Aankoopadvies gevraagd: bluetooth module voor hifi keten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-10 16:26
Aankoopadvies gevraagd:

Ik heb een klassieke (vrij oude maar destijds redelijk dure) stereo installatie in onze living, inclusief tuner, versterker en CD speler, aangesloten op in de plafond ingebouwde boxen in de living en de keuken.

Ik zou nu graag deze uitrusten met bluetooth functionaliteit zo dat ik via mijn smartphone Spotify enzo kan streamen naar die ingebouwde boxen.

Wat moet ik hiervoor kopen?
Ik vermoed dat er 2 mogelijkheden zijn:

1) mijn huidige versterker vervangen door een bluetooth versterker; niet zo eenvoudig om de huidige configuratie te behouden dan (aansluitingen zijn 2.0 boxen A en B, met zo van die klemaansluitingen).
2) Bluetooth module zonder ingebouwde versterker, die ik gewoon aansluit op de AUX ingang van mijn huidige versterker.

Heb al eens bij Sonos gekeken maar vind precies enkel dingen met ingebouwde boxen, ofwel ganse versterkers? Weet het dus niet goed!

Beste antwoord (via PearlChoco op 23-06-2019 19:02)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 14:14

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kijk naar Wifi streamers, minder gedoe met bereik en die spelen doorgaans zelf af dus je mobiel kun je ondertussen ook gebruiken om te bellen of even het gras te maaien zonder dat de muziek uitvalt voor je huisgenoten.

Sonos Connect zou werken ,Chromecast is een goedkopere oplossing.

Sonos heeft een versterker met normale aansluitingen: Sonos Amp. daarnaast heb je nog Bluesound met dergelijke apparaten, Denon Heos en talloze andere merken.

[ Voor 9% gewijzigd door mr.paaJ op 23-06-2019 11:13 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kijk naar Wifi streamers, minder gedoe met bereik en die spelen doorgaans zelf af dus je mobiel kun je ondertussen ook gebruiken om te bellen of even het gras te maaien zonder dat de muziek uitvalt voor je huisgenoten.

Sonos heeft een versterker met normale aansluitingen: Sonos Amp. daarnaast heb je nog Bluesound met dergelijke apparaten, Denon Heos en talloze andere merken.

[ Voor 9% gewijzigd door mr.paaJ op 23-06-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
mr.paaJ schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:10:

Thanks!!

Ideaal zou blijkbaar zijn een ampilfied streamer zoals Sonos Connect Amp of Bluesound Powernode i2 maar met dubbele aansluiting voor boxen (Boxen A L/R en Boxen B L/R); beide modellen hebben slechts uitgangen voor 1 paar boxen. Bestaat dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik begrijp niet precies wat er mis is met een sonos connect? Daarmee behoud je alles wat je nu hebt qua kanalen, versterkers en spakers en voeg je volledige sonos functionaliteit toe.

Alles in 1 geintegreerd precies voldoenende aan jouw specifieke wensen bestaat niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Als je per se 2 x een set speakers wil: bluesound node 2i. Als je versterker ook nog te gebruiken os als eindversterker, kun je de nod configureren als pre amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
PageFault schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:52:
Als je per se 2 x een set speakers wil: bluesound node 2i. Als je versterker ook nog te gebruiken os als eindversterker, kun je de nod configureren als pre amp.
Op de foto's heeft die Node 2i toch maar aansluitingen voor 1 set boxen?
JvS schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:29:
Ik begrijp niet precies wat er mis is met een sonos connect? Daarmee behoud je alles wat je nu hebt qua kanalen, versterkers en spakers en voeg je volledige sonos functionaliteit toe.
Alles in 1 geintegreerd precies voldoenende aan jouw specifieke wensen bestaat niet.
Je hebt gelijk hoor, maar mocht ik er ene vinden met een ingebouwde amp dan kan ik mijn huidige versterker volledig vervangen, ipv nog maar eens een bakje erbij zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
Ik ben hier ook eens aan't zien naar die Chromecast Audio, die maar een fractie kost; waarom zou ik een een dure Sonos Connect of Bluesound Node verkiezen boven die Chromecast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 09:40

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Als je voor optie 2 zou gaan is dit denk ik wel wat voor je:
pricewatch: Logitech Bluetooth Audio Adapter

Gebruik het ook op mijn Onkyo versterker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Chromecast is heel basic, Sonos en verwanten bieden meer opties voor multiroom. Sluit je twee Amps aan dan kun je speakerset A en B onafhankelijk van elkaar (of juist wel synchroon) aansturen.

Verder zit dat meer in de extra geintegreerde oplossingen die ze hebben: speakers, soundbars, draadloze subwoofer etc

[ Voor 24% gewijzigd door mr.paaJ op 23-06-2019 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
Thanks, helpt veel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
PearlChoco schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:09:
[...]

Op de foto's heeft die Node 2i toch maar aansluitingen voor 1 set boxen?

[...]

Je hebt gelijk hoor, maar mocht ik er ene vinden met een ingebouwde amp dan kan ik mijn huidige versterker volledig vervangen, ipv nog maar eens een bakje erbij zetten :)
De powernode heeft 1 set terminals, de node kan geen speakers hebben, maar kun je wel voor je versterker hangen of als pre amp gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

6 euro bij de Action zo'n Bluetooth audio ontvanger voor op de aux ingang. Vind je het niks, kan je altijd nog naar duurdere oplossingen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 18:19
mr.paaJ schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:53:
Chromecast is heel basic, Sonos en verwanten bieden meer opties voor multiroom. Sluit je twee Amps aan dan kun je speakerset A en B onafhankelijk van elkaar (of juist wel synchroon) aansturen.

Verder zit dat meer in de extra geintegreerde oplossingen die ze hebben: speakers, soundbars, draadloze subwoofer etc
In je huidige setup heb je een a/b schakelaar op je stereo versterker zitten. Je kunt dit niet onafhankelijk aansturen van elkaar omdat deze altijd gebruik maken van dezelfde bron.

Je kunt altijd starten met een chromecast audio en kijken hoe de kwaliteit bevalt. Alle overige opties bieden wel meer mogelijkheden en kwaliteit, maar staan niet in verhouden tot prijs kwaliteit van een chromecast audio. Begin daar gewoon mee en kijk of het voldoet aan je wensen. Bestel je hem online en het bevalt niet, dan stuur je hem gewoon terug.

Sonos, bluesound en heos en alle multiroom verwanten zijn met name interessant als je echt gebruik wil gaan maken van een multiroom oplossing of wanneer je heel kritisch bent op de klant en hiervoor ook extra voor wil gaan betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je twee Sonos [b]Amps[\b] hebt, kun je twee paar speakers (A en B ) aansluiten en onafhankelijk bedienen/groeperen. Niet goedkoop maar het kan zeker.

Maar inderdaad, probeer eerst een Chromecast Audio, die dingen kosten niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
Super advies hier op dit forum :)

Heb dus een Chromecast Audio besteld, wordt morgen geleverd. Kan achteraf idd nog voor een duurdere oplossing gaan.

Stel nu dat ik in de badkamer een draadloze speaker wil bijzetten, gaat dat dan makkelijk met die Chromecast of kan ik daarvoor dan beter een Sonos Connect (of dergelijke) kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kan met een extra Chromecast, stel dat je in je badkamer echt hetzelfde wil horen dan is dat makkelijker met een Connect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 18:19
Als je meerdere speakers gaat gebruiken is dit natuurlijk het meest gebruikersvriendelijk als je inderdaad een multiroom systeem gebruikt. Daar is dit tenslotte voor ontworpen. Dan is het van belang dat je even kijkt welke totaaloplossing je het mooist vindt.

Er zit ook nog wel wat verschil in luidspreakers en prijzen van de verschillende multiroom systemen. Hierbij kun je Heos waarschijnlijk het goedkoopst krijgen en bluesound zal het duurste zijn.

Uiteraard werkt het ook gewoon met meerdere chromecast audio's :P
Pagina: 1