Miningkaart voor video gebruiken via onboard Intel graphics?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swart_Arthur
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-09-2023
Er zijn de nodige mining kaarten te koop die heel leuk in een game opzet bruikbaar zouden zijn, als deze kaarten een HDMI/DVI/DP zouden hebben. En die hebben ze niet.
Het is mogelijk om (op mijn Lenovo M93p desktop) de DP++ uitgangen van het moederbord en de HDMI uitgangen van de GeForce GTX 1050 OC videokaart tegelijk beeldschermen met dezelfde output te laten aansturen. De DP++ output wordt gemaakt door de Intel 4600 Graphics card die daarvoor gebruik maakt van het DDR3 1600 geheugen op het moederbord.
Door een mining kaart op dat moederbord te prikken is er ook een aantal GB grafisch geheugen aanwezig.
Ik ben benieuwd of het mogelijk is de on board Intel HD Graphics 4600 gebruik te laten maken van het grafische geheugen op de videokaart in plaats van het DDR3 geheugen op het bord.
Of zou het mogelijk zijn de output van de mining kaart via de on board Intel HD Graphics 4600 naar de DP++ (of desnoods VGA) uitgang te sturen?
Ik kom in de BIOS geen mogelijkheden tegen iets in te stellen bij de Intel HD Graphics 4600.

Hardware
Lenovo M93p - 32GB DDR3 1600 - GeForce GTX 1050 2G OC LP - Acer 242H 1080p / Dual 3270LED 1080p
Software
BIOS v FBKT75AUS - Windows 10 Pro 1903 - Mint 19.1

Pogingen
Windows
- BIOS setting Graphics PEG (PCI-e) gewijzigd in IGD (Internal Graphics Device), maximale settings.
Resultaat: leeg scherm, CPU fan maximaal. terug gezet op PEG.
- Nvidia Configuratiescherm - geen optie de output van de GTX 1050 via Intel HD Graphics 4600 naar de monitor te sturen.
- Intel HD Graphics 4600 control panel - start niet, functionaliteit overgenomen door W10

Linux
- er bestaat/bestond het Bumblebee project dat ongeveer probeert wat ik me af vraag. Hier wordt de helft van het scherm opgebouwd met de on board video kaart en de andere helft met de GPU. Het klinkt hoopvol, maar de laatste update is van 2016.

- Heel veel Google...

[ Voor 28% gewijzigd door Swart_Arthur op 23-06-2019 17:20 ]

Beste antwoord (via Swart_Arthur op 26-06-2019 11:28)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07
YouTube: Nvidia Said We Couldn't Game On This Cyrpto Mining Card...

Je kunt dus, misschien, eventueel, de hdmi output van je moederbord gebruiken.

https://wren.co/join/Devian

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07
YouTube: Nvidia Said We Couldn't Game On This Cyrpto Mining Card...

Je kunt dus, misschien, eventueel, de hdmi output van je moederbord gebruiken.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swart_Arthur
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-09-2023
Leuk! Maar via een Taobao verkoper en een driver die ergens op een forum rondhangt, na uitschakeling van allerlei veiligheidsfeatures de poging wagen had ik niet helemaal in gedachte.
Het is dus technisch mogelijk, de enige reden waarom het niet werkt is omdat NVidia de firmware heeft dichtgetimmerd.
Ik begrijp dat ze daar een economische reden voor hebben gehad toen er driftig gemined werd. Nu dat nogal over is en die kaarten per kilo te koop zijn, lijkt dat een ander verhaal. Ik zie dat de video die je stuurde bijna drie miljoen views heeft en ik ken geen bericht van de kant van NVidia dat ze iets willen doen om ex-mining kaarten breder bruikbaar te maken. Jammer. Als er een ietsje simpeler truc opduikt houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
In principe is het niet anders dan wat nu al bij 95% van alle laptops gedaan wordt (Optimus). Onboard Intel 620 bv met een Nvidia GeForce 1050. De GeForce stuurt het beeld naar de framebuffer van de Intel en die stuurt het uit naar de HDMI-aansluiting.

Voordeel is dat je die ene aansluiting voor zowel de Intel als de Nvidia kunt gebruiken, bij alles wat niet high performance nodig heeft, de zuinige Intel aan staat en bij het nodig hebben van meer power de Nvidia aan het werk gaat.

Nadeel is dat Intel nog steeds op die lousy hdmi versie 1.4 hangt, waardoor je niet echt hoger kunt dan 1440p.

Aangezien het Nvidia alleen maar geld kost om deze extra feature te maken en ze er ook nog eens minder gpu's door gaan verkopen, zal er weinig animo zijn om hier iets mee te doen.