Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PickMeh
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-07 10:50
Een paar jaar geleden heb ik mijn eigen pc gebouwd, nu aangezien ik tot nu geen nood heb gehad aan bluetooth, had ik dit niet voorzien/verder bekeken.

Aangezien mijn 7 jaar oude draadloze PS3 headset op zijn einde zit (eindelijk). Dacht ik een pricewatch: Audio-Technica ATH-SR50BT (Zwart) aan te schaffen en deze via bluetooth te verbinden met mijn pc. Dit in combinatie met een pricewatch: V-moda BoomPro lijkt mij 10x beter dan een draadloze gaming headset.

Echter lees ik hier en daar dat USB dongles niet geweldig zijn? Welke andere opties zijn aangeraden om een stabiele connectie te verkrijgen?

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 14% gewijzigd door PickMeh op 23-06-2019 00:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Persoonlijk nooit problemen gehad met een BT dongle, maar het zal uiteraard 100% liggen aan de kwaliteit van de dongle èn de aangesloten apparaten.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PickMeh
Wintervacht schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:07:
Persoonlijk nooit problemen gehad met een BT dongle, maar het zal uiteraard 100% liggen aan de kwaliteit van de dongle èn de aangesloten apparaten.
Lees zoveel verschillende meningen dat ik het even niet meer weet, de ene site heeft allemaal redelijk goede reviews voor dongles, de andere dan meer minder goede, best verwarrend.

Welke gebruik jij momenteel?

[ Voor 3% gewijzigd door PickMeh op 22-06-2019 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

PickMeh schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:50:
[...]

Lees zoveel verschillende meningen dat ik het even niet meer weet, de ene site heeft allemaal redelijk goede reviews voor dongles, de andere dan meer minder goede, best verwarrend.

Pff eenofander merkloos BT 4.0 stokje, echt geen idee het werkte gewoon :p
Disclaimer: ik gebruik hem niet meer sinds ik een laptop met BT heb.

Ik snap dat verschillende websites verschillende resultaten geven, het zal ook best zo zijn dat dezelfde stick in het ene systeem beter werkt dan de andere.
Wellicht verschil in werking op een usb 2 of 3 poort, sterk afhankelijk van de apparaten die je er aan koppelt (mijn koptelefoon had met die dongle anderhalf keer het bereik van mijn telefoon) en misschien zelfs van bepaalde drivers.

Nu is het zo dat zo'n stickie ook geen rib uit je lijf is, ik zou zeggen tik er eentje voor 10-15 euro op de kop, probeer het een tijdje en als het dan niet bevalt kijk je eens verder naar een PCI-e adapter of iets dergelijks. Dan heb jr voor nood ook altijd nog een dongle als backup, uitleen of voor een ander apparaat ofzo :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
PickMeh schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:50:
[...]

Ik gebruik deze: pricewatch: LogiLink Bluetooth 4.0, Adapter USB 2.0 Micro

Werkt perfect in combinatie met mijn Sony XM3. Zodra ik de headset aanzet is er onmiddellijk verbinding met de PC. In contrast: mijn smartphone doet er meestal 2-3 seconden over om verbinding met de headset te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 23-06-2019 01:22 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PickMeh
XWB schreef op zondag 23 juni 2019 @ 01:19:
[...]

Ik gebruik deze: pricewatch: LogiLink Bluetooth 4.0, Adapter USB 2.0 Micro

Werkt perfect in combinatie met mijn Sony XM3. Zodra ik de headset aanzet is er onmiddellijk verbinding met de PC. In contrast: mijn smartphone doet er meestal 2-3 seconden over om verbinding met de headset te maken.
Dit is een van de verwarrende voorbeelden die ik vond, hier en daar mensen die hem aanraden, dan weer paar reviews die klagen over drivers, mogelijk niet gebruiken van APTX en verbinding problemen. Ooit zelf hier last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:44

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

je kunt zelfs op rommelmarkten kijken en je hebt zo'n dongle al voor 2 euro. heeft mij niet in de steek gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny1090
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-08 12:00
Ik snap niet zo goed waarom je Bluetooth nodig hebt als je de headset gebruikt met de V-Moda BoomPro, die gaat toch gewoon met een kabel je PC in? Dan kan je net zo goed je audio ook via die kabel laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PickMeh
ronny1090 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:21:
Ik snap niet zo goed waarom je Bluetooth nodig hebt als je de headset gebruikt met de V-Moda BoomPro, die gaat toch gewoon met een kabel je PC in? Dan kan je net zo goed je audio ook via die kabel laten lopen.
De microfoon is natuurlijk niet constant ingeplugd en enkel voor die paar keer dat ik het wel nodig heb voor online gaming. Daarbuiten zal hij gewoon draadloos gebruikt worden.

Ik las trouwens dat er via een USB dongle vaak delay zou zitten op geluid bij gamen. Klopt dit? Met mijn 7 jaar oude draadloze headset heb ik hier nooit last van gehad en het lijkt mij sterk dat 7 jaar later dit plots wel een probleem zou zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Wil je gebruik maken van de voordelen van Bluetooth 5.0 dan zou je zoiets als dit kunnen overwegen:

https://nl.aliexpress.com/item/32947646197.html
Pagina: 1