Regendouche kopen, maar hartafstand 12cm.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag allen,

Ik zoek al een tijdje naar een regendouche met een hartafstand van 12 centimeter. Echter lijkt het erop dat deze of niet bestaan, of gewoon niet te vinden zijn. Ik lees berichten (wel van 2009) dat regendouches met 12 cm er eigenlijk niet zijn omdat een 12 cm hartafstand vaak ook 12mm leidingen hebben en dat dat te weinig kan zijn voor een regendouche.

Voor wat ik gezien heb hebben wij een ketel met EW (zoiets was het) van 4. We willen graag een regendouche van minstens 20 cm. Maar de zoektocht lijkt eindeloos te zijn.

Nu zijn er wel S koppelingen om van 12 naar 15cm te gaan, maar dat voelt 'hackerig'.

Kan het uberhaupt wat wij willen? Onze woning is van 2007.

Professioneel Heftruck Syndroom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Ik ben nu met de verbouwing van mijn huis bezig en op dit moment met de badkamer en het toilet. Ik heb ook een regendouche aangeschaft in combinatie met een CW6 ketel. Ik wil optimaal kunnen genieten en geen drukverlies voelen als iemand in de keuken ook water verbruikt.
Ik zou dus goed informeren of een CW4 ketel voldoende capaciteit levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:00
Misschien even verduidelijken dat je hartafstand 12cm van de mengkraan bedoelt. Ik moest Google gebruiken om te achterhalen wat je probleem is. Wij hebben namelijk een inbouwkraan, dus hebben daar niet mee te maken gehad. Is dat bij jullie geen optie?

Verder wat @Anoniem: 258387 zegt. Wij hebben daar ook niet aan gedacht, maar bleken een cw6 ketel te hebben en hadden dus geluk ;)

Edit: andere optie is misschien om losse mengkraan met hartmaat van 12cm te kopen en een losse regendouche?

[ Voor 12% gewijzigd door cryptapix op 22-06-2019 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:56

Honesty

kattenneus!

Volgens mij hebben wij ook 12mm buizen en geen last met regendouchen, wel cw6 ketel laten installeren, wij kregen ook te maken met de hartmaat maar dan met het plafond, ons plafond was te laag of onze douche te hoog. Let daar ook meteen op:)

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NeFoRcE schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:36:
Dag allen,

Ik zoek al een tijdje naar een regendouche met een hartafstand van 12 centimeter. Echter lijkt het erop dat deze of niet bestaan, of gewoon niet te vinden zijn. Ik lees berichten (wel van 2009) dat regendouches met 12 cm er eigenlijk niet zijn omdat een 12 cm hartafstand vaak ook 12mm leidingen hebben en dat dat te weinig kan zijn voor een regendouche.

Voor wat ik gezien heb hebben wij een ketel met EW (zoiets was het) van 4. We willen graag een regendouche van minstens 20 cm. Maar de zoektocht lijkt eindeloos te zijn.

Nu zijn er wel S koppelingen om van 12 naar 15cm te gaan, maar dat voelt 'hackerig'.

Kan het uberhaupt wat wij willen? Onze woning is van 2007.
Warm water is meestal 12mm, maar kun je aanleggen in andere maat.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:42
Als je niets geschikts kunt vinden kan je ook overwegen een regendouche zonder geïntegreerde mengkraan te kopen: willekeurig voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-05 12:00
Een CW4 ketel is te weinig voor de meeste regendouches verwacht ik.

CW4 levert zo rond de 7.5L water van 60C per minuut.

De hartafstand kan ik je helaas niet mee helpen, behalve dan dat ik weet dat je wel een soort excentrische verloopstukken kan krijgen.

[ Voor 35% gewijzigd door WeetIkHetNou op 22-06-2019 21:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johanmulder
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-04 16:17

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

Van 12 naar 15cm gaat prima, paar maanden geleden ook gedaan. Hornbach heeft de juiste S-koppelingen met een sprong tot maximaal 17mm.

Hier verder een Grohe regendouche op een CW4 ketel welke probleemloos levert. Dacht dat het wel een waterbesparende kop op zit (6 l/min) dus geen échte stortdouche.

[ Voor 38% gewijzigd door johanmulder op 22-06-2019 21:51 ]

Werkt met: Apple Macbook Pro 16" | Bouwt: Multi-cloud SaaS-oplossingen | Vader | Wereldreiziger | Rijdt: Mercedes GLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
johanmulder schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:49:
Van 12 naar 15cm gaat prima, paar maanden geleden ook gedaan. Hornbach heeft de juiste S-koppelingen met een sprong tot maximaal 17mm.

Hier verder een Grohe regendouche op een CW4 ketel welke probleemloos levert. Dacht dat het wel een waterbesparende kop op zit (6 l/min) dus geen échte stortdouche.
Mag ik vragen welke je hebt?
Een losse regendouche met losse mengkraan is ook idd nog een oplossing, alleen moet je dan net wat vinden wat bij elkaar past. Het liefst hebben wij een matzwarte set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanmulder

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

NeFoRcE schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:20:
[...]

Een losse regendouche met losse mengkraan is ook idd nog een oplossing, alleen moet je dan net wat vinden wat bij elkaar past. Het liefst hebben wij een matzwarte set.
https://www.grohe.nl/nl_n...ostaatkraan-27960000.html

Deze zit overigens niet op 6 maar 9,5 l/min op de hoofddouche; de handdouche zit wel op 6 l/min.
Met CW4 zit je op 12,5 l/min op 40 graden dus zoals eerder aangegeven alsnog geen problemen met druk/capaciteit.

Werkt met: Apple Macbook Pro 16" | Bouwt: Multi-cloud SaaS-oplossingen | Vader | Wereldreiziger | Rijdt: Mercedes GLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-05 17:13
Wij hebben ook een Grohe regendouche met hartafstand 12 cm naar 15 cm gebracht dmv S koppelingen.
Die van de bouwmarkt waren bagger want de sprong was toch niet groot genoeg om onduidelijke redenen. Ondanks dat onze hartafstand toch echt 12 cm was en de doucheset ook echt 15 cm.

Bij Warmteservice hadden ze wel de echt goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:53
NeFoRcE schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:20:
[...]

En als je een mat zwarte wil.... Die zijn er ook in een opbouwversie:

https://www.badkamerxxl.n...oucheset?basiskleur=zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
arpeggio schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:19:
[...]

En als je een mat zwarte wil.... Die zijn er ook in een opbouwversie:

https://www.badkamerxxl.n...oucheset?basiskleur=zwart
Dat zijn echter 14-16m hartafstanden. Als ik de reacties een beetje volg hier zou dat dus geen problemen moeten opleveren mits goede s-stukjes gebruikt worden voor 12 -> 15cm?
johanmulder schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:52:
[...]

https://www.grohe.nl/nl_n...ostaatkraan-27960000.html

Deze zit overigens niet op 6 maar 9,5 l/min op de hoofddouche; de handdouche zit wel op 6 l/min.
Met CW4 zit je op 12,5 l/min op 40 graden dus zoals eerder aangegeven alsnog geen problemen met druk/capaciteit.
Heb je die toevallig van iBood? Die komt daar vaak voorbij. Bevalt ie?

[ Voor 34% gewijzigd door NeFoRcE op 24-06-2019 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanmulder

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

NeFoRcE schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:48:
[...]

Dat zijn echter 14-16m hartafstanden. Als ik de reacties een beetje volg hier zou dat dus geen problemen moeten opleveren mits goede s-stukjes gebruikt worden voor 12 -> 15cm?

[...]

Heb je die toevallig van iBood? Die komt daar vaak voorbij. Bevalt ie?
Deze heb ik in de winkel aangeschaft. Het is een prima regendouche al zou ik de volgende keer een douchekop nemen met een grotere diameter. Maar dat is persoonlijk, de set zelf is gewoon heel goed. Grohe levert prima spul mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De douchekop is het ding wat boven je hoofd hangt (waar water uit komt) en de mengkraan is wat er aan de muur hangt en waar je de watertoevoer en -temperatuur mee regelt.
Wat is dan een regendouche met een hartafstand van 12cm? Of bedoel je de kraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:00
BounceMeister schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:13:
De douchekop is het ding wat boven je hoofd hangt (waar water uit komt) en de mengkraan is wat er aan de muur hangt en waar je de watertoevoer en -temperatuur mee regelt.
Wat is dan een regendouche met een hartafstand van 12cm? Of bedoel je de kraan?
Hij bedoelt inderdaad de mengkraan, zoals ik al zeg in de 2e reactie en ook blijkt uit zijn latere posts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
cryptapix schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:23:
[...]

Hij bedoelt inderdaad de mengkraan, zoals ik al zeg in de 2e reactie en ook blijkt uit zijn latere posts.
Ik bedoelde inderdaad de mengkraan :) maar i.c.m. regendouche is er geen 12 cm te vinden. Wel als losse sets, maar dan vraag ik mij weer af; waarom bestaan er dan geen complete sets met 12cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Waarschijnlijk te weinig vraag naar.
Vroeger werd er naar de douche 12 mm leidingen gelegd en was een douchekraan 12 cm.
Nu is een hartafstand van 15 cm de standaard, er zijn wel 12 cm kranen te koop voor de vervangingsmarkt, de regendouche sets fabrikanten zullen er te weinig omzet in zien.
Maar je kan prima een set voor 15 cm kopen en s-koppelingen erbij nemen die de montage mogelijk maken.

Please state the nature of the technical emergency

Pagina: 1