SMC reset bij volle of lege batterij doen? Aan de lader?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Hoi, snel vraagje waar ik geen antwoord op kan vinden :)

Ik heb een nieuwe batterij in mn macbook pro. Heb m 1x helemaal opgeladen en 1x helemaal leeg laten gaan.

Wil nu graag een SMC reset doen om m te calibreren.. (Want ik vind dat ie best snel leeg ging)

Wat is het beste om te doen? Als ie helemaal leeg is, of op 100%? En aan de lader laten dan?

Thnx :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:54
Apple heeft beschrijvingen over een heleboel onderwerpen op de website staan.
Zo ook voor SMC reset.
De System Management Controller (SMC) van een Mac opnieuw instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
sonderpa schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:08:
Apple heeft beschrijvingen over een heleboel onderwerpen op de website staan.
Zo ook voor SMC reset.
De System Management Controller (SMC) van een Mac opnieuw instellen
Ja zover was ik ook natuurlijk, maar daar staat niet wat ik vraag.. Of ik lees er kats overheen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:38
poor Leno schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:16:
[...]

Ja zover was ik ook natuurlijk, maar daar staat niet wat ik vraag.. Of ik lees er kats overheen :?
Staat er toch?
Als u een Mac-notebook gebruikt die problemen vertoont met de voeding of de batterij, volgt u deze stappen:
1. Koppel de lichtnetadapter los van de Mac en haal de stekker uit het stopcontact. Steek de stekker vervolgens weer in het stopcontact en sluit de lichtnetadapter weer aan op de Mac.
2. Kies het Apple-menu > 'Zet uit'.
3. Nadat de Mac is uitgeschakeld, verwijdert u de batterij en plaatst u deze opnieuw (als de batterij verwijderbaar is).
4. Druk opnieuw op de aan/uit-knop om de Mac in te schakelen.
Als het probleem niet is opgelost, kan het nodig zijn de SMC opnieuw in te stellen. Volg hiervoor de stappen hieronder.
Hoeveel batterij je hebt, maakt schijnbaar niet uit. :)

[ Voor 3% gewijzigd door oohh op 22-06-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Waar lees ik dan of t op 0% of 100% gedaan moet worden?

Ik kan me namelijk best voorstellen dat het voor calibratie best belangrijk is of dat ie het 0-punt zet als ie écht 0 of écht 100 is.

Zelfde als bijv met je telefoon.. als je heel veel en intensief achter elkaar iets aan het doen bent, en je batterij loopt snel leeg naar 0.. terwijl als je dan opnieuw opstart, dat ie bijv dan zegt dat je nog 20% hebt. (iets in die richting)
oohh schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:18:
[...]

Hoeveel batterij je hebt, maakt schijnbaar niet uit. :)
Nouja, kennelijk niet dan :)

[ Voor 15% gewijzigd door poor Leno op 22-06-2019 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:14
poor Leno schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:22:
[...]

Ik kan me namelijk best voorstellen dat het voor calibratie best belangrijk is of dat ie het 0-punt zet als ie écht 0 of écht 100 is.

Zelfde als bijv met je telefoon.. als je heel veel en intensief achter elkaar iets aan het doen bent, en je batterij loopt snel leeg naar 0.. terwijl als je dan opnieuw opstart, dat ie bijv dan zegt dat je nog 20% hebt. (iets in die richting)

[...]

Nope, maakt niks uit. ;)

Je had de batterij al gecalibreerd; door de SMC te resetten moet je dat toch opnieuw doen.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

poor Leno schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:22:
[...]

Zelfde als bijv met je telefoon.. als je heel veel en intensief achter elkaar iets aan het doen bent, en je batterij loopt snel leeg naar 0.. terwijl als je dan opnieuw opstart, dat ie bijv dan zegt dat je nog 20% hebt. (iets in die richting)[...]
na het kalibreren kun je nadien nog tot 0% verbruiken en dan vol laden tot 100% (eenmalig)
daarna laden tussen 20 en 80%

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Geronimous schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:26:
[...]

Je had de batterij al gecalibreerd; door de SMC te resetten moet je dat toch opnieuw doen.
huh wat bedoel je :?

Oh wacht ik snap m al _O-

[ Voor 6% gewijzigd door poor Leno op 22-06-2019 15:12 ]

Pagina: 1