Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 23:00
En het is weer zover.
Volgens mij sta ik ergens op een pislijstje van de belastingdienst.

Over de jaren heen al vaker onterechte aanslagen (4x -+1500 euro en nog keer -+4000 euro) en vragen voor informatie gehad. Ze hebben het elke keer mis, heb nog nooit iets hoeven te betalen. Buiten elke maand loonbelasting en leasebijtelling. Heb welke keer bezwaar gemaakt en gewonnen al duurt het dan weer driekwart jaar voor dat je gelijk krijgt.

Nu krijg ik vandaag 22-06 een brief 'Dat men fraude heeft geconstateerd met aftrek van studiekosten in het algemeen' dat ze mijn studiekostenaftrek van 2015 willen onderzoeken. In de aangifte van 2015 heb ik mijn collegegeld aan een HBO als aftrekpost opgegeven dit is correct.

Met deze vragen:

de naam van de opleiding (1)
begindatum en de (verwachte) eindatum van de opleiding (2)
de reden waarom de opleiding gevolgd werd (3)
de bewijsstukken van de afgetrokken uitgaven (4)
een verklaring van de werkgever waarin staat of deze uitgaven wel of niet worden vergoed (5)

Van hoofdletters en punten hebben ze nog nooit gehoord blijkbaar.

1 HBO ICT
2 2010-2015
3 Meer geld?
4 Collegegeld aan een HBO. Gelukkig kun je 8 jaar terug bij online bankieren dus betaling aan school moet goed zijn?
5 Nee, heb ik zelf betaal. En wordt niet vergoed anders had ik het niet opgegeven. (Met beetje geluk ben ik 1x per maand op kantoor, zit altijd bij klanten. Dus wordt weer leuk om dit te regelen)

Ow en ze willen antwoord voor 3 juli, dat zijn welgeteld 7 werkdagen. Wat een belachelijke termijn, bovendien is het vakantietijd wat als ik nu 3 weken weg was.
Maandag maar eerst even bellen.
Sorry voor de rant, maar ik word er zo moe van. Heb een map die nu -+300 pagina's is met aanslagen, bezwaren, bevestigen van bezwaren, brieven met vragen van uitstel etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:49
Een rant is typisch geen goede basis voor een discussie.

Dit topic is gesloten.