Toon posts:

Sonos problemen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allen.
Ik weet niet zo goed hoe ik mijn probleem het beste kan omschrijven, maar laat het me proberen.
Ik heb momenteel 2 routers in huis ( 1 van T-mobile en 1 Sitecom op zolder ) beide heb ik het zelfde SSID gegeven en hetzelfde WW . het switchen op de telefoon gaat vooralsnog prima.

Nu heb ik beneden een playbar, sub en 2 play 1 staan.
Op zolder heb ik een sonos play 1 staan.

Beneden werkt alles prima en naar behoren. De playbar is draadloos aangesloten ( bedraad kan ook,maar is gewoon niet gedaan)
Maar boven krijg ik mijn sonos niet aan de praat, reset is ook al uitgevoerd. maar het lijkt dat hij niet kan verbinden met het netwerk boven. er lijken wat dingen in de weg te zitten.

Mijn vraag is nu eigenlijk.
Wat kan ik allemaal het beste doen om alles goed te laten communiceren met elkaar? Wellicht instellingen in de routers? Playbar bedraad aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
Denk dat je hiervoor eerder aan de netwerkkant van het forum zou moeten zijn, maar ik heb een vermoeden wat het zou kunnen zijn.

Je geeft aan 2 routers te gebruiken, maar dat ze hetzelfde SSID hebben zegt nog niet zoveel.
Heb je ze daadwerkelijk als router draaien, of heb je de 2e daadwerkelijk als accesspoint ingesteld?
Hier is een heel topic over op het forum, ik denk dat je het in die richting moet zoeken.
Als het nu daadwerkelijk een router is, dan heb je 2 netwerken die niet volledig open met elkaar kunnen communiceren, dubbel NAT is dan wat je krijgt.

Dit wil je voorkomen, daarom moet je zorgen dat je maar 1 router in je netwerk gebruikt, en in het geval van meerdere accesspoints (die in jouw geval als router bedoeld waren) moeten deze zo ingesteld worden dat ze niet meer routeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste Nick,
Bij de routers heb ik verder niets bewust anders ingesteld, alleen de SSID veranderd. ik denk dus dat je me heel erg goed in de juist richting heb gebracht.
Dank daarvoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
Dan is de kans heel groot dat dit het is inderdaad, in het genoemde topic staat veel info over het goed instellen van die routers, laat maar even weten of het gelukt is.
Succes!