3 beeldschermen aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-07 23:55
Ik wil graag 2 beeldschermen aansluiten op mijn laptop zodat ik in totaal 3 schermen heb. Helaas heeft de laptop maar 1 HDMI aansluiting en geen displayport o.i.d.

Nu zie ik dat dit vaak wel kan d.m.v. een USB C dock. Hoe kan ik erachter komen of mijn laptop dit ook ondersteund?

Het gaat om deze laptop: Asus VivoBook S S510UN-BQ349T

Zouden jullie mij hierin kunnen adviseren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-07 19:36

Barrycade

Through the...

Als je laptop een USB-C aansluiting heeft zou het moeten lukken.

Windows installeerde wat drivers en off you go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Barrycade schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 23:54:
Als je laptop een USB-C aansluiting heeft zou het moeten lukken.

Windows installeerde wat drivers en off you go.
De laptop heeft inderdaad een USB-C aansluiting maar ik dacht ergens gelezen ge hebben dat niet iedere USB-C poort het ondersteund..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:12
Sommige docks maken gebruik van de alternate display mode van de usb-c poort en voeren op die manier het DisplayPort signaal uit. Ondersteunt je usb-c echter slechts standaard usb dan gaat dat niet werken. Overigens zijn er ook genoeg universele docks te vinden die via een normale usb 3.0 poort werken, deze hebben dan ingebouwde usb video adapters van bv display link. Nadeel is dat deze minder geschikt zijn voor snel bewegend beeld zoals spelletjes en video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Rik. schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 23:43:
Ik wil graag 2 beeldschermen aansluiten op mijn laptop zodat ik in totaal 3 schermen heb. Helaas heeft de laptop maar 1 HDMI aansluiting en geen displayport o.i.d.

Nu zie ik dat dit vaak wel kan d.m.v. een USB C dock. Hoe kan ik erachter komen of mijn laptop dit ook ondersteund?

Het gaat om deze laptop: Asus VivoBook S S510UN-BQ349T

Zouden jullie mij hierin kunnen adviseren?
wat wil je ermee doen dodo ... want dat is denk ik belangrijkere informatie ..

Als je niet al te veel grafisch geweld gebruikt om het 3de scherm kan je USB naar vga(dvi/hdmi) adapter overwegen .. relatief goed beeld maar niet voor "games"

Heb je al naar universele docking stations gekeken ? in het ergste geval kan je aan een externe GPU adapater denken maar verwacht geen high end "gaming" (lees beperk je tot mooi beeld op 3 schermen voor "web things")

hmm je geforce mx150 ondersteund geen meerdere schermen --->
https://forums.geforce.co...creen-in-my-mx150-panel-/

maar het USB to vga adapter zal wel werken ..teminste ze worden geidentificeert als aparte "gpu" maar nogmaals verwacht geen high end weergave (lees snelle beeld veranderingen zijn een uitdaging)

[ Voor 16% gewijzigd door vso op 22-06-2019 01:06 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Nielson schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 00:52:
Sommige docks maken gebruik van de alternate display mode van de usb-c poort en voeren op die manier het DisplayPort signaal uit. Ondersteunt je usb-c echter slechts standaard usb dan gaat dat niet werken. Overigens zijn er ook genoeg universele docks te vinden die via een normale usb 3.0 poort werken, deze hebben dan ingebouwde usb video adapters van bv display link. Nadeel is dat deze minder geschikt zijn voor snel bewegend beeld zoals spelletjes en video's.
Wat voor dock zou je adviseren?
vso schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 00:58:
[...]

wat wil je ermee doen dodo ... want dat is denk ik belangrijkere informatie ..

Als je niet al te veel grafisch geweld gebruikt om het 3de scherm kan je USB naar vga(dvi/hdmi) adapter overwegen .. relatief goed beeld maar niet voor "games"

Heb je al naar universele docking stations gekeken ? in het ergste geval kan je aan een externe GPU adapater denken maar verwacht geen high end "gaming" (lees beperk je tot mooi beeld op 3 schermen voor "web things")

hmm je geforce mx150 ondersteund geen meerdere schermen --->
https://forums.geforce.co...creen-in-my-mx150-panel-/

maar het USB to vga adapter zal wel werken ..teminste ze worden geidentificeert als aparte "gpu" maar nogmaals verwacht geen high end weergave (lees snelle beeld veranderingen zijn een uitdaging)
Ik ben niet van plan om te gamen via dat scherm. Puur het browsen en af en toe wat aanpassen aan een website van een kennis is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Rik. schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 10:13:
Ik ben niet van plan om te gamen via dat scherm. Puur het browsen en af en toe wat aanpassen aan een website van een kennis is voldoende.
ik heb ervaring met de usb2 versie en dat is prima te doen bij sommige activiteiten merkte ik wel "vertraging"
als je een usb3 of usb-c variant kan gebruiken zou ik zeker doen.. wil je voor zeker dan heb je vanaf 25.- usb2.0

https://www.alternate.nl/...tml?query=usb+vga&x=0&y=0
Zoek bij de producten een youtube review die de ervaring deelt hoe hij in gebruik is.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
vso schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:37:
[...]

ik heb ervaring met de usb2 versie en dat is prima te doen bij sommige activiteiten merkte ik wel "vertraging"
als je een usb3 of usb-c variant kan gebruiken zou ik zeker doen.. wil je voor zeker dan heb je vanaf 25.- usb2.0

https://www.alternate.nl/...tml?query=usb+vga&x=0&y=0
Zoek bij de producten een youtube review die de ervaring deelt hoe hij in gebruik is.
Thanks!

Het nadeel is wel dat de meeste adapters VGA hebben en mijn scherm dat niet heeft.. daarvoor moet ik dus ook op zoek naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Rik. schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:46:
[...]

Thanks!

Het nadeel is wel dat de meeste adapters VGA hebben en mijn scherm dat niet heeft.. daarvoor moet ik dus ook op zoek naar een alternatief.
tja ga nu maar eerst je huiswerk doen, oftewel reviews bekijken.

om een beetje in de techniek in te duiken je hebt in je laptop een GTX mx150video kaart (gtx 1050 mobile) maar die kan geen 3 schermen aan dus je hebt een extra "gpu" nodig in de converters / en USB docking stations heb je dit zitten .. hierom ga je reviews checken .. of ze daar wat over zeggen.

maar ja voor 25,- moet je niet te veel verwachten ..kies je voor een usb-c/3.0 variant kan de kwaliteit beter zijn maar dan heb je wellicht ook te maken met active/passive
je doet er ook goed aan om te kijken of er een website is .. en beter is drivers te vinden (downloaden) en kijken of er een grafische driver tussen zit .. echter omdat veel in "windows" zit hoeft de afwezigheid ook niet altijd wat te zeggen. hierom zijn youtube reviews (die je verstaat) erg handig om te starten

usb2.0 ga je bv merken dat als je data copieert naar usb stick je beeldscherm "hapert" (bij wijze van spreken) usb 3 heeft er natuurlijk minder last van omdat hij hogere bandbreedte heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door vso op 22-06-2019 12:34 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-07 09:56
vso schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:32:
[...]

tja ga nu maar eerst je huiswerk doen, oftewel reviews bekijken.

om een beetje in de techniek in te duiken je hebt in je laptop een GTX mx150video kaart (gtx 1050 mobile) maar die kan geen 3 schermen aan dus je hebt een extra "gpu" nodig in de converters / en USB docking stations heb je dit zitten .. hierom ga je reviews checken .. of ze daar wat over zeggen.
Zijn cpu kan drie schermen aansturen, dus huiswerk is niet nodig. de mx150 technisch gezien ook niet.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

shadvet schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:53:
[...]

Zijn cpu kan drie schermen aansturen, dus huiswerk is niet nodig. de mx150 technisch gezien ook niet.
heb jij de laptop bekeken ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-07 09:56
vso schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:36:
[...]

heb jij de laptop bekeken ?
Ja, de interne gpu's van de 8000 reeks kunnen 3 schermen aan.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:52
shadvet schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:42:
[...]

Ja, de interne gpu's van de 8000 reeks kunnen 3 schermen aan.
Ja en? Er zit 1 HDMI-aansluiting op de laptop.
Asus noemt alle aansluitingen uitgebreid en aangezien daar niets over DisplayPort over USB-C wordt gemeld, wordt dat dus niet ondersteund. (Anders hadden ze het wel van de daken geschreeuwd).

Dus hartstikke mooi dat de Intel-gpu 3 schermen aan kan sturen, maar er is dus geen enkele manier om meer dan 2 monitoren (1 intern en 1 extern) aan te sturen met de Intel-gpu of de MX150 omdat de uitgangen er simpelweg niet zijn.

Dus huiswerk is kijken wat voor aansluitingen en resoluties de externe monitoren hebben en hoe die aan te sluiten met 1 HDMI-poort (hdmi 1.4) en 1 USB (2.0/3.0) naar dvi/hdmi/Displayport.

Aangezien wij niet weten welke monitoren er op aangesloten moeten worden is dat kijken door een glazen bol:

[ Voor 3% gewijzigd door White Feather op 23-06-2019 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
White Feather schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:06:
[...]
Aangezien wij niet weten welke monitoren er op aangesloten moeten worden is dat kijken door een glazen bol:
Het gaat om 2 Dell U2414H monitoren. De eerste (die het meest gebruikt wordt) sluit ik aan via HDMI op de laptop, dit gebruik ik dan ook als ik ooit wat films wil kijken (vooral omdat dit via het andere scherm dan niet soepel verloopt.

Het 2e scherm is vooral bedoeld voor het browsen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn ervaring met USB 3.0 adapters, drama. Alleen kijken naar een stilstaandbeeld zoals je bureaubladachtergrond is het enige waarvoor het nog kan dienen maar de rest laat maar.

Zelfs Word, Excel etc zorgen voor vele problemen en hoge CPU belasting en vertraging in het beeld. Ga zeker niet boven de full HD resolutie want dan is het niet vooruit te branden. Hoogstens tot 1280 gaat het nog wel. Daarnaast nog het gebrek aan drivers etc.

Ga zeker geen Chrome draaien op die videoadapters want uiteindelijk zijn we overgegaan op een Dell dockingstation en dan zijn er totaal geen problemen meer. Ik heb hier nog 8 van die USB adapters liggen waar ik niets meer mee doe omdat het gewoon totaal in kantooromgeving niet werkt. Er wordt beloofd dat je ook boven de full HD resolutie kan werken maar zelfs 1920*1200 kan zo'n adapter niet aan.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1