Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Sinds gisteren heb ik problemen om wireless toegang te krijgen tot mijn netwerk met verschillende devices.
Zowel op 2.4GHz als 5GHz. Na reboot van de AC68U heb ik na diverse pogingen weer toegang tot het netwerk met de meeste van mijn devices,... dus niet allemaal. Dit gaat vervolgens 30 to 90 minuten goed en begint het probleem opnieuw.
Heb niet heel veel kennis van netwerken en ben mij bewust van de beperkte info die ik jullie geef. Toch hoop ik dat iemand hier een oplossing voor heeft want dit is geen doen zo. De router draait al jaren als een zonnetje sonder problemen. Laatste firmware is van 05 mei 2019 en geeft geen nieuwere versie.

Heeft iemand een idee hoe dit te fixen ?

bij voorbaat dank voorjullie reactie(s),

groet, Danny

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
@Verwijderd (meest voorkomend oplossing) Log eens in op de router, zet DHCP uit. Haal eens je netwerkkabel uit de blauwe poort, stop deze eens in een willekeurige gele poort zodat deze router zich als accespoint gaat gedragen en niet als router. (soms moet je beide routers nog even opnieuw booten om de wijzigingen door te voeren)Waarschijnlijk heb je nu 2 routers in je netwerk draaien die allebeide een eigen IP range uitdelen en waardoor niet alle apparaten elkaar kunnen zien (aangezien deze dan in verschillende netwerken zitten)

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 19% gewijzigd door Breezers op 22-06-2019 11:09 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Bovenstaande zou een verklaring kunnen als je inderdaad een router als AP gebruikt en op de juiste manier hebt aangesloten. Mocht dat het niet zijn, post dan eens:

* hoe je hele netwerk er uit ziet (modem, switches, APs, etc, alles inclusief merk en typenummer)
* post eens wat voor IP adres je devices hebben als ze het wel doen, en wat voor IP adres ze hebben als ze het niet meer doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de tip,..... ga dit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:03
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 10:39:
Beste Tweakers,
Sinds gisteren heb ik problemen om wireless toegang te krijgen tot mijn netwerk met verschillende devices.
Zowel op 2.4GHz als 5GHz. Na reboot van de AC68U heb ik na diverse pogingen weer toegang tot het netwerk met de meeste van mijn devices,... dus niet allemaal. Dit gaat vervolgens 30 to 90 minuten goed en begint het probleem opnieuw.
Heb niet heel veel kennis van netwerken en ben mij bewust van de beperkte info die ik jullie geef. Toch hoop ik dat iemand hier een oplossing voor heeft want dit is geen doen zo. De router draait al jaren als een zonnetje sonder problemen. Laatste firmware is van 05 mei 2019 en geeft geen nieuwere versie.

Heeft iemand een idee hoe dit te fixen ?

bij voorbaat dank voorjullie reactie(s),

groet, Danny
Heel toevallig, maar ik heb dit ook sinds gisteren op mijn AC68U. Na reboot kunnen clients weer contact maken, echter op een gegeven moment is de verbinding weer verdwenen. Ik ga zo ook eens nakijken welke FW nu draait. Daarna zal ik een volledige reset doen om te kijken of dit het oplost.

Draai jij de CFE hack?

Update:
Heb de Mei update geinstalleerd en vooralsnog lijken mijn problemen opgelost. Enige probleem nu is dat mijn (bekabelde) snelheid niet boven de 210 Mbps uitkomt. Wellicht dat Ziggo het ook warm heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Incognitum op 23-06-2019 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somnus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 11:06
Nog véél toevalliger...
Ik heb een RT N66U, en die deed sinds vorige week donderdag of vrijdag, ik weet het niet meer precies, net hetzelfde. 2.4Ghz viel weg, random, om de 10-60 minuten. Enkele dagen geleden er wat achter zitten zoeken en kwam bij oplossing maar heb ze niet toegepast: moest iemand er niet uitkomen: 2.4 negeren en guest netwerk opstellen zoals de normale 2.4ghz, blijkt te werken voor sommigen (oplossing van 5-6 jaar geleden btw)

Maar heb zoals @Incognitum gedaan en update geinstalleerd en blijft nu blijkbaar wel werken. Mijn firmware was de laatste beschikbare merlin 380.70 voor mijn router (jaar oude firmware). Nu terug naar de Asus firmware gegaan en het werkt terug!
Mogelijk moet er toch iets in de firmware zitten dat hun routers laat crashen sinds vorige week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:03
Ik heb tot nu toe geen problemen meer, echter kom via de router, bekabeld, niet meer boven de 210Mbps.

Update: na een full reset (fabrieksinstellingen) doet de router het weer als vanouds.

[ Voor 30% gewijzigd door Incognitum op 27-06-2019 13:32 ]

Pagina: 1