product gekocht met fikse korting, verkoop kleine winst

Pagina: 1
Acties:
  • 580 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 09:21

Pim0377

R7 7700X 32GB Radeon 6950\XT

Topicstarter
Mijn vraag:

hallo medetweakers,

sinds ik dit nog nooit gedaan heb en ik niet weet hoe er op tweakers over gedacht wordt, vraag ik het maar hier :)

een week of 2 terug, was ik aan het zoeken naar een nieuwe ssd voor mijn desktop en zag de Samsung 860 QVO 1TB staan: pricewatch: Samsung 860 QVO 1TB

zoals daar te zien, is de goedkoopste 107 euro, maar toen ik keek, verkocht Bol.com em met 51% korting voor 56 euro, welke ik toen heb gekocht.

echter heb ik mij later bedacht, ik was vergeten dat mijn nieuwe system ook m.2 sloten heeft en ben uiteindelijk naar een nvme drive gaan zoeken, gezien die veel sneller is.

als ik em dan te koop zou zetten op tweakers, hij zit nog in ongeopende verpakking, is het dan erg als ik hem voor meer aanbied dan ik zelf heb betaald, maar nog steeds ruimschoots onder de laagste winkelprijs, waardoor de koper dus de drive met een leuke korting zou kopen?!

Beste antwoord (via Yorinn op 22-06-2019 10:46)

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 16:59
Proberen kan altijd. Op het moment dat jij een aanbod doet wat vooral voor jou als de kopende partij interessant is, waarom niet? Als je het zelf ethisch niet wilt of voor jezelf kan verantwoorden moet je het natuurlijk niet doen (want dat dilemma lees ik een beetje in je vraag), maar persoonlijk, als jij een aanbod doet waar de koper blij mee is (dus win-win), waarom niet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 09:08
Gewoon aanbieden.
Iets met vraag en aanbod. Aanbieden kan altijd.
Of je het krijgt zie je vanzelf wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:22

St@m

@ Your Service

Scalper.. :r

:+

Het product is van jou en je mag er mee doen wat je wilt

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Topicstarter
ik dacht ik vraag het even, omdat ik niet weet of dit mag op tweakers ofzo.

het is niet zo dat ik de shops afloop om dit soort dealtjes te vinden en door te verkopen natuurlijk hahaha.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 16:59
Proberen kan altijd. Op het moment dat jij een aanbod doet wat vooral voor jou als de kopende partij interessant is, waarom niet? Als je het zelf ethisch niet wilt of voor jezelf kan verantwoorden moet je het natuurlijk niet doen (want dat dilemma lees ik een beetje in je vraag), maar persoonlijk, als jij een aanbod doet waar de koper blij mee is (dus win-win), waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 12:46
Prijzen van hardware kunnen nou eenmaal op en neer gaan.
Extreem voorbeeld: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
Zie prijsgrafiek, in mei 2016 had je 't voor 100 nieuw kunnen kopen, in december 2017 waren ze nieuw 200 euro.... Had je dit geweten had dit een leuk rendement op kunnen leveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Topicstarter
Fedde schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 10:36:
ja, dat dilemma had ik een beetje.:)

maar dat was meer om het hoe er tegenaan gekeken wordt hier op tweakers, maar als verkoop is het dan inderdaad een win-win, dus …..misschien kan ik een tweaker er blij mee maken :)

allen bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Simpele vragen als deze zijn niet de bedoeling op Tweakers. Waarom zou je hardware niet voor meer mogen aanbieden dan dat jij het voor gekocht hebt? Hoe zit dat met dingen die je gratis hebt gekregen, mag je die dan in z'n geheel niet verkopen?

Gezien ik hier verder geen discussiewaarde in zie, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.