KLM - Bagage richtlijnen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornthoeve
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-06-2024
Hallo iedereen,

Ik ga naar Rome met KLM en neem hierbij 1 koffer mee als handbagage.
Ik mag dus ook nog 1 accessoire meenemen. Mag dit gewoon een rugtas zijn van eastpak bijvoorbeeld?
En hoe soepel is KLM in hun bagage richtlijnen?
...

Ik heb zelf al proberen te zoeken op KLM sites en verschillende topics afgezocht om te kijken of iemand anders dezelfde vraag had. Helaas was dit niet super duidelijk voor mij.
...

Ik ben benieuwd of iemand het zelfde ooit heeft meegemaakt.

Groeten,

Bjorn

Beste antwoord (via Bjornthoeve op 22-06-2019 13:08)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Economy Class op Europese en intercontinentale vluchten

1 stuk handbagage, max. 55 x 35 x 25 cm (21,5 x 13,5 x 10 inch)
1 accessoire, bijvoorbeeld een handtas of een laptop, max. 40 x 30 x 15 cm (16 x 12 x 6 inch)
Totaal gewicht max. 12 kg (26 lbs)
Staat superduididelijk op hun site, na 10 seconden Googlen te vinden: https://www.klm.com/trave...ggage_allowance/index.htm

Virussen? Scan ze hier!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Economy Class op Europese en intercontinentale vluchten

1 stuk handbagage, max. 55 x 35 x 25 cm (21,5 x 13,5 x 10 inch)
1 accessoire, bijvoorbeeld een handtas of een laptop, max. 40 x 30 x 15 cm (16 x 12 x 6 inch)
Totaal gewicht max. 12 kg (26 lbs)
Staat superduididelijk op hun site, na 10 seconden Googlen te vinden: https://www.klm.com/trave...ggage_allowance/index.htm

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornthoeve
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-06-2024
Klopt inderdaad maar zat toch te twijfelen. Heb uiteindelijk nog even gebeld en zij zeiden ook dat je het gewoon mee mocht nemen. Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Bjornthoeve schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:59:
Ik mag dus ook nog 1 accessoire meenemen. Mag dit gewoon een rugtas zijn van eastpak bijvoorbeeld?
Los dat @wildhagen hier gewoon gelijk heeft. Kleine toevoeging, ik vlieg regelmatig met KLM. Heel soms wordt er geen probleem gemaakt van een rugtas, mits je niet in een vliegtuig zit vol met hand bagage en je je rugtas niet stampvol doet ( lees hij mag niet strak staan je moet het kunnen "kneden" ).

Let wel op dat de antwoorden via hun customer service niet altijd overeen komen met die op het vliegveld, dus ga er niet blind vanuit.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:38

Tomatoman

Fulltime prutser

Bjornthoeve schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:59:

Net als vrijwel iedere andere airline is KLM tegenwoordig niet meer soepel. Extra geld verdienen aan bagage is tegenwoordig onderdeel van het verdienmodel voor passagiersvluchten. Je moet er daarom van uitgaat dan je hoe dan ook moet bijbetalen voor bagage die niet aan de regels voldoet. Als ze er geen probleem van maken is dat mooi meegenomen, maar dat is tegenwoordig allang niet meer vanzelfsprekend. Een rugzak kun je meestal aardig in elkaar drukken tot de vereiste maximummaat, maar met een koffer gaat je dat niet lukken. Bij een koffer kun je daarom eerder problemen verwachten.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:58

SeatRider

Hips don't lie

Tomatoman schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:28:
[...]

Net als vrijwel iedere andere airline is KLM tegenwoordig niet meer soepel. Extra geld verdienen aan bagage is tegenwoordig onderdeel van het verdienmodel voor passagiersvluchten. Je moet er daarom van uitgaat dan je hoe dan ook moet bijbetalen voor bagage die niet aan de regels voldoet. Als ze er geen probleem van maken is dat mooi meegenomen, maar dat is tegenwoordig allang niet meer vanzelfsprekend. Een rugzak kun je meestal aardig in elkaar drukken tot de vereiste maximummaat, maar met een koffer gaat je dat niet lukken. Bij een koffer kun je daarom eerder problemen verwachten.
Dat is wel mijn ervaring met low cost carriers, maar met KLM is het tot op heden (afkloppen) goed gegaan.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:48
SeatRider schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:30:
[...]

Dat is wel mijn ervaring met low cost carriers, maar met KLM is het tot op heden (afkloppen) goed gegaan.
Ook KLM is gestopt met inbegrepen ruimbagage op intercontinentale vluchten sinds begin dit jaar, helaas omdat ze mee moeten met de concurrentie. Mogelijk dat ze hierom wat strenger worden.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
Tomatoman schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:28:
[...]

Als regelmatige vlieger binnen Europa is dit totaal niet mijn ervaring. Hooguit af en toe inchecken in het ruim bij hele volle vluchten. Altijd koffertje en laptoptas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

P1nGu1n schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:54:
[...]

Ook KLM is gestopt met inbegrepen ruimbagage op intercontinentale vluchten sinds begin dit jaar, helaas omdat ze mee moeten met de concurrentie. Mogelijk dat ze hierom wat strenger worden.
Mwa nog niet maar dit telt enkel voor het Light tarief die je normaal alleen neemt met handbagage, het probleem was dat frequent flyers voor korte periodes heen en weer reizen en de kosten voor ruimbagae in je ticket zat. Dat hebben ze daarmee opgelost.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-05 06:32
KLM is nooit zo moeilijk.
Soms kan je je handbagage koffer/tas nog gratis inchecken voor ruimbagage bij de gate.
Roepen ze de laatste tijd steeds vaker om lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Toevallig paar maandjes terug ook naar Rome geweest met KLM. Bij Schiphol waren ze soepel bij iedereen (terwijl ‘t vliegtuig vol zat, volgens het sms’je dat ik kreeg), maar op de terugweg waren de grondstewardessen in Rome een stuk minder soepel (met veel geschreeuw van een aantal Italiaanse reizigers tot gevolg :+).

Gewoon zorgen dat je rugzak niet volledig vol is, maar dat je hem nog redelijk plat kunt drukken zodat hij niet te bulky lijkt.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:28
KLM nooit problemen met (hand) bagage. Ergste geval nemen ze je trolley in, of moet je je accesoire onder de stoel voor je schuiven, maar dan heb je het ook wel gehad.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Pagina: 1