Beste soort monitor voor mijn gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sallyriana
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik zoek een Monitor
Het lijkt erop dat mijn oudste monitor van mijn dual setup het binnenkort gaat begeven dus moet ik opzoek naar een vervanger. Momenteel is dit mijn 2de scherm en niet mijn hoofdscherm, maar graag zou ik een nieuw hoofdscherm kopen waar ik dan mijn series op zal kijken en op zal gamen. Mijn huidig hoofdscherm zou ik dan als 2de scherm gebruiken. Mijn huidig hoofdscherm is een Asus VC279H. Het nieuwe scherm zou 27inch moeten zijn, IPS paneel en geschikt voor gaming. Alleen ben ik er niet uit of dit een 1080p scherm moet zijn of ik beter kan kijken naar een quad-hd/4K scherm. Momenteel game ik alleen op 1080p omdat mijn pc niet sterk genoeg is voor hoger. (GTX 970 met i7)

Wat is je budget?
0-299

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gaming
Series/Films kijken
Functie als Hoofdscherm

[ Voor 13% gewijzigd door Sallyriana op 23-06-2019 00:06 ]

Alle reacties

Verwijderd

Waarom zou je niet voor 1440p gaan? Als je niet perse AA op max wil hebben en alle details op Ultra kan je prima spelen met die 970 en als je die later upgrade kan je alles weer op max spelen op 1440p.

Of je koopt een 4k scherm en blijft op 1080p gamen. Zou prima moeten werken; aangezien er dan niets geinterpoleerd hoeft te worden is je beeld net zo scherp als een 1080p scherm.

Ligt er een beetje aan wat je bedoelt met Functie als hoofdscherm? Ben je dan een developer of photo's / video's aan het editten. Of wil je gewoon office gebruiken en op een tweedescherm een browser open hebben?

• Sallyriana
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2019 @ 00:12:
Waarom zou je niet voor 1440p gaan? Als je niet perse AA op max wil hebben en alle details op Ultra kan je prima spelen met die 970 en als je die later upgrade kan je alles weer op max spelen op 1440p.

Of je koopt een 4k scherm en blijft op 1080p gamen. Zou prima moeten werken; aangezien er dan niets geinterpoleerd hoeft te worden is je beeld net zo scherp als een 1080p scherm.

Ligt er een beetje aan wat je bedoelt met Functie als hoofdscherm? Ben je dan een developer of photo's / video's aan het editten. Of wil je gewoon office gebruiken en op een tweedescherm een browser open hebben?
Ik ben geen developer of video editor, maar ik ben wel bezig met servers, etc... aangezien ik als een ITer werk.
ivm het gamen, ik zou alles wel graag op high hebben indien mogelijk, maar ultra moet absoluut niet. Doe ik bijna nooit. Dus dan zou ik beter voor quad-hd gaan? Ik ben nog totaal niet bezig met 4K dus denk ook niet dat het echt nodig is momenteel. Scherm moet wel zeker DP hebben.

Verwijderd

Dan zou ik voor 1440p gaan, welk scherm kan ik je niet mee helpen, heb mijn laatste scherm al weer enige tijd geleden gekocht en die kennis is niet courant meer.

• w00tstok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-11-2025
Zelf sta ik op het punt een nieuwe monitor te kopen met vrijwel dezelfde specifitcaties in hardware als jij. Nu zijn mijn eisen iets minder dan die van jou, nu zal de monitor die ik op het oog heb niet aan jou eisen voldoen, maar wilde hem niet ontnemen om toch te delen. Het gaat hierbij om de AOC G2590PX met bijbehorend Review van de buren (Of hier van Foritain). Het is een 24,5" 1080p TN scherm, met 144 Hz, Free-sync (Maar wel G-Sync....eh...Adaptive Sync compatible) en 1 ms GTG. Ja, ik weet dat die adaptive sync niet werkt met een 900 serie van NVidia, maar gezien je setup verwacht ik dat een toekomstige upgrade van de GPU (Wat bij mij op de planning staat).

[ Voor 5% gewijzigd door w00tstok op 24-06-2019 10:37 ]

• Sallyriana
w00tstok schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:20:
Zelf sta ik op het punt een nieuwe monitor te kopen met vrijwel dezelfde specifitcaties in hardware als jij. Nu zijn mijn eisen iets minder dan die van jou, nu zal de monitor die ik op het oog heb niet aan jou eisen voldoen, maar wilde hem niet ontnemen om toch te delen. Het gaat hierbij om de AOC G2590PX met bijbehorend Review van de buren (Of hier van Foritain). Het is een 24,5" 1080p TN scherm, met 144 Hz, Free-sync (Maar wel G-Sync....eh...Adaptive Sync compatible) en 1 ms GTG. Ja, ik weet dat die adaptive sync niet werkt met een 900 serie van NVidia, maar gezien je setup verwacht ik dat een toekomstige upgrade van de GPU (Wat bij mij op de planning staat).
Wat een lekker ding, alleen jammer dat het geen 27 inch is :)

• Sallyriana
Niemand die kan helpen?

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:54
Wat heb je zelf al uitgezocht?

Wij zijn geen helpdesk hier!

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1