Downloaden op achtergrond onder Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een Linux server (RedHat 6.0) die 24 uur per dag aanstaat, mijn Windows 2000 pc niet.
Nu log ik in via SSH op mijn server, en start dan een download sessie op maar nu moet deze blijven doorlopen wanneer ik mijn SSH sessie afsluit. Standaard "killt" hij dan dit proces.
Wie weet een oplossing dat ik toch via mijn Windows 2000 pc een download kan starten op mijn server, en zodra ik mijn win 2000 pc uitzet de server toch door blijft gaan ?

masm

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

nohup

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Tommel
  • Niet online
Waar moet ik dat dan neerzetten ??
b.v. ftp 123.123.123.123 -nohup ??

masm

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:10

deadinspace

The what goes where now?

Als lftp een SIGHUP krijgt (krijgt een process als zijn parent afsluit), gaat hij automatisch in de achtergrond door met downen.

Maar hiervoor is screen verreweg het handigst.

• Aaargh!
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op vrijdag 27 juli 2001 19:38 schreef Tommel het volgende:
Waar moet ik dat dan neerzetten ??
b.v. ftp 123.123.123.123 -nohup ??

masm
man nohup

ennuh, lftp roeleert idd , maar voor alleen een URL copy-pasten en downloaden gebruik ik liever wget

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

screen downloaden
dat roelt!

\o/

• Tommel
  • Niet online
Waar haal ik dat screen vandaan (URL) en is dit voor X ??

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:10
gebruik ook ncftp ipv gewoon ftp (heeft tab completion!). het programmaatje screen is idd ook wel handig.

Zal ik je nog een mooie url geven: www.freshmeat.net (en zoek daar maar es naar "screen" ofzo.

Suk6!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• TD-er
  • Laatst online: 19-08 17:40
nohup gaat als volgt.
code:
1
 nohup <opdracht> &

Screen is een manier om je terminal (die je kent van je SSH-inloggen) tijdelijk los te koppelen van het venster waarin je het bekijkt.
Stel je logt in via compu_1 en start een ftp-sessie waarbij in het begin userinput nodig is. Op een gegeven moment moet je achter compu_1 weg en kun je aleen verder achter compu_2. Dan kun je met screen je sessie daar weer oppakken, dus eigenlijk zonder dat je op je servertje bent uitgelogged geweest.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Downloader 4 X.
Is te vinden op freshmeat. Is handig. En kan ook als deamon in de achtergrond draaien zoals jij wilt. Dus zonder X-interface. Dan kun je via de commandoregel met het proces "praten".

Verwijderd

Misschien is wget iets voor je (www.wget.org)
met:
wget -b http://deze.download.com/file.etc
download hij de file op de achtergrond, je krijgt je shell terug en kunt uitloggen. hij schrijft een log in wget-log(.*)

-- Janno

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

prozilla is een downloadaccelerator die zowel in de console kan draaien als via een GTK frontend. Werkt hetzelfde als DAP enzo... Dmv screen kun je hem idd op de achtergrond laten lopen, hoewel het niet per se nodig is, want je kunt ook best gewoon als daemon starten volgens mij, maar dan kun je er verders niks meer mee.

[deze advertentieruimte is te koop]

Pagina: 1