Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
..Beste allen, Heb een samsung s8 met android versie 9. Sinds de update hier na toe in april werken de meldingen op mijn gsm niet meer. Met name de app Ring, is een deurbel. Ook als ik een whattsapp je krijg komt er geen melding. Heb het vermoeden dat zodra de gsm in de slaapstand komt wifi zich ook uit zet. Voor de update werkte alles zoals het moet.Heb zelf al alle instellingen nagelopen maar kan niets vinden. Ook heb ik de bel al gerecet wat ook niet hielp. Tevens heb ik de app van ring al diverse keren opnieuw geinstalleerd maar dit hielp ook niet. Heb het cache geheugen van de app al verschillende keren gewist maar hielp ook niet. Daarna heb ik mijn samsung s8 terug gezet naar fabrieksinstellingen maar dit werkt ook niet. Tenslotte hier ook nog eens het cache geheugen gewist, maar helaas dit werkt ook niet. Verder weet ik het ook niet meer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Als je de telefoon aan zet, stromen de notificaties dus binnen? En heb je geen 4G (als WiFi uit staat)?

Heb je al eens gekeken bij Settings > Apps & Notifications > [App name] > Notifications? Zie ook https://www.makeuseof.com...fications-android-8-oreo/ (dat gaat over Android 8, maar is ook van toepassing op 9).

Laat even weten wat het was als je het gevonden hebt! :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Room42 nee ik heb geen 4G. Maar wifi staat de hele tijd aan, maar lijkt voor mijn gevoel in slaapstand te gaan. De instellingen heb ik tot in de treurnis nagekeken, maar kan niets vinden alles lijkt goed te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Verwijderd Hoe staan ze dan?

Wat Wi-Fi in slaapstand betreft, vorige versies hadden nog de optie om het uitschakelen van Wi-Fi in slaapstand uit te schakelen. Die schijnt nu verwijdert te zijn.

Je zou nog eens kunnen kijken of het uitschakelen van de 'Battery optimization' van de gewenste apps helpt (Settings -> Battery -> Battery Optimization -> [App name] -> Don't optimize)

Of de App Standby Rate state aanpassen naar iets hoger dan 'RARE' (Settings -> System -> Developer options -> Standby apps -> [App name] -> [FREQUENT | WORKING_SET | ACTIVE].

FAQ:
How to enable Developer mode in Android?
What does the standby apps rate mean?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Room42 Ongebruikte apps laten sluimeren staat uit. Sluimerende apps zijn er geen. Instellingen optimaliseren staat uit. Wat betreft uit schakelen wifi in slaap stand , deze optie is er niet meer in Pie. De app standby rate state stond al op working_set, heb hem nu op Active gezet. Heb de energiestand op Hoge prestaties gezet. Na dit alles gedaan te hebben, ben ik naar mijn Ring bel gelopen en heb aangebeld. DE gsm geeft geen melding. Heb toen wifi uitgezet en meteen weer ingeschakeld en ik krijg wel een melding van de bel. Dit wijst volgens mij toch erop dat wifi in slaapstand staat. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het probleem bij Samsung neergelegd, en zij vinden het raar. Denken dat het bij de volgende update is opgelost. Wacht maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Verwijderd Met al die Nederlandse termen spreek je Chinees voor me. :D
Maar voor wat ik heb gevonden kun je de WiFi-slaapopties niet meer beheren in Android Pie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem hier op een S9+, zonet 5 nieuwe mails in 30min ontvangen in Gmail, niks op de telefoon.
Ik ontgrendel en open de outlook app, stromen ze binnen. Dit samen met 2 WhatsApp'jes en een andere app notificatie.

Zou een full reset helpen? Heb uiteraard geen zin om alles opnieuw te installeren en te gaan inloggen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:13:
Zelfde probleem hier op een S9+, zonet 5 nieuwe mails in 30min ontvangen in Gmail, niks op de telefoon.
Ik ontgrendel en open de outlook app, stromen ze binnen. Dit samen met 2 WhatsApp'jes en een andere app notificatie.

Zou een full reset helpen? Heb uiteraard geen zin om alles opnieuw te installeren en te gaan inloggen etc...
Volgens mij is dit al veel langer toch, ik heb er al een hele tijd last van met de S9. Alle opties qua sluimeren ed. heb ik al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ernemmer schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:24:
[...]

Volgens mij is dit al veel langer toch, ik heb er al een hele tijd last van met de S9. Alle opties qua sluimeren ed. heb ik al geprobeerd.
Ik had het inderdaad de eerste 3 weken ook, dan een tijdje goed en nu is het terug :F
Alles heb ik al gecontroleerd, ten einde raad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Speelt ook al veel langer, heb hier al last van sinds de update naar android Pie. heb ook al alles geprobeerd,maar hoopte dat iemand een oplossing hiervoor heeft. Heb hem ook al terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar helaas heeft ook niet geholpen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2019 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefjuhw
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-07 15:04
Had hier ook last van op mijn s8. Whatsapp en ook Gmail kwam niet meer binnen tot ik de app opende. Op 4g en op wifi. Inmiddels mijn s8 vervangen voor een Pixel 3 omdat ik er wel klaar mee was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de oplossing gevonden, zag op internet bij het forum van Ziggo dat meer mensen hier last van hadden. Wat bleek nu het ligt niet aan de samsung s8, maar aan het modem van Ziggo. Deze valt na 300 seconden in slaapstand en daardoor reageert hij niet meer. Heb vandaag een nieuw modem gekregen en alles werkt weer zoals het moet. Toch vreemd dat het eerst wel goed werkte.
Pagina: 1