Toon posts:

Coax-kabel connecten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen,

De coax-kabel voor mijn tv is geknapt.
Er hang nog een metertje kabel aan de tv.
Kan ik dat tijdelijk fixen met een connector?
De huurbaas is op vakantie en ik kan nu niet bij de aansluiting komen, dus een nieuwe kabel moet even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:07
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 10:53:
Goedenmorgen,

De coax-kabel voor mijn tv is geknapt.
Er hang nog een metertje kabel aan de tv.
Kan ik dat tijdelijk fixen met een connector?
De huurbaas is op vakantie en ik kan nu niet bij de aansluiting komen, dus een nieuwe kabel moet even wachten.
2 connectoren, 1 mannetje 1 vrouwtje bij de breuk weer aan elkaar zetten. Voor nood werkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

@Verwijderd Verleng setjes bestaan meestal uit 2 male f connectoren en een female-female f tussenstukje.

[ Voor 48% gewijzigd door DukeBox op 22-06-2019 11:06 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
DukeBox schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:05:
@Verwijderd Verleng setjes bestaan meestal uit 2 male f connectoren en een female-female f tussenstukje.
Of een speciaal verlengstukje. Kost 2.99. https://www.allekabels.nl.../coax-kabelverbinder.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:01
Schroefje op de kern draaien... waardeloze troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
_JGC_ schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:26:
[...]

Schroefje op de kern draaien... waardeloze troep.
Goed punt, had ik even niet gespot... Anyway, er zijn genoeg oplossingen voor dit 'probleem' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:01
Hij is er ook wel als klem verbinding, maar als eentje van Hirschmann 20 euro kost en deze een paar euro kan je wel nagaan dat de afscherming ruk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar gaat de andere uiteinde van die kabel heen, hoe lang is het en kun je erbij?

Als je er niet bij kunt is het inderdaad mogelijk om twee connectoren op de huidige kabel te zetten ter hoogte van de breuk en het zo weer werkend te krijgen, maar je kunt niet lukraak een connector kopen. Je moet eentje hebben die exact past bij de dikte van je kabel. Vervolgens moet je secuur werken - geen rocket science, maar de vraag die je hier stelt doet vermoeden dat je dit niet eerder gedaan hebt en dan is de kan aanwezig dat je het verprutst. Daarom zou ik dus eerder aanraden de hele kabel te vervangen als dat haalbaar is.

Zo niet, kijk op de huidige kabel of er een typenaam/nummer op staat (iets als "Hirschmann KOKA 799" als je geluk hebt). Dan kun je de specificaties, bovenal de dikte, opzoeken en passende connectoren kopen. Geen opschrift? Dan zul je het moeten meten. Let erop dat je goede spullen koopt, dus met Kabelkeur. Kun je dat niet vinden, zorg er in ieder geval voor dat het volledig RF-dicht is, dus geen plastic kapjes. Vroeger kon je daarmee wegkomen, maar met alle digtiale radio, Digitenne en (vooral) 4G/LTE in de lucht op dezelfde frequenties als TV op je kabel ga je daar tegenwoordig echt niet blij van worden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1