Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 947763

Topicstarter
Goedemiddag,

Ondervindt iemand latency op de Dell XPS 15 9570?
Dell heeft een BIOS update uitgebracht, maar voor sommige klanten helpt dit alsnog niet.
Ik gebruik een externe audioapparaat en daar schijnen nog al problemen mee te zijn.

Ik ben benieuwd

Grt Jelle

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:39
Wat bedoel je met latency?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 947763

Topicstarter
Hi,
https://www.notebookcheck...ency-issues.419824.0.html
Met latency wordt vertraging bedoeld van een bepaalde taak die moet worden uitgevoerd. Bij de Dell zat er veel vertraging bij de audio. Zie artikel voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
XPS 5970 gaat na loop van tijd verschrikkelijk kraken op zijn audio. Je zou denken dat een laptop van €1500+ geluid kan weergeven zonder te kraken, maar Dell heeft daar nogal moeite mee. Misschien moeten ze kijken waarom Acer bij een notebook van €300 betere geluid kan leveren.

En dat schijnt dus te maken te hebben met DPC latency. Zelf me er nooit echt in verdiept, Spatial Sound aan/uit zetten in Windows fixt het altijd weer voor een tijdje (nou ja, geluidskwaliteit blijft belabberd, maar geen kraken meer), dus het is echt een software issue. Maar bij latency moet je niet eraan denken dat het geluid een seconde vertraging heeft ofzo. Het is puur dat het gaat kraken.

Sinds laatste Windows update is ruimtelijk geluid grijs gemaakt, dus die truc kan ik niet meer gebruiken, en ik heb nog wel problemen gehad. De laatste week niet meer, maar dat kan ook toeval zijn. Hij ging samen met een Windows update ook afgelopen week zaken flashen, dus misschien heeft hij toen automatisch nieuwste bios erop gezet. Ik zal als ik thuis ben eens kijken.