Problemen bij aankoop via Beter Bed, wat zijn mijn rechten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 09:40
Na veel aandringen door mijn vriendin hebben we een nieuw bed gekocht. In een aantal winkels rondgekeken en uiteindelijk bij Beter Bed in de winkel een mooi bed besteld van ongeveer 1000 euro en bij Beddenreus twee nieuwe matrassen van ongeveer 800 euro. Nu wil het Beter Bed maar niet lukken de juiste onderdelen te leveren (en monteren) en na vandaag zijn er nog twee andere dingen die me storen aan dit hele proces.

Tijdlijn tot nu toe:
Begin maart: bed besteld
Half april: levering, verkeerde onderdelen mee. Hebben wel de verkeerde onderdelen in elkaar gezet en achtergelaten tot de juiste onderdelen geleverd zouden worden.
Eind april: gebeld met servicebalie, dubbelcheck of goede onderdelen nu op pakbon staan, dit zou zo zijn
Vandaag (21 juni): levering, verkeerde spullen in de doos. Wordt weer een nieuwe afspraak ingepland.

En dan komen ze met twee textielcheques ter compensatie van 25 euro... Dit gaat straks de derde dag vrij worden die ik moet opnemen!

En dan tot slot nog twee zaken:
- De lattenbodem heeft zo'n geel schuifje waarmee je de hardheid kan instellen. Toen ik vandaag mijn matras verplaatste zodat de monteurs erbij konden zag ik dat dit schuifje zijn (gele!) kleur af geeft aan mijn nieuwe matras... :( Dat hoort toch niet te kunnen?!
- De monteur vandaag was niet voorzichtig met tillen waardoor er nu een grote kartonkras op mijn witte gestucte muur zit.

Mijn 'schade':
- Door de fouten die beter bed heeft gemaakt heb ik twee extra vrije dagen moeten opnemen. Nu ben ik geen grootverdiener, maar als ik mijn maandloon door het aantal dagen deel kom ik op iets van 250 euro netto per dag. Kan ik Beter Bed aansprakelijk stellen voor deze schade of is dit niet realistisch?
- Doordat Beter Bed in hun fabriek niet goed test of een kleurstof zich kan verplaatsen heb ik nu lelijke gele plekken op mijn nieuwe matras. De waarde van het matras is nu natuurlijk niet nul, maar kan ik iets van compensatie verwachten hiervoor? Wat is redelijk?
- Doordat de Beter Bed monteur in zijn eentje een twee meter lange doos naar binnen tilde heeft mijn muur een beschadiging opgelopen. Ik ga nog proberen met een borstel het schoon te maken, maar verwacht dat je altijd wel iets blijft zien. Wat voor compensatie kan ik verwachten en wat is redelijk?

Wat zijn mijn rechten? Ik wil me niet laten afschepen met wat tegoedbonnen en ben eigenlijk erg genegen om de hele bestelling te laten annuleren. Maar dit laatste is nog geen oplossing voor mijn beschadigde matras en muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
In gebreke stellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Vrije dagen zijn niet verhaalbaar als schade, punt.

De rest van de schade is volgens mij verzekering werk. Dus of je claimt het bij je inboedel en/of opstal verzekering en als deze niet of volledig dekking geven kan je de resterende kosten proberen via een aansprakelijkheidsstelling verhalen op de leverancier.

Helaas zal het niet spannender zijn, je kunt nog het verhaal bij je rechtsbijstand neerleggen en kijken of deze rechtstreeks e.a. kunnen verhalen via de w.a. van de leverancier.

Ps: dit betreft alleen schade en niet het nakomen van de verkoopovereenkomst

[ Voor 8% gewijzigd door Breezers op 21-06-2019 17:39 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heb je een rechtsbijstand? Die hebben vaak voorbeeldbrieven die je kan gebruiken voor dit soort situaties om ze schriftelijk aansprakelijk te stellen voor de gelden schade. Deze brief moet je aangetekend versturen zodat je bewijs hebt dat hij bezorgd is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
HenkEisDS schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:06:
... Nu ben ik geen grootverdiener, maar als ik mijn maandloon door het aantal dagen deel kom ik op iets van 250 euro netto per dag. Kan ik Beter Bed aansprakelijk stellen voor deze schade of is dit niet realistisch?
Als je 250 netto per dag verdient, dan is dat bij 20 werkdagen per maand al 5000 euro netto. En bij meer dagen werk per maand dus nog veel hoger. Dat is toch wel een grootverdiener _/-\o_

Het kan ook zijn dat je maar 2 dagen per maand werkt en net die dagen vrij hebt moeten nemen, maar dat is dan wel erg pech hebben ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:37
ZieglerNichols schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:41:
[...]

Als je 250 netto per dag verdient, dan is dat bij 20 werkdagen per maand al 5000 euro netto. En bij meer dagen werk per maand dus nog veel hoger. Dat is toch wel een grootverdiener _/-\o_

Het kan ook zijn dat je maar 2 dagen per maand werkt en net die dagen vrij hebt moeten nemen, maar dat is dan wel erg pech hebben ;)
Precies wat ik dacht. Zelfs als het bruto is, is het een prima salaris.

OT:
Je kunt ze formeel in gebreke stellen en een termijn stellen waarbinnen beterbed deugdelijk moet presteren.

Wat betreft je schade:
- vrije dagen: in principe zou dat schade kunnen zijn, maar het is niet zo geloofwaardig dat je er twee volle dagen kwijt door bent geraakt.
- geel plekje op matras: tja ook hiervoor geldt dat beterbed dat in theorie zou moeten vergoeden. Maar wat is het bedrag dat je erop plakt? Zie je het überhaupt wel? Want doorgaans zit er een hoeslaken over wen matras.
- muur: daar zou ik wel een punt van maken als dat echt niet meer schoon wordt. Zeker als het goed zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 09:40
Bedankt voor de reacties en goed om even mijn gedachten en verwachtingen te spiegelen.

Het is inderdaad zo dat ik niet een hele dag vrij had hoeven nemen. Tussen 10:00 en 12:00 zouden ze komen, dus ik had ook een halve dag vrij kunnen nemen oid. Echter, de vorige keer zouden ze ook tussen 9:00 en 12:00 komen, wat ook zo wat, 11:45 binnen, maar je weet nooit hoe laat ze weer weg gaan. Doordat ze toen nog probeerden het dezelfde dag te herstellen gingen die gasten hier om 17:00 pas weg. Heb zelfs nog tostis voor ze gebakken, want daar hadden ze zelf ook niet op gerekend. :*) Maar zelfs al zou ik die twee dagen halveren tot 1 dag dan zou het denk ik niet de moeite waard zijn om voor 250 euro nog een dag van mijn tijd te verdoen met rechtshulp, advocaten en aansprakelijkheidsverwijten. Ik parkeer deze even.

Die schade aan de muur moet ik misschien ook een beetje relativeren. Het is niet alsof de muur opnieuw gestuct hoeft te worden, de kartonnen doos schampte tegen de muur en liet daardoor een kartonstreep achter. Ik zal 90% van dat karton er wel af krijgen gok ik.

Dat matras echter is wel iets dat nog erg steekt en eigenlijk de hele ik-koop-een-nieuw-bed-en-mijn-vriendin-is-super-happy-ervaring een beetje verpest. Je ziet het vrij duidelijk en aangezien je een matras regelmatig moet keren zal het op beide kanten komen. Als ik in de zomer een wit dun laken erom heb denk ik dat je het er wel doorheen gaat zien. En gezien de kleur is dat wel een beetje awkward... Waarom ze dat ook geel moeten maken en niet gewoon wit.

Verder over dat matras. Zo'n matras hoort toch gewoon direct op de lattenbodem te liggen? Ik weet dat mijn ouders er nog een ding tussen hebben, maar dat is een zo'n malienkolderachtige spiraalbodem. Zou doordat ik niet zo'n ding er tussen heb het mijn schuld kunnen zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 20:12

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

HenkEisDS schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 21:18:
...
Zou doordat ik niet zo'n ding er tussen heb het mijn schuld kunnen zijn?
Jazeker. Bovenop een matrasbeschermer of een molton op de matras zodat diverse lichaamvloeistoffen worden afgevangen en onder het matras minimaal een beschermer om de slijtage te minimaliseren.

Dit soort informatie werd voorheen toch duidelijk van moeder tot dochter doorgegeven volgens mij ... tegenwoordig 'Mot ut eers op feesboek' de ronde doen?

Enfin, het staat natuurlijk eenieder vrij naar eigen inzicht te handelen met een matras, als er dan ook maar iets van wordt geleerd. De beruchte 'Geen huisdieren drogen in een magnetron' is weer dichtbij hoor ik wel ;)

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:09
Ik denk dat ik de bestelling compleet zou annuleren. Er worden teveel fouten gemaakt, ik zou geen vertrouwen meer hebben in het produkt. Eenmaal foute onderdelen leveren, nou ja dat kan gebeuren en ze hebben hun best gedaan om het te herstellen. Dan echter de tweede keer, daarvan zou je moeten verwachten dat het niet gebeurt.

Dat karton langs de muur, in principe kun je de monteurs daarvoor aansprakelijk stellen, ze veroorzaken schade aan jouw huis en zouden die moeten vergoeden. Maar dit is een apart juridisch traject, ik vermoed dat Beter Bed deze monteurs ook weer inhuurt via een derde partij dus dan staat dan los van je geschil met Beter Bed. Maar of het al die moeite waard is?

Een lattenbodem die afgeeft op het matras, dat hoort gewoon niet. Die moeten ze omwisselen.
Breezers schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:38:

De rest van de schade is volgens mij verzekering werk. Dus of je claimt het bij je inboedel en/of opstal verzekering en als deze niet of volledig dekking geven kan je de resterende kosten proberen via een aansprakelijkheidsstelling verhalen op de leverancier.
Wat een klinkklare onzin. Je inboedel- of opstalverzekering heeft werkelijk NIETS te maken met deze schade. En wat de vrije dagen betreft, het schadebedrag is natuurlijk gelijk aan je loon voor de tijd dat je daadwerkelijk niet hebt kunnen werken, minus de uren die de levering sowieso al had gekost. Maar ik denk dat het lastig wordt om dat te verhalen, meestal hebben leveranciers ergens in hun kleine lettertjes staan dat ze niet verantwoordelijk zijn voor dit soort schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

PhilipsFan schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 21:47:
Maar dit is een apart juridisch traject, ik vermoed dat Beter Bed deze monteurs ook weer inhuurt via een derde partij dus dan staat dan los van je geschil met Beter Bed.
Wat een klinkklare onzin.
Die mensen waren daar namens BeterBed. Zij zullen dan ook aansprakelijk zijn :).

Overigens succes met BeterBed. Wat een klote bedrijf is dat. Mijn vriendin kocht daar een bed. Toen ze het kwamen afleveren hadden ze het matras ‘niet op voorraad’ (was gewoon op voorraad bij het bestellen) dus kregen we een verschrikkelijk leenmatras. Maand later nog maar eens bellen: matras was weer op voorraad! Dus een afspraak inplannen. Paar dagen voor de afspraak: afspraak wordt afgebeld want matras was weer uit voorraad 8)7. Week later weer terug op voorraad. Afspraak gemaakt, maar de bezorging moeten uitstellen wegens andere verplichtingen. En, je raadt het al.. matras wéér niet op voorraad 8)7. Man man man..

Uiteindelijk wel redelijk wat gratis beddengoed af kunnen halen van al die bonnen, dat dan wel weer :+

Maar we kopen daar nooit meer iets!

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:40

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Schopje naar SF

Tweakers Discord

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:11

Oekol

waka waka hey hey

Ik ga stuk om "geen grootverdiener" en waarschijnlijk daarna met strak gezicht typen dat je 250 euro netto per dag verdient _O-

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel van het topic iets aangepast, zodat het wat meer de lading dekt.

Kunnen tevens de opmerkingen over geld achterwege blijven? Die helpen TS niet verder met zijn probleem en zijn alleen maar offtopic.

[ Voor 43% gewijzigd door Yorinn op 22-06-2019 00:36 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:36

Rico

Wie dit leest is gek....

*knip* En hoe helpt een opmerking als deze bij het probleem van TS?

[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 22-06-2019 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:36

Rico

Wie dit leest is gek....

Nou hij zou de koop kunnen ontbinden en alsnog naar een betere beddenzaak gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:30
- De monteur vandaag was niet voorzichtig met tillen waardoor er nu een grote kartonkras op mijn witte gestucte muur zit.

- Doordat de Beter Bed monteur in zijn eentje een twee meter lange doos naar binnen tilde heeft mijn muur een beschadiging opgelopen. Ik ga nog proberen met een borstel het schoon te maken, maar verwacht dat je altijd wel iets blijft zien. Wat voor compensatie kan ik verwachten en wat is redelijk?
Even heel selectief quoten, want dit is het gedeelte waar ik (helaas) een ervaring mee heb.

Heb ergens vorig jaar een boxspring (met matrassen) gekocht bij Beter Bed. Bed ligt heerlijk!
Maar bij het vervoeren in mijn woning is er schade in mijn (houten) kozijn gekomen. Daar was gewoon het hoekje van versplinterd. En dan precies op ooghoogte.

Helaas zag ik het pas nadat de medewerkers van Beter Bed weg waren.
Na foto's gemaakt te hebben heb ik BB gebeld. Uiteindelijk moest ik een prijsopgave opsturen hoeveel ik dacht dat het ging kosten om het te repareren. Omdat ikzelf wel een beetje handig ben wilde ik het zelf repareren, uiteindelijk kwam de prijsopgave op 150 EUR.
Binnen 3 dagen van de prijsopgave kreeg ik 200 EUR op mijn rekening gestort! En ja, dat was bewust.

Dus zelf kunnen repareren/schuren/verven en uiteindelijk heb ik er zelfs nog ietsjes aan overgehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Na veel aandringen door mijn vriendin hebben we een nieuw bed gekocht. In een aantal winkels rondgekeken en uiteindelijk bij Beter Bed in de winkel een mooi bed besteld van ongeveer 1000 euro en bij Beddenreus twee nieuwe matrassen van ongeveer 800 euro. Nu wil het Beter Bed maar niet lukken de juiste onderdelen te leveren (en monteren) en na vandaag zijn er nog twee andere dingen die me storen aan dit hele proces.

Tijdlijn tot nu toe:
Begin maart: bed besteld
Half april: levering, verkeerde onderdelen mee. Hebben wel de verkeerde onderdelen in elkaar gezet en achtergelaten tot de juiste onderdelen geleverd zouden worden.
Eind april: gebeld met servicebalie, dubbelcheck of goede onderdelen nu op pakbon staan, dit zou zo zijn
Vandaag (21 juni): levering, verkeerde spullen in de doos. Wordt weer een nieuwe afspraak ingepland.

En dan komen ze met twee textielcheques ter compensatie van 25 euro... Dit gaat straks de derde dag vrij worden die ik moet opnemen!

En dan tot slot nog twee zaken:
- De lattenbodem heeft zo'n geel schuifje waarmee je de hardheid kan instellen. Toen ik vandaag mijn matras verplaatste zodat de monteurs erbij konden zag ik dat dit schuifje zijn (gele!) kleur af geeft aan mijn nieuwe matras... :( Dat hoort toch niet te kunnen?!

Mijn 'schade':
- Door de fouten die beter bed heeft gemaakt heb ik twee extra vrije dagen moeten opnemen. Nu ben ik geen grootverdiener, maar als ik mijn maandloon door het aantal dagen deel kom ik op iets van 250 euro netto per dag. Kan ik Beter Bed aansprakelijk stellen voor deze schade of is dit niet realistisch?
- Doordat Beter Bed in hun fabriek niet goed test of een kleurstof zich kan verplaatsen heb ik nu lelijke gele plekken op mijn nieuwe matras. De waarde van het matras is nu natuurlijk niet nul, maar kan ik iets van compensatie verwachten hiervoor? Wat is redelijk?

Wat zijn mijn rechten? Ik wil me niet laten afschepen met wat tegoedbonnen en ben eigenlijk erg genegen om de hele bestelling te laten annuleren. Maar dit laatste is nog geen oplossing voor mijn beschadigde matras en muur.
Al gedacht aan matras onderlegger ?
van de schade aan je muur kun je hen aansprakelijk stellen(gewoon verzekeringswerk)
ik zou nog niet de koop ontbinden, tot je de schade (naar wens) hebt geregeld

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
HenkEisDS schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 21:18:
Verder over dat matras. Zo'n matras hoort toch gewoon direct op de lattenbodem te liggen? Ik weet dat mijn ouders er nog een ding tussen hebben, maar dat is een zo'n malienkolderachtige spiraalbodem. Zou doordat ik niet zo'n ding er tussen heb het mijn schuld kunnen zijn?
Overigens, als die gele plekken je irriteren zou ik zeker een matrasbeschermer aanschaffen. Door zweet etc kan je matras door de jaren heen ook geel worden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:28

LankHoar

Langharig tuig

Ik betwijfel het of die "karton kras" als verwijtbare schade gezien kan worden. TS wist dat er onderdelen naar boven verplaatst moesten worden, en bij dat soort handelingen ligt het in de lijn der verwachtingddat er met e.e.a. tegen de muur gestoot kan worden. Als de muur dan dusdanig kwetsbaar is (stuc werk), had TS wellicht bescherming aan moeten brengen. Proberen te verhalen bij inboedelverzekering is altijd een optie, en je kunt het ook bij de leverancier proberen. Niet geschoten is altijd mis.

De gele afdruk op je matras klinkt vervelend. Het is me niet helemaal duidelijk hoe dat er in de praktijk uit ziet (zowel de vlek als de manier hoe die er op gekomen is). Al geprobeerd om de vlek er uit te boenen?

Het hele zaakje cancelen lijkt me geen verkeerde optie, aangezien je tot noch toe niet tevreden lijkt met het bed. Bovendien lijkt het vertrouwen weg in de leverancier, dus ook niet handig voor eventuele garantie kwesties later.

Schade wat betreft vrije dagen zijn in principe niet verhaalbaar zoals eerder al aangegeven. De schade aan je muur vermoed ik ook niet (maar probeer het). Dan blijft alleen het matras nog over. Probeer te boenen zou ik zeggen, en anders weet ik niet of dat wel te verhalen valt. IANAL maar bovenstaande is gebaseerd op adviezen te vinden op GoT gegeven door mensen die wel in de juridische wereld werkzaam zijn ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:35
Breezers schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:38:

Helaas zal het niet spannender zijn, je kunt nog het verhaal bij je rechtsbijstand neerleggen en kijken of deze rechtstreeks e.a. kunnen verhalen via de w.a. van de leverancier.

Ps: dit betreft alleen schade en niet het nakomen van de verkoopovereenkomst
Post jij wel in het goede topic? :X
LankHoar schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:12:
Ik betwijfel het of die "karton kras" als verwijtbare schade gezien kan worden. TS wist dat er onderdelen naar boven verplaatst moesten worden, en bij dat soort handelingen ligt het in de lijn der verwachtingddat er met e.e.a. tegen de muur gestoot kan worden. Als de muur dan dusdanig kwetsbaar is (stuc werk), had TS wellicht bescherming aan moeten brengen. Proberen te verhalen bij inboedelverzekering is altijd een optie, en je kunt het ook bij de leverancier proberen. Niet geschoten is altijd mis.
Je bedoelt denk ik:
Deze profs worden betaald om het bed te bezorgen en horen voorzorgsmaatregelen te treffen wanneer blijkt dat de kans op beschadigen van de muur aanzienlijk is. Anders zouden ze dus vogelvrij zijn en lekker ruig kunnen werken?
Die bezorgers zijn gewoon verzekerd (althans dat zouden ze moeten zijn). Informeer even bij de verkoper.
Pagina: 1