Bitdefender draaien op te zwakke processor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 19:19
Recentelijk een extra notebook aangekocht. (Asus VivoBook Flip TP202NA-EH008TS - 2-in-1 Laptop - 11.6 Inch)

Bij het installeren van Bitdefender kreeg ik de melding dat de processor niet sterk genoeg is. Indien ik zou voortgaan, zou het kunnen dat Bitdefender niet degelijk zou werken. Ik heb Bitdefender toch geinstalleerd en alles lijkt wel te werken. Als ik nu morgen randsomeware (wat nogal eens gebeurd) tegenkom, kan ik er dan vanuit gaan dat Bitdefender zal werken?

Ik kan de notebook ook terug sturen, maar voor hetzelfde geld maak ik me gewoon ongerust over een onbenullig iets.

• CPU: Dual Core 1.6 GHz processor Min. processor volgens Bitdefender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:05
Ik vermoed dat je notebook gewoon heel erg langzaam zal zijn op bepaalde moment wanneer er scans uitgevoerd zullen worden. Dus dat je door het toch te installeren een slechte ervaring zult hebben. Afgezien van dit negatief effect denk ik niet dat je minder veilig zult zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als een processor 'te traag' is, komen de opdrachten gewoon in de queue te staan en moet jij langer wachten tot het allemaal verwerkt is. Zie het als een trechter met een (te) klein gaatje. Het water loopt er uiteindelijk wel doorheen maar het duurt gewoon langer. In een extreme geval zou er een timing-attack plaats kunnen vinden maar ik zou je niet uit kunnen leggen of, en hoe dat werkt :+

Maar eh...
Als ik nu morgen randsomeware (wat nogal eens gebeurd) tegenkom.
Doe dat dan gewoon niet. 8)7

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hoe wil je die aankoop terug gaan sturen terwijl je de aankoop al aan't gebruiken bent geweest?

Ik kan me niet voorstellen dat je tijdens een 14-dagen 'zicht termijn' zo'n apparaatje aan een stress-test middels allerlei anti-virus / malware scanners mag onderwerpen én dat vervolgens onder normaal 'uitproberen' kunt laten scharen :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:49

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

wimmel_1 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 00:14:
Hoe wil je die aankoop terug gaan sturen terwijl je de aankoop al aan't gebruiken bent geweest?

Ik kan me niet voorstellen dat je tijdens een 14-dagen 'zicht termijn' zo'n apparaatje aan een stress-test middels allerlei anti-virus / malware scanners mag onderwerpen én dat vervolgens onder normaal 'uitproberen' kunt laten scharen :+
Dus het installeren van een virusscanner valt niet onder normaal gebruik? :S

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NaoPb schreef op zondag 23 juni 2019 @ 00:28:
[...]

Dus het installeren van een virusscanner valt niet onder normaal gebruik? :S
Nee... Net zoals het simpel installeren van bijv. Office 365 niet onder het 'uitproberen' van de laptop valt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 00:14:
Hoe wil je die aankoop terug gaan sturen terwijl je de aankoop al aan 't gebruiken bent geweest?

[...]
Laten we die discussie nou niet wéér gaan voeren, a.u.b.! :( Dat was hier helemaal de vraag niet!

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 23-06-2019 00:32 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

wimmel_1 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 00:31:
[...]

Nee... Net zoals het simpel installeren van bijv. Office 365 niet onder het 'uitproberen' van de laptop valt.
Daar ben ik het dan niet mee eens. Als ik een computer probeer dan wil ik ook weten of al mijn gebruikte software erop werkt. Ik doel dan natuurlijk niet op het in gebruik nemen van meegeleverde licenties van andere software.
Room42 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 00:31:
[...]

Laten we die discussie nou niet wéér gaan voeren, a.u.b.! :( Dat was hier helemaal de vraag niet!
Ik zie toch echt dat er overwogen wordt om 'm terug te sturen als 'ie te traag zou zijn voor een goede beveiliging. Dus dit is zeker van toepassing.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
NaoPb schreef op zondag 23 juni 2019 @ 00:34:
[...]

Ik zie toch echt dat er overwogen wordt om 'm terug te sturen als 'ie te traag zou zijn voor een goede beveiliging. Dus dit is zeker van toepassing.
Ben ik het echt niet mee eens. Dit is gewoon weer een manier om het topic te laten ontsporen.

De vraag is of Bitdefender misschien slechter werkt als de processor te traag is.

Al het andere kan de (web)shop prima zelf beoordelen en is volledig de verantwoordelijkheid van @edmunt. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 23-06-2019 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Room42 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 00:36:
[...]

Ben ik het echt niet mee eens. Dit is gewoon weer een manier om het topic te laten ontsporen.

De vraag is of Bitdefender misschien slechter werkt als de processor te traag is.

Al het andere kan de (web)shop prima zelf beoordelen. 8)7
Volgens mij ben jij juist de gene die het topic nu laat ontsporen door er een onnodige discussie over te maken of het nodig is om vast te stellen of en wanneer de laptop terug gestuurd zou kunnen worden, mocht de beveiliging niet naar behoren functioneren.
Jij ziet één vraag, en ik zie wel degelijk een tweede vraag die in dit topic beantwoord mag worden zonder dat het topic zou ontsporen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 19:19
@wimmel_1 Ik beroep mij niet op het 14-dagen zicht termijn, maar op de retourvoorwaarden van de shop. Ten tweede, ik installeer helemaal niet meerdere anti virussen, om dan doodleuk aan een stress test te onderwerpen. Je insinuaties zijn vals en verwerpelijk. Ik probeer enkel op een veilige manier Bitdefender te installeren.

@Room42 Idd, een timing attack. Kan hij een infectie met een trojan/ransware/virus ... op tijd afslaan? Of begeeft de beveiliging onder de immense druk? Hoe dat ik het verstaat hangt veel af van het type aanval en andere programma's die de CPU al belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

edmunt schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:47:
Recentelijk een extra notebook aangekocht. (Asus VivoBook Flip TP202NA-EH008TS - 2-in-1 Laptop - 11.6 Inch)

Bij het installeren van Bitdefender kreeg ik de melding dat de processor niet sterk genoeg is. Indien ik zou voortgaan, zou het kunnen dat Bitdefender niet degelijk zou werken. Ik heb Bitdefender toch geinstalleerd en alles lijkt wel te werken. Als ik nu morgen randsomeware (wat nogal eens gebeurd) tegenkom, kan ik er dan vanuit gaan dat Bitdefender zal werken?

Ik kan de notebook ook terug sturen, maar voor hetzelfde geld maak ik me gewoon ongerust over een onbenullig iets.

• CPU: Dual Core 1.6 GHz processor Min. processor volgens Bitdefender.
tegenwoordig voldoet MS security prima, dat kost je niets extra.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
edmunt schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:58:
@wimmel_1 Ik beroep mij niet op het 14-dagen zicht termijn, maar op de retourvoorwaarden van de shop. Ten tweede, ik installeer helemaal niet meerdere anti virussen, om dan doodleuk aan een stress test te onderwerpen. Je insinuaties zijn vals en verwerpelijk. Ik probeer enkel op een veilige manier Bitdefender te installeren.

@Room42 Idd, een timing attack. Kan hij een infectie met een trojan/ransware/virus ... op tijd afslaan? Of begeeft de beveiliging onder de immense druk? Hoe dat ik het verstaat hangt veel af van het type aanval en andere programma's die de CPU al belasten.
Durf ik niet te zeggen, hoe realistisch zo'n attack is. Verder ben ik het op zich wel met @Hackus eens, maar vind jouw opmerking dat je regelmatig tegen ransomware aanloopt wel een aandachtspuntje. Met geen enkele beveiliging ben je 100% beschermd en je zult gewoon zelf gezond verstand moeten gebruiken. Dat is de beste bescherming. :)

Pagina: 1