Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zeer geinteresseerd in de olympus 2100 UZ (nog maar 1600piek in duitsland!) en zou graag eens wat meningen willen horen van eigenaren van deze camera.

Vooral gebruiksgemak en fotokwaliteit interesseren me.

Verwijderd

Topicstarter
dat zijn niet veel mensen :(

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:14
ff schoppen hoor, maar ik ben ook geinteresseerd in deze cam, wil nl. MAX 1500 uitgeven, en dit leek mij een goeie keus :)

iemand nu al ervaringen met deze cam?

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Ik heb ook lang nagedacht over deze camera, maar ben uiteindelijk toch voor een goedkoper model gegaan om mee te spelen (Sony DSC-P50). Maar op zich lijkt mij dit een heel puik dingetje.
Als je even in de pricewatch kijkt zie je dat hij hier maar 1499,- kost...

> kieskes, als je maximaal 1500 uit wilt geven moet je je wel bedenken dat je waarschijnlijk ook nog wel extra geheugen erbij wilt kopen, want 8MB is niet veel... En extra batterijen zijn ook echt wel nodig, die dingen vreten stroom. En dan kan je het beste een GP PowerBank II of 3 kopen, dit zijn echt super batterijen.
Zie http://www.gppowerbank.nl voor meer info.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Of geef iets meer uit aan een Sony DSC-F707 :) heb ik ook gedaan. Die accu's zijn niet op te krijgen en 5 megapixel is :9~

/typo

Verwijderd

Ik heb er hele goede (en ook een paar slechte) ervaringen mee.

De slechte dat hij 2 keer kapot is gegaan, maar dat schijnt gelukkig niet normaal te zijn.

Ik vind het zelf 1 van de beste 2.1 mpixel camera's

10 keer optische zoom en hele mooie plaatjes.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:14
Op maandag 17 december 2001 16:08 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Ik heb er hele goede (en ook een paar slechte) ervaringen mee.

De slechte dat hij 2 keer kapot is gegaan, maar dat schijnt gelukkig niet normaal te zijn.

Ik vind het zelf 1 van de beste 2.1 mpixel camera's

10 keer optische zoom en hele mooie plaatjes.
maar dat klinkt goed :) ,denk dat deze het gaat worden

Verwijderd

ik heb er sinds een paar dagen ook 1'tje

gekocht omdat ik de handmatige instellingen voor sluitertijd, diafragma, etc. miste op m'n canon powershot a20

tevens heb ik honderden prachtige foto's van sinterklaas 82 tm gezien en heb ik ook een paar keer met zijn c-2100uz foto's heb gemaakt (zagen er prima uit voor de eerste keer)

ik heb afgelopen weekend foto's in een sporthal gemaakt (waar ik badminton) en die foto's werden best mooi
bij m'n canon ging hij zeuren dat het te donker was en daar kon je niks aan veranderen :'(
voor de foto's in de sporthal gebruik ik de ingebouwde sportfunctie en dat werkt hartstikke goed

ik moet nog veel testen, maar ik kan hem je zeker aanraden! bevalt tot nu toe prima :9~

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 09:06

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

sorry voor de kick, maar ik wil graag wat meer ervaringen met de 2100uz horen...

¯\_(ツ)_/¯

• sjorsv
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ook een olympus 2100uz. Goede camera, nog geen problemen. Ik heb hem gekocht bij www.discountcamera.nl voor F1499,-.
Beetje vage site maar het is in principe gewoon een vestiging van combi-foto (Bock) in hoofddorp. Als je hem in de winkel haalt is de camera f100,- duurder.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Op woensdag 09 januari 2002 19:46 schreef sjorsv het volgende:
Ik heb ook een olympus 2100uz. Goede camera, nog geen problemen. Ik heb hem gekocht bij www.discountcamera.nl voor F1499,-.
Beetje vage site maar het is in principe gewoon een vestiging van combi-foto (Bock) in hoofddorp. Als je hem in de winkel haalt is de camera f100,- duurder.
hmmzz staat niet (meer) op hun site... wanneer had je die besteld? want volgens mij worden die dingen iig niet meer gemaakt door olympus...

by the way,
sinterklaas;
je zegt dat je enkele slechte ervaringen hebt met de 2100, welke zijn dat dan als ik vragen mag?

¯\_(ツ)_/¯

• sjorsv
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor kerstmis besteld en gekregen. Je kan altijd even bellen natuurlijk, het telefoonnummer staat op de site.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

hmmmz zal ik morgen eens even doen jah, want ik denk toch dat het deze gaat worden.
ik wilde eigenlijk doorsparen voor een G2, maar de 10X zoom is toch belangrijker voor mij dan de 4 megapixel van de G2.
en voor het geld dat ik bespaar kan ik mooi battarijen en smartmedia kopen.
Ook eens even op zoek gaan naar een oly b300 lens voor nog meer zoooomplezier :P

¯\_(ツ)_/¯

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op donderdag 10 januari 2002 19:39 schreef beschuitfluiter het volgende:

Ook eens even op zoek gaan naar een oly b300 lens voor nog meer zoooomplezier :P
Nou wacht daar maar mee want met 10x zoom dan shaked het beeld heel erg als je uit de losse hand schiet :)

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Op donderdag 10 januari 2002 21:23 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Nou wacht daar maar mee want met 10x zoom dan shaked het beeld heel erg als je uit de losse hand schiet :)
is een gestabiliseerde zoom by the way ;)

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1