Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Apple Watch Cellular NL

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Minok
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 24-06 01:26
Hallo allemaal,

Ik ben een tijdje groot fan van Apple en ben van plan een Apple Watch te kopen. Het enige dat mij daarin tegenhoud is het feit dat er een uit is waarbij de iPhone helemaal niet nodig is, alleen is deze niet beschikbaar in Nederland. Toen ik naar Apple in Amsterdam ging hadden zij een verhaal over Nederlandse providers die dit niet wilde ondersteunen en dat het niet duidelijk is of die überhaupt in Nederland uit zal komen.

Nu was mijn vraag of iemand enig idee heeft, waarom een provider hier niet aan mee wilt werken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 23:42
De Apple Watch maakt gebruik van van eSIM wat nog door geen enkele Nederlandse provider ondersteunt wordt. Waarom ze daar niet aan willen is niet helemaal duidelijk, maar dit artikel geeft wat meer achtergrondinformatie: https://www.iculture.nl/g...h-4g-nederland-gebruiken/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Minok
Denk je dat het, het waard is om nu een Apple Watch te kopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Wat denk je dat je gaat missen als je geen verbinding hebt met de iPhone?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:34

Donstil

Grab them by the 🐈.

Minok schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:26:
Denk je dat het, het waard is om nu een Apple Watch te kopen?
Als je nu in de markt bent zou ik wachten op de S5 welke er over iets meer dan twee maanden al weer aankomt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Minok
Dat is een goede vraag, ik denk dat je Watch dan vrij beperkt is. aangezien hij altijd in verbinding moet staan met de iPhone. dus ik denk dat ik functionaliteit ga missen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Minok
@Donstil Dat is ook een goed plan idd :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:49

Geronimous

Moderator Spielerij
watchOS 6, dat is aangekondigd in de WWDC keynote, is er wel meer en meer op gericht om de Apple Watch wat meer standalone te maken. Zo krijg de watch een eigen App Store, en zullen die apps dus minder een iPhone vereisen.

ik zou ook even wachten tot de volgende Watch word aangekondigd :)

Wat betreft eSim: Als Apple er mee blijft doorzetten, volgt er vanzelf wel 1 grote provider in Nederland, en zullen de andere groten volgen. eSim zit ook al in de nieuwste iPhones voor dual SIM functionaliteit, en dat werkt ook nog allemaal niet in NL dus. Het komt wel :) Apple Pay heeft ook even op zich laten wachten!

PS: voor mensen die wel een cellular model aanschaffen in het buitenland, houd er rekening mee dat zolang het model niet in NL verkrijgbaar is, je dus ook geen enkele reparatieservice kan verwachten > hiervoor moet je dan naar Duitsland, het VK of Frankrijk bijvoorbeeld. Dit wordt nog wel eens over het hoofd gezien.

FT-17 FTW!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:00

Canaria

4313-3581-4704

Geronimous schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:08:
PS: voor mensen die wel een cellular model aanschaffen in het buitenland, houd er rekening mee dat zolang het model niet in NL verkrijgbaar is, je dus ook geen enkele reparatieservice kan verwachten > hiervoor moet je dan naar Duitsland, het VK of Frankrijk bijvoorbeeld. Dit wordt nog wel eens over het hoofd gezien.
Daarom heb ik toch maar AppleCare+ afgesloten voor m'n Watch (cellular, gekocht in Duitsland). Kost 99 euro maar daarmee is de garantie wel wereldwijd.
Cellular was voor mij niet de reden om de Watch in Duitsland te kopen, ik wilde de roestvrijstalen versie en die is alleen verkrijgbaar met cellular.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Canaria schreef op zondag 23 juni 2019 @ 23:24:
[...]

Daarom heb ik toch maar AppleCare+ afgesloten voor m'n Watch (cellular, gekocht in Duitsland). Kost 99 euro maar daarmee is de garantie wel wereldwijd.
Cellular was voor mij niet de reden om de Watch in Duitsland te kopen, ik wilde de roestvrijstalen versie en die is alleen verkrijgbaar met cellular.
Ook AC+ zorgt er niet voor dat je reparatieservice in Nederland kunt krijgen, moet je alsnog naar Duitsland ;)

FT-17 FTW!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:34

Donstil

Grab them by the 🐈.

Geronimous schreef op zondag 23 juni 2019 @ 23:31:
Ook AC+ zorgt er niet voor dat je reparatieservice in Nederland kunt krijgen, moet je alsnog naar Duitsland ;)
Is dat zo? Want zo is het mij wel eens in een Apple store. Zou dan langer duren omdat Express Replacement dan geen optie was maar het zou wel kunnen.

Donstil wijzigde deze reactie 23-06-2019 23:55 (9%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
@Donstil Ja zou ook raar zijn. Je koopt dan dekking in Europa (wereld niet volgens mij), zou raar zijn als ze dan in NL tegen een Duitse klant met AC+ “nope...” moeten zeggen. En dus t zelfde voor NLers: moeten op de een of andere manier geholpen worden.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Met Apple's fabrieksgarantie kun je ook bijna overal ter wereld terecht, maar dan nog kun je een Apple product dat niet verkocht wordt in dat land, het product niet kunnen laten servicen. Het ligt dus niet aan de dekking van de garantie of AC+, maar dat er geen serviceopties zijn voor die producten.

Althans, zo heb ik het zelf altijd begrepen :)

FT-17 FTW!

• 3JL
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 24-09 07:03
Canaria schreef op zondag 23 juni 2019 @ 23:24:
[...]

Gebruik je cellular wel in NL? En zo ja, hoe? Ik hoorde wat opties om een buitenlands abo te gebruiken?

• 0daro0
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 10-10 12:25
Dag medeleden,

Nu e-sim eraan gaat komen maar de nieuwe apple watch wederom zonder 4G komt in ons kikkerlandje. is het nu wel haalbaar om in Duitsland te kopen en dan gebruik te maken van e-sim ?

Tevens lees ik dat ze geen roaming gebruiken en daarom even goed niet gebruikt kunnen worden ook al is er e-sim ?

die dingen zijn toch niet locked en zou toch geen ... uit moeten maken ?

Iemand ervaring hier mee ?

• theblindman
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 01:07
0daro0 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:38:
Dag medeleden,

Nu e-sim eraan gaat komen maar de nieuwe apple watch wederom zonder 4G komt in ons kikkerlandje. is het nu wel haalbaar om in Duitsland te kopen en dan gebruik te maken van e-sim ?

Tevens lees ik dat ze geen roaming gebruiken en daarom even goed niet gebruikt kunnen worden ook al is er e-sim ?

die dingen zijn toch niet locked en zou toch geen ... uit moeten maken ?

Iemand ervaring hier mee ?
Helaas is de puzzel nog niet helemaal compleet, zie ook dit artikel: https://www.iculture.nl/n...e-esim-beschikbaar/#watch

• 0daro0
theblindman schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:43:
[...]

Helaas is de puzzel nog niet helemaal compleet, zie ook dit artikel: https://www.iculture.nl/n...e-esim-beschikbaar/#watch
Kijk eens aan, thnx! dan word het gewoon de normale versie dit duurt me allemaal te lang haha ^^

• Sovereign
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:21
0daro0 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:18:
[...]

Kijk eens aan, thnx! dan word het gewoon de normale versie dit duurt me allemaal te lang haha ^^
Als op korte termijn T-Mobile een e-sim zou aanbieden voor de AW dan had ik wel verwacht dat Apple de 4G versie van de AW5 ook in NL nu zou verkopen. Aangezien die duidelijk niet te koop is en T-mobile hierover geen antwoord kan geven vrees ik dat het nog wel eens maanden, zo niet tot de volgende AW, kan duren voordat in NL we een cellular editie zien. Erg teleurstellend. Heb zelf dus ook maar de 'normale' versie besteld nu.

Sovereign wijzigde deze reactie 11-09-2019 15:05 (10%)

HP Z840 12-core Xeon 32GB 2x NVIDIA TITAN X |  nMac Pro late 2013 8-core 3,33 Ghz Xeon 64 GB |  Macbook Pro 2014 |  Mac Mini late 2012 |  iPhone 7+ 128GB | Apple TV4 |  iPad Air 2 64GB | PS4 Pro + VR |

• 0daro0
Sovereign schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:03:
[...]

Als op korte termijn T-Mobile een e-sim zou aanbieden voor de AW dan had ik wel verwacht dat Apple de 4G versie van de AW5 ook in NL nu zou verkopen. Aangezien die duidelijk niet te koop is en T-mobile hierover geen antwoord kan geven vrees ik dat het nog wel eens maanden, zo niet tot de volgende AW, kan duren voordat in NL we een cellular editie zien. Erg teleurstellend. Heb zelf dus ook maar de 'normale' versie besteld nu.
Daar ben ik inderdaad ook bang voor!

Dus ik ga ook maar voor de normale.

• Koos Verboos
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:24
T-mobile ondersteunt nu, d.d. 9 okt. 2019, e-SIM (en dual sim):

https://www.t-mobile.nl/dual-sim-esim

Maar... helaas nog steeds geen Apple Watch (zie onder "Veelgestelde vragen over dual sim en eSIM"):

V: Kan ik eSIM ook gebruiken voor mijn Apple watch?
A: Op dit moment ondersteunt T-Mobile de eSIM functionaliteit van de Apple Watch nog niet. We brengen je op de hoogte wanneer dit wel het geval is.

Zie ook dit goede iCulture artikel (d.d. 21 aug. 2019), sorry als het al eerder is gemeld.
Vooral onder deze vraag: Gaan jullie ook de eSIM op de Apple Watch ondersteunen?

https://www.iculture.nl/nieuws/t-mobile-esim-beschikbaar/

Koos Verboos wijzigde deze reactie 11-10-2019 13:42 (22%)
Reden: Verwijzing naar T-Mobile interview toegevoegd met info over implementatie van e-SIM + Apple Watch

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True