Nieuwe batterij refurbished Iphone SE

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpenninks
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-04-2024
Beste,

Ik heb een refurbished iPhone SE gekocht, de verkoper geeft aan dat ze er een nieuwe accu in verwerken. Ik heb de iPhone zaterdag ontvangen en direct de batterijconditie bekeken. Ik zie dat de Maximumcapaciteit op 91 % staat. Dit verbaast mij, ik zou verwachten dat bij een nieuwe accu hier 100 % zou staan. Dat zou ik mogen verwachten toch ?

Kan het zo zijn dat er niet een nieuwe originele Apple accu in is gezet, wellicht 1 van een ander merk? En dat de iPhone om deze reden een ander % aangeeft?

wie kan me hierbij helpen ?

met vriendelijke groet

Maarten

MisterP

Beste antwoord (via mpenninks op 23-06-2019 17:51)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rub147 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:18:
[...]

Dat is niet helemaal waar. In dit geval zit er een non-Apple batterij in van DESAY, en die maken voornamelijk batterijen van 1440mah of 1560mah voor de 5/5S/SE. Dus het is wel een nieuwe batterij (waarschijnlijk). Echter geen originele Apple batterij en eentje met minder capaciteit (en zeer waarschijnlijk mindere kwaliteit).

Overigens kan er redelijk wat gekloot worden laadcycles enz:
5/5S/SE hebben verschillende batterijen, wat er als vervanger wordt verkocht doet er weinig toe.

Nieuwe geeft (wanneer die aangeeft) 100% aan. Dat kan snel zakken, en de meeste niet originele batterijen kun je niet uitlezen.(dus de kans dat ie in Dec ref. is met nieuwe non-Apple, en nu al 91% is) Verder ligt het eraan wat TS heeft betaald voor het toestel, en of er overeengekomen is dat het een nieuw originele batterij zou zijn. vaak is het wat bij elkaar gesprokkeld wat wordt verkocht als Refurbished.

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 23-06-2019 11:58 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 21:45
Wat zei de verkoper toen je dit met hem besprak?
91% is duidelijk niet nieuw. Nieuw is 100% of 99%.

Misschien handig om in het goede subforum dit te zetten. Kan een modje helpen?

[ Voor 29% gewijzigd door Smobbo op 23-06-2019 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:58

SuBBaSS

-has Ryzen

Het is er nogal van afhankelijk waar je het hebt laten doen.
Via Apple zelf zou je ervan uit mogen gaan dat het origineel is. Bij een 'random' telefoonboer is die kans heel klein.

Verder eens met Smobbo: als ze stellen dat er een nieuwe accu in zou zitten dan klopt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-06 14:52
Dit lijkt mij niet nieuw. Mijn iPhone x heb ik sinds introductie (in oktober dus twee jaar) en mijn batterij geeft aan een health van 90%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpenninks
Bedankt voor jullie reacties,

ik heb de telefoon op internet gekocht bij een internetwinkel die refurbished iPhones verkoopt. Ik zal dit nog bespreken met de verkoper, maar wilde eerst weten of een nieuwe accu, wel of niet origineel deze capaciteit kan aangeven, zodat ik niet met een mond vol tanden zit in het gesprek zeg maar.

MisterP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04
Kan natuurlijk ook een nieuwe niet originele accu zijn met minder capaciteit als het origineel. Hoeveel laadcycles heeft de accu? Dit kun je zien met Coconutbattery (Mac) of 3uTools (windows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpenninks
Bedankt voor de reactie, met 3utools zie ik volgende info :

Opgeladen 0 keer
Actuele capaciteit 1453mAh
Ontwerp capaciteit. 1600mAh
Batterij.levensd. 91%
Actueel voltage. 4.09V
Start Voltage 3.70V
Temp. 19.00 graden
Actueel Amperage. 474mA
Prod datum. 22/6/2016
Batterij fabrikant. DESAY

Kunt u hier iets over vertellen dan over de batterij?

MisterP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat is geen nieuwe batterij, die geeft 100% aan !

6.21Whr
3.82V
1624mAh

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft een iPhone, dus schopje van AND naar IOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:39
Alleen Apple of Apple geautoriseerde dealers hebben de beschikking over originele accu’s. Als jouw winkel geen geautoriseerde Apple dealer is, heb je sowieso geen originele accu of je hebt een originele accu die al gebruikt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Lijkt me geen originele accu en bovendien niet de bedoeling, dus lekker een nieuwe accu eisen en anders het hele ding terugsturen onder je 14 dagen zichttermijn als DOA. Heb met leapp hetzelfde gehad, die is uiteindelijk 3x vervangen voor er een fatsoenlijke accu in werd gezet.

Die refurbished shops zijn allemaal coinflips wat voor troep je krijgt. Een tweedehands kopen van een betrouwbare Tweakers en evt zelf de batterij laten vervangen (door Apple! Niet door een of andere toko op de hoek) is 9 van de 10 keer een betere keuze.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04
Hackus schreef op zondag 23 juni 2019 @ 09:35:
Dat is geen nieuwe batterij, die geeft 100% aan !

6.21Whr
3.82V
1624mAh
Dat is niet helemaal waar. In dit geval zit er een non-Apple batterij in van DESAY, en die maken voornamelijk batterijen van 1440mah of 1560mah voor de 5/5S/SE. Dus het is wel een nieuwe batterij (waarschijnlijk). Echter geen originele Apple batterij en eentje met minder capaciteit (en zeer waarschijnlijk mindere kwaliteit).

Overigens kan er redelijk wat gekloot worden laadcycles enz: YouTube: Real or Fake? Trying to Replace my iPhone Battery in Shenzhen, China

[ Voor 16% gewijzigd door Rub147 op 23-06-2019 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dat niet originele iPhone accu’s de verkeerde waarde geven bij de batterij indicatie is geen uitzondering helaas.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpenninks
Beste,

Bedankt voor alle zeer zinvolle reacties, ik ga in overleg met de verkoper en alles terugsturen en volledige restitutie eisen.

Mvg

Maarten

MisterP

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rub147 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:18:
[...]

Overigens kan er redelijk wat gekloot worden laadcycles enz:
5/5S/SE hebben verschillende batterijen, wat er als vervanger wordt verkocht doet er weinig toe.

Nieuwe geeft (wanneer die aangeeft) 100% aan. Dat kan snel zakken, en de meeste niet originele batterijen kun je niet uitlezen.(dus de kans dat ie in Dec ref. is met nieuwe non-Apple, en nu al 91% is) Verder ligt het eraan wat TS heeft betaald voor het toestel, en of er overeengekomen is dat het een nieuw originele batterij zou zijn. vaak is het wat bij elkaar gesprokkeld wat wordt verkocht als Refurbished.

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 23-06-2019 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpenninks
Beste,

Ik heb vandaag contact gehad met de verkoper, zij geven aan dat zij de accu met een originele Apple accu hebben verwisseld, echter dat het hierboven genoemde percentage niet wijzigt bij een accuwissel. Hier staat dus eigenlijk het percentage van de oude accu... hmmm vraag me af of dit wel juist is wat de verkoper hier beweert. Jullie hier een mening over ?

Desalniettemin ga ik de telefoon terugsturen binnen 14 dagen annulering termijn, ik vertrouw er niks van...

Mvg

Maarten

MisterP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingston
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-06 13:36
mpenninks schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:07:
Beste,

Ik heb vandaag contact gehad met de verkoper, zij geven aan dat zij de accu met een originele Apple accu hebben verwisseld, echter dat het hierboven genoemde percentage niet wijzigt bij een accuwissel. Hier staat dus eigenlijk het percentage van de oude accu... hmmm vraag me af of dit wel juist is wat de verkoper hier beweert. Jullie hier een mening over ?

Desalniettemin ga ik de telefoon terugsturen binnen garantie, ik vertrouw er niks van...

Mvg

Maarten
Ze houden je voor de gek.
Percentage veranderd sowieso na het vervangen van de accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
In de SE's hoort een 1600mAh accu te zitten. In de jouwe zit een andere met een iets lagere capaciteit. Dus vandaar dat iOS denkt dat de capaciteit van de accu nog maar 91% zit, ondanks 0 laadcycles. Het is dus wel een nieuwe accu (0 cycles) maar vanwege de lagere capaciteit, van een niet-originele accu, laat iOS toch de Health lager zien. Overigens zijn de meeste 3rd party accu's absolute troep en zou ik daar nooit genoegen mee nemen. Het valt overigens te betwijfelen of Apple wel aan non-authorized dealers officiele accu's levert, dus daarom een andere. Ik denk ook niet dat ze ooit voor jou een originele nieuwe er in kunnen zullen gaan zetten.

[ Voor 31% gewijzigd door CyberMania op 24-06-2019 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mpenninks schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:07:
Beste,

Desalniettemin ga ik de telefoon terugsturen binnen 14 dagen annulering termijn, ik vertrouw er niks van...

Mvg

Maarten
Dat is dus onzin (Maarten). 9 van de 10 refurbers heeft geen toegang tot originele onderdelen(dit blijkt ook uit jouw meting 'Desay' fabricaat) Zal wat zijn dat Apple je batterij vervangt en het nog steeds op (81%) blijft staan 8)7
alleen dit bericht van hen zegt al genoeg denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 09:26
Kingston schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:11:
[...]

Ze houden je voor de gek.
Percentage veranderd sowieso na het vervangen van de accu
Dat dacht ik ook altijd maar na het vervangen van accu in mijn 6S bleef de capaciteit op 22% staan terwijl de accu nieuw was. Pas na meerdere keren een reset en een week geduld was dit ineens weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:58
Mr. Blonde schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:26:
[...]

Dat dacht ik ook altijd maar na het vervangen van accu in mijn 6S bleef de capaciteit op 22% staan terwijl de accu nieuw was. Pas na meerdere keren een reset en een week geduld was dit ineens weg.
Dit, volgens mij moet de accu zeker op zijn minst 1x een volledige cycle hebben gehad voor het correct uitlezen van de waarden.

Ik zou zeggen dat je de telefoon minstens een keer helemaal moet opladen en dan weer helemaal leegmaken en vervolgens weer een keer opladen... kans is groot dat de cijfertjes dan wat anders weergeven.

PS... voor diegene die beweren dat de accu niet origineel kan zijn: Desay is een officiële leverancier van Apple. @Steven.w @CyberMania En laat dat nou ook eens de fabrikant zijn die de productie van de inmiddels zeer beruchte iPhone 6(s) accu's voor het grootste deel heeft geproduceerd, dan is een afwijkende waarde zelfs bij nieuw niet eens zo verbazend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
MicGlou schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:38:
[...]

PS... voor diegene die beweren dat de accu niet origineel kan zijn: Desay is een officiële leverancier van Apple. @Steven.w @CyberMania En laat dat nou ook eens de fabrikant zijn die de productie van de inmiddels zeer beruchte iPhone 6(s) accu's voor het grootste deel heeft geproduceerd, dan is een afwijkende waarde zelfs bij nieuw niet eens zo verbazend.
Correctie: je hebt gelijk idd. Desay is officieel toeleverancier van Apple's accu's!
Pagina: 1