Advies over airflow in NZXT H500 behuizing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 18:58
Deze week een nieuw systeem gebouwd. Ik vind stilte erg belangrijk en hoor mijn pc het liefst geheel niet, ongeacht de load.

Bij een 100% CPU stresstest lopen de temperaturen aardig op. Ik vroeg me af of ik betere resultaten krijg met wellicht een andere opstelling van mijn fans in mijn NZXT H500 behuizing. Ik heb de twee 800RPM fans van mijn Mugen 5 PCGH nu ingezet als case fans en de duurdere/betere 1200RPM Noctua NF-A12x25 ULN als CPU fan. Dit zijn mijn temperaturen.

Zie hier een foto van de fans en het gehele systeem ter verduidelijking. Alle fans blazen lucht uit de kast. Wellicht is het handig om de topfan koele lucht te laten aanvoeren? Ik kan ook eventueel een 2e Noctua op de CPU koeler plaatsen.

[ Voor 32% gewijzigd door Magnolia op 22-06-2019 21:43 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

front intake
back out
top eigen keuze

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:58

Umbrah

The Incredible MapMan

Milde overdruk, niet te veel. Verder inderdaad front intake, back out.

Overigens zijn de temps niet zo gek, heb koelere AMD bakkies gezien maar je draait in een mid airflow case met low airflow fans met focus op stilte, niet overclocking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Gamen of overclocking doe ik niet idd. Puur workstation voor Android Studio. TDP van de Ryzen 2700x is 105W. Ik ben van plan om tzt een 3900x erin te zetten (ook 105W). Zou een 2e Noctua als CPU fan nog wat toevoegen? Mijn behuizing heeft een gesloten front dus daar kan ik weinig mee (is wel ruimte voor waterkoeling maar die gebruik ik dus niet).

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:01

PuijkeN

euhm ?

Zet je fan op de Noctua aan de andere kant dat je door de koeler blaast, achterste zou ik outtake doen en bovenste eigenlijk ook (anders trek je extra stof binnen). Om te compenseren zou je dan 2 extra fans kunnen plaatsen als intake in de front waar een dustfilter voor zit? (ik kan de case niet).

Dan heb je perfecte airflow naar mijn mening.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PuijkeN schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:42:
Zet je fan op de Noctua aan de andere kant dat je door de koeler blaast, achterste zou ik outtake doen en bovenste eigenlijk ook (anders trek je extra stof binnen). Om te compenseren zou je dan 2 extra fans kunnen plaatsen als intake in de front waar een dustfilter voor zit? (ik kan de case niet).

Dan heb je perfecte airflow naar mijn mening.
standaard zijn er 2 meegeleverd, top intake, rear out.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
De standaard fans van de NZXT behuizing vond ik te luidruchtig dus die gebruik ik niet.

Ontspan.

Pagina: 1