Alternatief programma voor undervolting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otec
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-07-2024
Beste Tweakers

Onlangs heb ik een Gigabyte RX 580 8GB Aorus aangekocht om mijn MSI GTX 1050Ti GT OC te vervangen.
Van zodra ik deze kreeg ondervond ik veel geluid van de fans omdat deze aan 2500-3000rpm draaiden om de kaart tussen 70-75° te houden.
Na deze te undervolten (van 1150mV tot 1050mV) ( 1020 was onstabiel) en de power limit to 50% te schuiven loopt deze perfect. 70-75° aan max fan 2200rpm (meestal sub 2000).
Het enige waar ik niet blij mee ben is Radeon Wattman.
Na het uitschakelen van windows fast boot, houd deze nu wel mijn instelling bij reboot (toch meestal) maar deze reset zich van tijd tot tijd tussen het spelen van 2 spellen.

Game voor een uur, alles goed op 1050mV, kom terug aan pc and speel iets anders en hij zit terug op 1150mV.

Ook na het prutsen aan de fancurve merk ik dat de custom fancurve geen zero rpm toelaat, wattman gerest en terug mijn profile geladen en de fancurve was compleet verstoord. Temps to 85° tot mijn game crashte.
Na reboot en nog een reset van wattman, terug profiel geladen en was terug normaal.

Heeft iemand een alternatief voor dit programma? Ik heb al MSI afterburner wat bekeken maar dit lijkt meer voor de overclock dan te undervolten.
...
Radeon Wattman en RX 580 8G
...

- Windows fastboot uitschakelen
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• otec
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-07-2024
Probleem van resetten tussen games blijkt te liggen aan de specifieke profielen per game. Deze verwijderd en enkel de global settings gehouden, probleem opgelost.