Zou deze speaker in mijn Aveo passen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvalson
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-02-2021
De speakers waar het over gaat zijn deze: Alpine SXE-1725S
https://www.bol.com/nl/p/...Wa1JhtZiV1bAaAoHiEALw_wcB

volgens de volgende website zouden speakers met een diagonaal van 16.5cm moeten passen:
https://www.caraudioshop....mijn-chevrolet-aveo-ii-2/

Ik wil graag zowel mijn deurspeakers als mijn speakers achterin vervangen.

Ik had namelijk eerder een post gedaan een paar dagen geleden over of ik een speaker upgrade moest doen. Ik heb toen gewacht totdat mijn nieuwe radio erin zat en die zit er nu in. deze levert 4x 48w wat volgens mij een hele verbetering is over wat de fabrieksradio levert alleen het probleem is nu dat als ik het volume op max zet er veel "distortion" (ik weet de Nederlandse term niet). dit vind ik niet mooi en wil ik dus graag weg hebben. als ik dan op internet lees dan ligt de kwaliteit van je geluid of aan je amplifier die in je auto zit (in mijn geval de amp uit de radio) of aan de kwaliteit van de speakers. Ik heb nu dus het idee dat dit aan de speakers ligt en wil deze dus ook vervangen, Ik weet alleen niet daar allemaal voor nodig is. (bij de radio was er bijv. een verloopkabel nodig) ik had nu dus de Alpines gezien en ik zou dan eventueel 2x een set van 2 kopen en dan in een keer alle vier de speakers vervangen als dat mogelijk is.

Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van auto speakers (het liefst natuurlijk ook een Aveo).
Kan ik dat zelf doen of is het een lastige klus?

En als laatste vraag werken deze speakers uiteraard wel voor zowel in de voordeur als achter of moet ik voor achter dan andere speakers kopen?

Komt de "distortion" op hoog volume wel echt van de speakers of zou een amp een betere keus zijn (ik hoop het niet want ik heb totaal geen idee hoe ik die zelf moet kunnen aansluiten)

mijn budget voor de volledige opgrade van de speakers is zo'n 100 euro.

EDIT: de volgende set had ik ook nog gezien:
https://www.bol.com/nl/p/...Q.1_11_12.14.ProductTitle

[ Voor 9% gewijzigd door yvalson op 21-06-2019 16:47 . Reden: extra informatie toegevoegd ]

Beste antwoord (via yvalson op 21-06-2019 22:21)

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 17:20
Je geluid vervormd. ;)

Speakers vervangen is niet bepaald moeilijk. Grill er uit wippen, paar schroeven los, en dan zit de speaker aangesloten met 2 draadjes. Soms stekkers, soms gesoldeerd. Dus hoe makkelijk je dat oplost ligt er een beetje aan. Je kan de draden natuurlijk ook afknippen en stekkers aan vast maken.
Weet wel dat die draden vaak vrij kort zijn, maar dat ligt natuurlijk ook aan de auto, ik heb geen ervaring met een Aveo.

Speakers zouden inderdaad gewoon moeten passen, staat ook in de specificaties, inbouwafmeting, 16,5.
Diepte zou inderdaad misschien wel een probleem kunnen zijn, maar die speakers lijken me redelijk ondiep, (google afbeeldingen) dus dat zal wel loslopen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ja het past, nee het is niet moeilijk om ze te vervangen en als het formaat het toelaat zullen ze zowel voor als achter werken, alleen weet ik niet of bij een Daewoo Aveo aan de voorkant de midwoofers en tweeters gescheiden zijn.
Edit: de speakers die je hebt geselecteerd zijn coaxiaal, op die link van CarAudio staat dat er voorin plek is voor een composet met gescheiden woofer en tweeter, even ander setje zoeken dus :)

De vraag is meer: waarom zet je je radio zo hard? Rij je altijd met oordoppen in ofzo?

[ Voor 24% gewijzigd door Wintervacht op 21-06-2019 16:56 ]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvalson
Wintervacht schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:52:
Ja het past, nee het is niet moeilijk om ze te vervangen en als het formaat het toelaat zullen ze zowel voor als achter werken, alleen weet ik niet of bij een Daewoo Aveo aan de voorkant de midwoofers en tweeters gescheiden zijn.

De vraag is meer: waarom zet je je radio zo hard? Rij je altijd met oordoppen in ofzo?
ik heb een Aveo uit 2010 en ik weet niet zeker wat het deel met midwoofers en tweeters betekent maar dat zou ik kunnen opzoeken dat zal vast wel ergens staan.

Fijn om te weten dat als ze passen ze makkelijk te plaatsen zijn maar heb ik dan geen verloopkabels etc... nodig of hebben speakers gewoon een soort van standaard die alle speakers gebruiken.

Het harde geluid is trouwens meer voor als ik met vrienden ergens sta en we hebben muziek nodig ook al vind ik redelijk harde muziek in de auto wel lekker maar dan niet helemaal op max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

yvalson schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:56:
[...]
Fijn om te weten dat als ze passen ze makkelijk te plaatsen zijn maar heb ik dan geen verloopkabels etc... nodig of hebben speakers gewoon een soort van standaard die alle speakers gebruiken.
Ja.. een plus- en mindraad :p
Het harde geluid is trouwens meer voor als ik met vrienden ergens sta en we hebben muziek nodig ook al vind ik redelijk harde muziek in de auto wel lekker maar dan niet helemaal op max.
R.I.P. gehoor en buurt dan

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pas wel op met de diepte, misschien heb je zgn vul/speaker ringen nodig

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 17:20
Je geluid vervormd. ;)

Speakers vervangen is niet bepaald moeilijk. Grill er uit wippen, paar schroeven los, en dan zit de speaker aangesloten met 2 draadjes. Soms stekkers, soms gesoldeerd. Dus hoe makkelijk je dat oplost ligt er een beetje aan. Je kan de draden natuurlijk ook afknippen en stekkers aan vast maken.
Weet wel dat die draden vaak vrij kort zijn, maar dat ligt natuurlijk ook aan de auto, ik heb geen ervaring met een Aveo.

Speakers zouden inderdaad gewoon moeten passen, staat ook in de specificaties, inbouwafmeting, 16,5.
Diepte zou inderdaad misschien wel een probleem kunnen zijn, maar die speakers lijken me redelijk ondiep, (google afbeeldingen) dus dat zal wel loslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvalson
WEBGAMING schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 18:06:
Je geluid vervormd. ;)

Speakers vervangen is niet bepaald moeilijk. Grill er uit wippen, paar schroeven los, en dan zit de speaker aangesloten met 2 draadjes. Soms stekkers, soms gesoldeerd. Dus hoe makkelijk je dat oplost ligt er een beetje aan. Je kan vaak de draden natuurlijk ook afknippen en stekkers aan vast maken.

Dankjewel ik ga het gewoon proberen en in het ergste geval ga ik gewoon naar de garage in de buurt. Als het echt zo makkelijk is zal dat vast niet meer dan 25 euro kosten.
Pagina: 1