Harman Kardon 5.1 , sub kraakt, statisch?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 18:12
Hoi,

Mijn subwoofer van mijn Harman kardon set kraakt heel erg. Dit is niet altijd het geval, maar het lijkt erop alsof hij intern een soort van statische elektriciteit opwekt en daarna in 1 keer discharged in een hoop gerommel en gekraak. Dan is het weer even stil, bouwt het weer op en kggggrrrrrrr ram bam bam. Dit herhaalt zich continu. Soms is het ook in 1 keer weg.

Het is een harman kardon AVR155. Ik hoop met bovenstaande dat iemand dit herkent en gelijk denkt; oh dat is dit. Ik kan zelfs dat "statische" voelen tintelen buiten de woofer , en als ik hem dan schuin optil dan inderdaad "discharged" hij weer en is het weer even goed.

Nu denk ik dat ik zelf iets fout doe, de set is wel al even oud, maar ik heb dit erbij gekregen wat erop lijkt te horen, maar ik heb geen aansluiting hiervoor gezien, misschien dat iemand mij ook kan vertellen wat dit is;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w19GzoT.png

Naja goed, ik heb het halve internet al afgezocht naar mensen met soort gelijke problemen, maar het lijkt er op alsof ik de enige ben ter wereld met dit probleem. Of ik zoek op de verkeerde termen. Zodra ik de woofer lager zet duurt het langer voordat die hele lading erop komt, ik heb m voor nu maar uit staan omdat het best wel flinke knallen geeft en ik ben bang dat hij kapot knalt als ik m aan laat.

Alvast bedankt !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 18:12
Kick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Alvast mijn excuses, ik heb geen idee wat er met je sub aan de hand is.
Wat ik wel heb ontdekt is dat de AVR155 een reciever is, wat is het type van je subwoofer? Misschien dat daar wat mee te doen is..

Wat betreft de foto, een conisch ding met 6mm jack, 2 polig... Infrarood ontvanger? Raar soort microfoontje? Het is wel erg lastig te zien zo op 1 foto maar misschien dat iemand t weet.

Zo niet: zou je wat meer gedetailleerde foto's kunnen maken?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:06

Mikayu

.srt

Ziet eruit als een microfoon. Er zit een schroefdraad onder om hem op een statief te zetten. De grote jack plug hoort er meestal niet op, maar kan er af.

Heeft de subwoofer een stekker met aarde? Klinkt alsof ie lekstroom niet kwijt kan en dat ergens buffert in het audio signaal.

Gebeurt het ook zonder de versterker te verbinden?