losgekoppeld en k heb 'm niet meer horen tikken... :O

Dus blijkbaar ben ik toe aan een nieuwe voeding :o
1 prob: maandag CampZone [LAN] en waar haal ik op ZONDAG een 300 WATT voeding vandaan?

\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik heb me 40GB in een andere PC gehangen en ik heb sindsdien geen tik enzo meer gehoord.

Ik heb nu nog meer het gevoel dat me voeding het gewoon niet aan kan.

hier wat pics van voor me Xtra koeling, ondertussen zit de dedicated HD koeling er al in. [maar me netwerk is toast, dus nog ff geen pics :(]
http://www.euronet.nl/users/icu13693/hdcooling/hdcooling.htm

\o/

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ik had dezelfde schijf,zelfde probs. Al die tools zeggen niks nada, want aantal weken erna spint die schijf gewoon niet meer op!
Je hebt misschien geen garantie meer van de winkel? doe dan het volgende:
bel IBM op 0205132440
En meldt daar je probs. Ik heb dat ook gedaan, krijg je een URL e.d waar je een RMA nummer krijgt en een adres waar je em naartoe kan sturen. Verzendkosten zijn wel op jouw rekening, maar ze sturen je vast een nieuwe. Neem geen risico met rare geluiden, want ik had het geluk dat ik net een andere HD had besteld,anders mooi zonder gezeten!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 22:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik had er ook zo een, zat nog nét garantie op.. teruggebracht en seagate 30 GB teruggekregen.. én een paar weken geleden nóg een nieuwe hdd gekregen omdat die oorspronkelijke 20 GB terug was.. dus toen had ik er óók nog een 30 GB IBM in :P

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
hmzz, nu mne nieuwe schijfie d'ruit is heb ik hem maar 2 keer horen tikken in een paar uur.

Ik gaat gewoon een nieuwe 300 of 400 watt voeding halen...

\o/

Pagina: 1