Toon posts:

JBL Charge 3 krakend geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mtx123
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21-08-2022
Mijn vraag
Ik heb 2 JBL Charge 3 speakers in gebruik, 1 of 2 jaar geleden gekocht (daar ben ik niet meer precies zeker van).
Nu begon deze week 1 van beide te kraken, vooral bij het afspelen van muziek met wat bass erin. Het klinkt als een gescheurde luidspreker zeg maar.
Via google zie ik dat meer mensen dit probleem hebben (gehad) en een aantal oplossingen daar voor, maar die werken voor mij niet.
Wat me opvalt:
- de batterij gaat niet meer zo lang mee als voorheen lijkt het, iets van 4 tot 8 uur afhankleijk van hoe hard ie staat.
- als de batterij een eind leeg is (1 led puntjes of minder) lijkt het kraken te beginnen en toe te nemen.
- als ik de charge 3 vervolgens aan de lader hang, stopt het kraken. En als ik hem na een paar minuten weer los maak, is de batterij indicator plots van 1 naar 5 puntjes. Dat gaat wel heel erg snel.

Relevante software en hardware die ik gebruik
JBL Charge 3

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de JBL Charge 3 geopend. Maak ik de linker speaker kabel los en schroef ik de speaker terug op z'n plaats, dan is het gekraak weg.
Maar.. Maak ik de rechter speaker kabel los en schroef ik de speaker terug op z'n plaats, dan is het gekraak ook weg !
Sluit ik beide speakers aan, dan kraakt het weer.
Het lijkt erop dat de speakers zelf niet het probleem zijn. In combinatie met het oplaad probleem, verdenk ik de batterij of het interne oplaad circuit van de Charge 3.

Nu kan ik op goed geluk een nieuwe batterij bestellen, maar ik wilde graag van jullie weten of iemand deze storing herkent, of misschien nog andere ideeen heeft om diagnose te stellen ?

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mtx123
Het vervangen van de batterij was de oplossing.
Let op dat JBL Charge 3 meerdere versies kent, waarbij de batterij maat en aansluitconnector verschillen.
Stuur even een fotootje van je eigen batterij naar de leverancier (ik moest de batterij omruilen, verkeerd type besteld)
Op youtube is wel een instructie te vinden hoe de Charge 3 te openen. Maar ik had uiteindelijk toch wat clipjes afgebroken, waardoor het er niet helemaal als nieuw meer uitziet ;(

• Helmus Verouden
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 03-07-2021
Bij mij ontstond het krakend geluid juist na het vervangen van de batterij vorige week. En ik heb de batterij leverancier van tevoren nog een foto gestuurd van mijn gedemonteerde batterij. Iemand tips wat ik kan proberen?

Edit: Ik heb ondertussen na overleg een nieuwe batterij ontvangen van de leverancier en nu is het kraken weg. Blijkbaar toch iets mis in de batterij of de kabelboom.

[Voor 27% gewijzigd door Helmus Verouden op 03-07-2021 12:07]

• mtx123
In mijn geval gebeurde het kraken met een bijna lege batterij, is dat bij jou ook het geval ?
het opladen ging heel erg snel volgens de LED indicatie, raar.
De batterij vervangen was bij mij de oplossing..
Ik kan me voorstellen dat de lader ook problemen kan geven. Ik gebruik trouwens nooit de bijgeleverde lader, gewoon een usb lader van een samsung smartphone.

Kun je eens proberen:
- batterij helemaal opladen, liefst met een andere lader dan je tot nu toe gebruikte.
- lader loskoppelen
- lekker muziek luisteren totdat het gekraak begint: hoe vol zit de batterij dan nog ?

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Klinkt alsof de accuspanning te ver inzakt als de accu veel stroom moet leveren.
Je kan proberen of het helpt om een dikke elco parallel aan de accu te zetten, als daar plek voor is. Iets in de richting van 10.000 µF / 10 V. Anders wordt het een andere accu. Een fatsoenlijke accu heeft een dusdanig lage ESR dat een elco niet zinvol is, dus een betere accu is de mooiste oplossing.

[Voor 29% gewijzigd door TBTL op 01-07-2021 22:20]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee