Toon posts:

Help! BIOS instelling KA7 en v6800dl..........Bomberman???

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yess!! eindelijk heb ik mn v6800 aan de praat gekregen, na eerst een 300watt-voeding te hebben gekocht, een nieuw KA7-mobo met VIA apollo kx133 chipset en ook maar gelijk een nieuwe Athlon 750 (als ik toch blut raak, dan maar goed :-) ).
Maar als ik een spel speel,bv Drakan die is meegeleverd, dan hapert-ie om de zoveel tijd.
Ik heb t idee dat ik het BIOS niet zo goed heb ingesteld, of de verkeerde drivers heb.
Ik kan ook de bijgeleverde VGART-driver niet installeren(dan verschijnt een venster met :onbekende chipset).
Wie kan mij (een stukje op weg) helpen?
Bomberman, je weet nu hoe t zit.

Bedankt alvast!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Dat kan verschillende oorzaken hebben ... ten eerste moet je alle progjes die op de achtergrond draaien en je niet nodig hebt uitschakelen (weet je wel denk ik). Verder kun je hier ff naar kijken:
http://www.tweak3d.net/faq/#hw:gef:troub:stutter

Verder het Via 4.23 pack installeren:
http://www.viatech.com/drivers/4in1423.exe

Zorg ervoor dat je de AGP VxD in turbo mode installeert, hij default namelijk naar normal. In het bios moet je videobios caching/shadowing uit hebben staan, en de kaart moet zijn eigen IRQ hebben (check in Sandra).

Mocht dit alles nog niet werken kun je dit proberen:
Right-click on My Computer icon on your Desktop, then left-click on Properties. Navigate to Device Manager and double-click on Computer. Under "View Resources" you will find a list of IRQs, each with description of the device that's using it. Note the IRQ number used by your GeForce.

Navigate to Start > Run and type sysedit. Find the [386enh] Section in the System.ini file and add irq[n]=4096 under it, where [n] is the IRQ number of your GeForce and 4096 is the amount of RAM you want to reserve in bytes (e.g. "irq10=4096"). I recommend using 4096, however you can experiment with different values if you want. Save changes in the file, exit and reboot for changes to take effect.
Mocht je nog last hebben van die stutters, laat het maar weten :).

--> die Via 4.23's en AGP VxD die daarbij zit zijn heel belangrijk!

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Bomb, maar nou kreeg ik bij de reboot weer n melding "kan bestand viamach.(nog iets) niet vinden. Dus maar weer escape, en nu weet ik niet of die drivers wel goed zijn geinstalleerd.
Voorlopig blijft die game haperen.
Ik heb nog gekeken in mn bios en video caching en shadow staan uit.Moet ik misschien AGP4x uitschakelen? Of AGP aperture lager of hoger zetten,die staat nu op 64M.D`r zit trouwens 64mb pc100 sdram in.
Ik vind `t ook erg vreemd dat mn cdrom-speler ineens veel trager is nu ik n nieuwe proc. en mobo heb.
Ik ga nu dat sysedit-gedoe proberen........
Oh ja en die IRQ wordt gedeeld met ACPI IRQ houder............dus niks aan de hand denk ik.
Hoor ik nog van je/jullie?

Mazzel

P.S. Misschien staat er binnenkort een v6800dlx voor n lage prijs in "vraag en aanbod" ;-)

• Bomberman
Zou je een schone Windows-install kunnen doen ... ? Zo ja wordt het een stuk gemakkelijker. Als je dat eerst ff laat weten :) ...

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Nou liever niet, ik heb de afgelopen maand 3x!!! een schone installatie gedaan en net n b`tje alle progjes er weer opstaan, maar als t niet anders gaat vertel me dan wat ik moet doen.
Dat sys-gedoe werkt ook niet.
Ligt t misschien aan mn harde schijf, want iedere x dat-ie hapert is mn schijf aan t ratelen? Het is n Seagate E-IDE en ik heb DMA ingeschakeld, nou staat er bij het booten:"no conductor 80 cable found".Is dat wel goed?
Wil je liever ICQ-nr, is misschien makkelijker?

Mazzel

• Bomberman
Is goed, maar nu eerst ff eten :P ... vanavond heb ik wel even.

PC Specs

Pagina: 1