Zelfbouw PC geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeDragonder
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-06 08:52
Hallo tweakers,

Ik heb vandaag onderstaande PC in elkaar gezet na eerder wat informatie te hebben ingewonnen hier:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 135,05€ 135,05
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,90€ 74,90
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G€ 599,-€ 599,-
1BehuizingenFractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 66,05€ 66,05
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 91,-€ 91,-
1Solid state drivesIntel 660p 2TB€ 211,35€ 211,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.247,25

Nu wil het geval dat ik bij het opstarten geen beeld krijg. De fans gaan draaien in zowel kast als op de CPU, mijn videokaart licht op en de powerknop ook. Het beeld blijft echter zwart en na een X aantal seconden lijkt de PC even stil te vallen en opnieuw te proberen. Deze monitor is dezelfde als van mijn oude PC en werkt prima. Hij zit met HDMI aangesloten en ik heb zowel de moederbord aansluiting als de GPU aansluiting geprobeerd.
Ik heb alle voedingsaansluitingen nagelopen en volgens mij zit alles er goed in: 8 pins kabel met opdruk CPU zit in het moederbord, 24 pins kabel zit eveneens in het moederbord, 6 pins+(6+2)pins kabels met opdruk PCI-E zitten in de GPU.

Ook de vele vergelijkbare topics die ik op de 1e pagina zag bevatten voor mij geen oplossingen.

Dingen die het misschien kunnen zijn?
Ik lees dat die 3000MHz geheugenstrips niet geschikt zijn voor dit moederbord. Zou vreemd zijn gezien deze combinatie uit de best buy guide komt en ik ook tijdens het voorstellen van deze configuratie daar niemand over hoorde. Ik heb die strips ook in slots 2 & 4 zitten, van links af geteld. Dit omdat slot 1 geblokkeerd wordt door de CPU fan.
Ik heb nog 2 caps over van mijn GPU aansluiting die vanaf de 6pinner weer terug omhoog lopen. Dit zijn niet de caps van de 6+2 aansluiting, die zit er gewoon in. Ik zie ook nergens nog een 2tal pins waar die op zou moeten. Bewuste kabel is 2e van links, je ziet die 2 caps zitten.

Bvd voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
in je moederbord een kabel steken zal nooit werken aangezien je cpu geen igpu heeft.

probeer eens te booten met 1 reepje en probeer alle sloten eens.

is het mogelijk om je gpu in een ander systeem te testen? gewoon voor de zekerheid.

Heb je nog ergens een oude gpu liggen? een lichte kleine? of kan je die lenen?
Zo ja probeer dat eens.

Als je in de buurt van Haarlem woont heb ik wel wat spullen liggen waarmee je kan testen

[ Voor 48% gewijzigd door Elmo_b op 22-06-2019 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxxxx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-09 21:22
Is je voeding niet iets te licht? Gigabyte raad namelijk 600W aan je je hebt een 550W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
nee voeding is niet te licht.
is een goede voeding en moet dit systeem met gemak trekken

die aanbeveling is alleen omdat er genoeg mensen zijn die bezuinigen op hun voeding en een troep voeding kopen van mstech of iets dergelijks en dan is een 800w niet eens genoeg

een andere voeding proberen kan geen kwaad... ondanks dat het een goede voeding is kan hij natuurlijk best stuk zijn... dus als je nog een oude hebt of 1 kan lenen gewoon proberen

[ Voor 25% gewijzigd door Elmo_b op 22-06-2019 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeDragonder
Elmo_b schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:04:
in je moederbord een kabel steken zal nooit werken aangezien je cpu geen igpu heeft.

probeer eens te booten met 1 reepje en probeer alle sloten eens.

is het mogelijk om je gpu in een ander systeem te testen? gewoon voor de zekerheid.

Heb je nog ergens een oude gpu liggen? een lichte kleine? of kan je die lenen?
Zo ja probeer dat eens.

Als je in de buurt van Haarlem woont heb ik wel wat spullen liggen waarmee je kan testen
Ik heb nog wel een 970 liggen, zal morgen ff checken, goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-09 12:11
Het kan zijn dat je de geheugen bankjes wat verder in de sloten moet duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:34

rdejongjr

Gnome

Heb je foto's van hoe het nu in elkaar gestoken is?

Zeker met dat gebrabbel over caps?! vermoed ik dat er ergens een stekker mist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeDragonder
JoStad schreef op zondag 23 juni 2019 @ 03:08:
Het kan zijn dat je de geheugen bankjes wat verder in de sloten moet duwen.
Soms zijn het de simpelste dingen. Het 'klikken' van de retainer aan het eind was in dit geval niet genoeg, je moet echt bizar veel kracht zetten wil ie er goed inzitten. Voelde niet heel logisch met een doorbuigend moederbord maar het was m wel. Kwam erachter toen ik m in slot 4 wilde doen nadat ik de grafische kaart al uitgesloten had.
rdejongjr schreef op zondag 23 juni 2019 @ 09:34:
Heb je foto's van hoe het nu in elkaar gestoken is?

Zeker met dat gebrabbel over caps?! vermoed ik dat er ergens een stekker mist..
Hoe noem je iets dat over een pin gaat dan? Ik zou dat een cap noemen. Zaten overigens wel allemaal goed, probleem was de RAM.
Elmo_b schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:04:

Gefixed zie boven. Dank voor de suggesties allen!
Pagina: 1