Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamske
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-08-2024
Beste,

een tijdje geleden, merkte ik dat mijn harde schijf van mijn pc regelmatig een tikkend geluid maakte.
Ik heb toen mijn pc regelmatig een back-up laten maken op mijn externe harde schijf.
De windows die op mijn pc stond, was er destijds reeds opgezet, was een pc van ALDI, Medion.
Nu op een gegeven dag kreeg ik de pc niet meer aan, waarmee ik ervan uit ging dat hij stuk was.
Ondertussen heb ik een SSD aangeschaft en wil ik deze instaleren in mijn pc, wat normaal geen probleem mag geven.
Echter heb ik geen windows 10 home 64bit NL versie.
Ik ben ook niet helemaal mee met alles wat pc's betreft.
Is er iets dat ik moet weten, doen of wat er eventueel nog op de externe harde schijf staat waarmee ik alsnog de pc, windows kan herinstaleren?
Moet ik effectief windows 10 home op usb aanschaffen?
Indien ja, enig idee waar ik dat het voordeligst kan aanschaffen?
En hoe verloopt gans de installatie aangezien ik ook een SSD nu in de pc zal steken?
Ik weet het, een boel vragen maar hoop er dan tegelijkertijd wat uit te leren.

Alvast bedankt voor alle nuttige informatie.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kunt gewoon de Windows 10 Home ISO downloaden, op USB zetten en dan installeren. De key staat waarschijnlijk gewoon in je UEFI (BIOS).

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

@Dreamske Het zou wel aardig zijn als je even reageert.

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 23-06-2019 21:45 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:38
Je geeft hem we de goeie info maar wel een beetje weinig
Hier staat hoe het tegenwoordig gaat en hoe je activeert en hoe je er aan komt
https://support.microsoft...0735/windows-10-reinstall

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 17:49
download Microsoft Mediacreationtool1903:
https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209

Maak de installatie USB stick zoals hierboven.
Vervang de harddisk door de ssd.
Plaats de USB stick en kies in de bios voor "opstarten van de USB stick".
Als het goed is start de PC vervolgens op van de USB stick.
Het installatie programma vraagt welke windows versie je wilt installeren.
Kies voor jou: "windows 10 home 64bit".

[ Voor 12% gewijzigd door JoStad op 23-06-2019 10:33 . Reden: taalkundige dingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Dreamske schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:57:
Beste,

een tijdje geleden, merkte ik dat mijn harde schijf van mijn pc regelmatig een tikkend geluid maakte.
Ik heb toen mijn pc regelmatig een back-up laten maken op mijn externe harde schijf.
De windows die op mijn pc stond, was er destijds reeds opgezet, was een pc van ALDI, Medion.
Nu op een gegeven dag kreeg ik de pc niet meer aan, waarmee ik ervan uit ging dat hij stuk was.
....
Het zou zomaar kunnen dat je gratis een legale versie van Windows 10 op de SSD kunt installeren.
Wat we eerst moeten weten is: welke Windows versie stond er op het moment dat de PC niet meer opstartte op de PC (dus op de harddisk)? Weet je dat nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
Koppel vóór de installatie van Windows op de ssd even alle overige interne en externe schijven los om te voorkomen dat Windows in de war raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilbert55
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-11-2024
windows 10 key is verbonden aan jouw moederbordvan jouw pc /laptop, vervang je deze dan moet je met microsoft xzelf in conclaaf, dat is in jou geval niet van toepassing, gewoon via media creator installeren en geen key invullen die wordt later vanzelf herkent.
moet geen heksentoer zijn.
Pagina: 1