Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aanschaf laptop combi school + gamen ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zoon gaat MBO ICT beheerder volgen. Nu heeft hij natuurlijk al wel van alles uitgezocht maar wil zelf ook even vooronderzoek doen.
Ik twijfel namelijk om laptop aan te schaffen die zowel voor school als voor fervent gamen wordt gebruikt; ik kan niet goed oordelen of dat verstandig is om op 1 laptop te doen. Qua gamen zijn er toch specifieke eisen zoals een grafische kaart.

School vereist;
minimaal Core i5 of beter
8 GB in één geheugenbank zodat er later 8GB bijgeplaatst kan worden óf nu al 16 GB.
minimaal 250GB SSD

Zoon wil; i7, 16 GB, 14 inch, goede videokaart
niet merkgebonden.
Heb al op Dell en Lenova gekeken.

Hebben jullie tips misschien ?

Alle reacties

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-11 14:29
Kijk ook eens naar merken zoals BTO waar je zelf wat kan samenstellen. In principe kan het wel op één laptop, de game eisen zijn gewoon wat hoger. School eist geen specifieke dingen welke tegenstrijdig zijn voor gamen. Zolang je zoon geen gekke dingen doet qua downloaden of discutabele websites heb je ook niet de grote kans op virussen welke je schoolgegeven in gevaar brengen (of alles in de Cloud zetten).

Persoonlijk vond ik het fijn op aparte systemen te werken en nam voor school een stevige snelle laptop (Macbook geworden, maar dat was pers. voorkeur) en die gebruikte ik puur voor school / office. Gamen op een laptop is m.i. toch niet ideaal en daarvoor een apart systeem gebruikt. Voor school: snel genoeg voor office + adobe tegelijk open, goede accu, genoeg RAM, niet te warm en niet te zwaar.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ja een tip is even opnoemen wat je al gevonden hebt en wat je zoon al gevonden heeft.
Met deze eisen kun je nl. ook gewoon in de pricewatch kijken wat er allemaal te vinden is.

Het is wel de bedoeling om zelf wat eigen inzet te tonen, anders kun je net zo goed deze vraag stellen bij de mediamarkt.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.